AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Del Skrevet 25. august 2021 Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 Populært innlegg #2 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg forstår venninnen din. Jeg hadde også hatt vanskelig for å svelge slike holdninger hos en god venninne. Anonymkode: fabd8...652 133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Folk har sine grunner til hvorfor de ikke vil ta vaksinen. Jeg er selv fullvaksinert, og synes det er dumt med andre som ikke kommer etter, men jeg respekterer at folk velger annerledes selv om jeg er uenig. Det kunne aldri falt meg inn å kutte ut ett menneske jeg var glad i bare på grunn av noe sånt. Veldig ufint gjort. Man må da tåle at venner har andre meninger og prioriteringer enn en selv. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 Populært innlegg #4 Del Skrevet 25. august 2021 Her er det nok flere sider av saken. Jeg har også ei venninne som nekter å ta covid vaksinen. "Den er jo så skummel, så ny og alle hun har snakket med forteller hvor farlig den er" Jeg har ikke en gang giddet å mase. Har bare fortalt at jeg ikke merket noe særlig selv etter to doser, og at jeg vil ha litt beskyttelse mot viruset - som er mye farligere i frislipp. Likevel bombarderes jeg med Facebook memes om hvor sau man er hvis man vaksineres, og annet skrot, uten forankring i virkeligheten. For å si det sånn, jeg er skuffet over henne. Hun går til en healer for fibromyalgien sin, og synes det er vondt i lungene å gå med maske på butikken. Hva skal man egentlig si da? Anonymkode: 4d21c...22b 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Drizzt Skrevet 25. august 2021 Populært innlegg #5 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 Din mor er blitt veldig syk av vaksinen? Har du fått med deg hvor mange har død i verden uten vaksine? At svært mange for eksempel i USA angrer på at de ikke vaksinerte seg og trygler legene om vaksine rett før de settes på respirator? At Phil Valentine, en veldig kjent radiovert i USA som var veldig imot vaksiner og spredte antivax propaganda fra radioprogrammet sitt fikk selv korona og døde og litt før han døde, så snudde han og plutselig var vaksinen bra likevel? Han sa at faren for at han skulle dø av korona var under 1%. Vel, nå er han død. Og mange, mange andre. Du kan selvfølgelig velge vaksinen bort så lenge den ikke er obligatorisk, men da må du også godta at noen venner kan velge deg bort. Jeg har kuttet kontakt med noen venner da de plutselig begynte å komme med mildt sagt merkelige uttalelser som overhodet ikke har noe plass i min omgangskrets. Vennskapet bygger på noe felles. Når det ikke er nok felles igjen, faller også vennskapet fra hverandre. Aksepter det og gå videre i livet. Endret 25. august 2021 av Drizzt 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 Populært innlegg #6 Del Skrevet 25. august 2021 Kjenner det blir så dumt at jeg hadde slitt med å ha en slik venninne selv. Når et samlet helsevesen, leger, og FHI, internasjonalt, anbefaler vaksinen. Da er man ganske tett når man personlig "føler" at det er farlig, og "føler" man ikke vil. Da er vel det neste at jeg må høre på historier om at UFOer finnes, og andre konspirasjonsteorier. Da er det nei-takk til relasjonen for min del i alle fall. Anonymkode: 47f48...9ec 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 25. august 2021 #7 Del Skrevet 25. august 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 Har du hørt om dødsfall og alvorlige bivirkninger av covid? Eller mener du det er verre med de flere dødsfall fra vaksinen? 4.5 millioner død nå fra covid. Men dette setter du mindre vekt på i forhold til de få som har døde av vaksinen? lol. Vennen har rett. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. august 2021 #8 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg forstår venninnen din. Jeg hadde også hatt vanskelig for å svelge slike holdninger hos en god venninne. Anonymkode: fabd8...652 Drizzt skrev (2 minutter siden): Din mor er blitt veldig syk av vaksinen? Har du fått med deg hvor mange har død i verden uten vaksine? At svært mange for eksempel i USA angrer på at de ikke vaksinerte seg og trygler legene om vaksine rett før de settes på respirator? At Phil Valentine, en veldig kjent radiovert i USA som var veldig imot vaksiner og spredte antivax propaganda fra radioprogrammet sitt fikk selv korona og døde og litt før han døde, så snudde han og plutselig var vaksinen bra likevel? Han sa at faren for at han skulle dø av korona var under 1%. Vel, nå er han død. Og mange, mange andre. Du kan selvfølgelig velge vaksinen bort så lenge den ikke er obligatorisk, men da må du også godta at noen venner kan velge deg bort. Jeg har kuttet kontakt med noen venner da de plutselig begynte å komme med mildt sagt merkelige uttalelser som overhodet ikke har noe plass i min omgangskrets. Vennskapet bygger på noe felles. Når det ikke er nok felles igjen, faller også vennskapet fra hverandre. Aksepter det og gå videre i livet. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner det blir så dumt at jeg hadde slitt med å ha en slik venninne selv. Når et samlet helsevesen, leger, og FHI, internasjonalt, anbefaler vaksinen. Da er man ganske tett når man personlig "føler" at det er farlig, og "føler" man ikke vil. Da er vel det neste at jeg må høre på historier om at UFOer finnes, og andre konspirasjonsteorier. Da er det nei-takk til relasjonen for min del i alle fall. Anonymkode: 47f48...9ec Hva med å respektere at folk har forskjellige meninger, og at det ikke gjør dem til dårligere mennesker av den grunn? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. august 2021 #9 Del Skrevet 25. august 2021 Det er frivillig å vaksinere seg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Del Skrevet 25. august 2021 Selv om man er fullvaksinert er man ikke udødelig. Man kan like fint bli smittet som full vaksinert som ikke. Bare symptomene blir mildere og mange vil anta det er allergier. Og dermed vil folk sjeldnere teste seg. Jeg har en mann og en bonus sønn som nå er fullvaksinerte, mens jeg ikke fordi jeg enda er usikker. Men de dumper meg ikke av den grunn. At folk skal dumpe venner av den grunn er ikke en god nok grunn. Ser jo at full vaksinering har fungert optimalt siden smitten stiger igjen etter ferie :)!! Og fordi folk har reist til utlandet :). Men uansett, jeg er for og mot vaksinering, og sitter fra og til i tanke boksen. Mest pga at den kanskje ikke fungerer optimalt og pga vi kanskje må ha en tredje dose og da baller d på seg med vaksiner resten av livet. Og jeg vil kunne leve som menneske, ikke dyr i bur og ikke kunne velge selv. Er også noe redd for bivirkninger. Men har sett mannen og sønnen slippe unna også min egen mor slapp unna. Og mormor. Og søsken. Men dumper ingen av den grunn. Har til og med hatt flere venner med covid som har har både vært alvorlige syke og lette symptomer. Så igjen, bobb bobb ikke sant. Anonymkode: 39c6b...ebc 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 25. august 2021 #11 Del Skrevet 25. august 2021 Det går an å respektere at andre har andre meninger enn en selv og da går den respekten begge veier. Så om en ikke ville hatt kontakt med meg fordi jeg har tatt vaksinen så hadde jeg respektert det, akkurat som at en måtte respektert at jeg ikke var interessert i å bevare et vennskap der en ikke vil ta vaksinen. Men jeg tenker at dere ikke var så gode venner som du tror for jeg hadde aldri ikke kuttet ut min bestevenninne om hun ikke ville ta vaksinen uansett hvor merkverdig grunn hun hadde, men det hadde jo selvsagt stilt henne i et helt nytt lys for hun er veldig oppegående og intellektuell at jeg hadde lurt på om hun begynte å bli småsenil og smårar om hun ikke hadde tatt den. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om man er fullvaksinert er man ikke udødelig. Man kan like fint bli smittet som full vaksinert som ikke. Bare symptomene blir mildere og mange vil anta det er allergier. Og dermed vil folk sjeldnere teste seg. Jeg har en mann og en bonus sønn som nå er fullvaksinerte, mens jeg ikke fordi jeg enda er usikker. Men de dumper meg ikke av den grunn. At folk skal dumpe venner av den grunn er ikke en god nok grunn. Ser jo at full vaksinering har fungert optimalt siden smitten stiger igjen etter ferie :)!! Og fordi folk har reist til utlandet :). Men uansett, jeg er for og mot vaksinering, og sitter fra og til i tanke boksen. Mest pga at den kanskje ikke fungerer optimalt og pga vi kanskje må ha en tredje dose og da baller d på seg med vaksiner resten av livet. Og jeg vil kunne leve som menneske, ikke dyr i bur og ikke kunne velge selv. Er også noe redd for bivirkninger. Men har sett mannen og sønnen slippe unna også min egen mor slapp unna. Og mormor. Og søsken. Men dumper ingen av den grunn. Har til og med hatt flere venner med covid som har har både vært alvorlige syke og lette symptomer. Så igjen, bobb bobb ikke sant. Anonymkode: 39c6b...ebc Dette kan du mye om? Ja, vaksinen fungerer optimalt. For selv om smitten stiger, stiger ikke sykehusinnleggelsene med samme fart, og i hvert fall ikke antall på respirator og døde. Anonymkode: 2d096...28b 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Hva med å respektere at folk har forskjellige meninger, og at det ikke gjør dem til dårligere mennesker av den grunn? Da må også TS respektere at hennes venninne har forskjellig mening enn henne. Det er ingen tvang i vennskap. Konkret med han radioverten i USA som til slutt døde av korona - hvor mange av hans fans hørte på ham og droppet vaksinen fordi han sa at de skulle gjøre det? Mange. Angret han i slutten av sitt liv? Ja. Er han et dårligere menneske fordi han oppfordret sine lyttere til å droppe vaksinen og potensielt utsatte dem for covid og død? Du får svare på det siste. Men til syvende og sist må TS bare respektere venninnes valg og gå videre i livet selv. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Helt idiotisk av vennen din. Det er som å kutte en venn som spiser kjøtt bare fordi en selv er veganer. Anonymkode: d1c76...359 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 Det er hennes valg å kutte deg ut, men om det er kun på grunn av denne vaksinen er det jo veldig trist for deg/dere at hun gjør det. Jeg skjønner likevel godt hun føler dere er forskjellige, det ville jeg også følt. Anonymkode: 0f586...425 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. august 2021 #16 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Drizzt skrev (På 25.8.2021 den 13.24): Da må også TS respektere at hennes venninne har forskjellig mening enn henne. Det er ingen tvang i vennskap. Konkret med han radioverten i USA som til slutt døde av korona - hvor mange av hans fans hørte på ham og droppet vaksinen fordi han sa at de skulle gjøre det? Mange. Angret han i slutten av sitt liv? Ja. Er han et dårligere menneske fordi han oppfordret sine lyttere til å droppe vaksinen og potensielt utsatte dem for covid og død? Du får svare på det siste. Men til syvende og sist må TS bare respektere venninnes valg og gå videre i livet selv. Det er ikke slik at ts har oppfordret andre til å droppe vaksinen. Hun har bare ikke valgt å ta den selv. Ikke rart at folk blir ensomme og alene hvis de brenner broer med alle rundt fordi de ikke er enig med dem. Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicalake Skrevet 25. august 2021 #17 Del Skrevet 25. august 2021 Det finnes alt for mange trangsynte mennesker som mener at sin egen mening er den eneste riktige. Å ta vaksinen er et personlig valg, og man bør respektere at folk velger forskjellig. Din bestevenninne er tydeligvis en av de trangsynte sauene som bare følger flokken, og mener hun har rett til å heve seg over andre. Jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til et menneske med slike holdninger. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har også lest om alvorlige bivirkninger, av Covid-19. Og det har nok venninnen din også. Døden er ikke det eneste utfallet der som er meget uønskelig. Hun er vel redd du er antivax og helt på jordet, og sikkert redd for at du kan smitte henne. Om noen år når dette er over, så kanskje dere kan snakke sammen igjen og bli venner igjen! Skader ikke å ta 2-5 års pause fra venner av og til. Anonymkode: 35a29...b5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. august 2021 #19 Del Skrevet 25. august 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Det er ikke slik at ts har oppfordret andre til å droppe vaksinen. Hun har bare ikke valgt å ta den selv. Det er ikke alt jeg er enig med vennene mine i, men det betyr ikke at jeg kutter dem ut av den grunn. Det er til og med visse temaer jeg ikke kan diskutere med enkelte fordi jeg er steinhakke uenig og blir lei meg over holdningene deres, men det kunne ikke falt meg inn å kutte dem ut allikevel. De er fortsatt vennene mine selv om vi mener ulike ting. Ikke rart at folk blir ensomme og alene hvis de brenner broer med alle rundt fordi de ikke er enig med dem. Hvor leste du at TS har oppfordret andre til å droppe vaksinen? TS må forstå at ingen kan tvinges til vennskap. Hvis venninna har valgt dette, da er det venninna som ikke finner nok felles å opprettholde vennskapet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hedy Lamarr Skrevet 25. august 2021 Populært innlegg #20 Del Skrevet 25. august 2021 Hvis en av mine venninner «følte» hun visste bedre enn leger, immunologer, virologer, Folkehelseinstituttet, seriøse forskere over hele verden osv, og ikke vaksinerte seg, hadde jeg kuttet henne ut. Hvis hun i tillegg fant informasjonen om vaksine under en pandemi på facebook-grupper og via kolleger, hadde jeg ikke visst om jeg skulle le eller gråte av henne, Vi hadde uansett hatt så grunnleggende ulikt syn på fakta at jeg ikke hadde sett noen vei videre. (Dette var et forsøk på omskriving av at jeg hadde ment hun var en idiot.) Frivillig å vaksinere seg, frivillig å bli værende i vennskapet. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg