AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Nå til helga er det avtalt at jeg skal ut en tur med noen venninner på kvelden. Har en tenåring i hus, og vil at det skal være en kjørbar voksen hjemme i helgene i tilfelle noe skulle skje. Så jeg drikke aldri alkohol når tenåringen er her. Samboer sa at han kunne være hjemme så jeg kunne gå ut (er veldig sjelden ute med venninner) . Men, nå er vi i tillegg invitert på grill lunsj til noen venner av oss der jeg vet det også blir alkohol. Samboer liker godt å ta noen øl med venner. Siden vi allerede har avtalt at han skal være hjemme kjørbar lørdag kveld så kan han jo ikke drikke på lunsjen heller. Jeg får dårlig samvittighet av dette, er jo pga min tenåring han ikke kan ta noen øl, men på en annen måte så hadde vi jo allerede avtalt at han skulle være hjemme lørdag kveld så jeg kunne gå ut. (Var han som tilbydde seg å være hjemme lørdag, men dette var før vi visste om lunsjen). Har jeg grunn til å ha dårlig samvittighet for dette? Anonymkode: bb928...326
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Han har tilbydd seg å være "ungdomsvakt" for sønnen din. Nå skal du legge fra deg den dårlige samvittigheten og kose deg! Jeg er sikker på at samboeren din unner deg denne kvelden med venninnene dine ❤️ Anonymkode: eb720...bbe 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Ikke noe å ha dårlig samvittighet for synes jeg, men han kan vel ta et par øl ved lunsjen og fortsatt være kjørbar på kvelden? Anonymkode: 4deb0...6ab 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har tilbydd seg å være "ungdomsvakt" for sønnen din. Nå skal du legge fra deg den dårlige samvittigheten og kose deg! Jeg er sikker på at samboeren din unner deg denne kvelden med venninnene dine ❤️ Anonymkode: eb720...bbe Tusen takk, det var fint sagt🥰Ja, han gjør det. Anonymkode: bb928...326
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke noe å ha dårlig samvittighet for synes jeg, men han kan vel ta et par øl ved lunsjen og fortsatt være kjørbar på kvelden? Anonymkode: 4deb0...6ab Ja, han kan jo det, men vet at med kameratene hans så kan det fort utvikle seg. Så han har sagt at han kjører. Anonymkode: bb928...326
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Men det er jo ideelt, du kan ta deg en øl til lunsjen også, og gå ut med venninnene. Anonymkode: 4627b...e0a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er jo ideelt, du kan ta deg en øl til lunsjen også, og gå ut med venninnene. Anonymkode: 4627b...e0a Ja, vet det….men, vet jo at han veldig gjerne også skulle tatt seg en øl… Anonymkode: bb928...326
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Det finnes nå masse godt alkoholfritt øl. 😊 det er jo en ypperlig anledning for mannen din å finne sine favoritter. Anonymkode: 0e3d6...dc0 2
Blikkboks Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Herlighet, han klarer seg veldig fint ein lunsj utan øl! Kos deg, ta i mot at han vil glede deg. Din tur denne kvelden. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Min mann drikker alkoholfritt øl stadig vekk, uten å klage. Han foretrekker selvsagt vanlig øl, men alkoholfritt er et godt alternativ. Anonymkode: e666b...6c0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Men hvorfor MÅ en av dere være 100% edru hver lørdagskveld? Er det noe galt med tennåringen? Om han tar seg ett par øl til lunch og er hjemme med tenåringen på kvelden, burde vel det holde i massevis til at du kan kose deg ute med venner? Jeg og mannen deler en flaske vin omtrent hver lørdag, selv om ungene som er yngre er hjemme, og ser ikke noe galt i det! Jeg vet også at han tar seg ett par øl, når jeg er ute med venner, ser ikke problemet. Skulle det oppstå noe ekstraordinært finnes det både Taxi og Ambulanse.... Gå ut å kos deg! Tennåringer klarer seg stort sett selv... Anonymkode: f64ee...10d 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor MÅ en av dere være 100% edru hver lørdagskveld? Er det noe galt med tennåringen? Om han tar seg ett par øl til lunch og er hjemme med tenåringen på kvelden, burde vel det holde i massevis til at du kan kose deg ute med venner? Jeg og mannen deler en flaske vin omtrent hver lørdag, selv om ungene som er yngre er hjemme, og ser ikke noe galt i det! Jeg vet også at han tar seg ett par øl, når jeg er ute med venner, ser ikke problemet. Skulle det oppstå noe ekstraordinært finnes det både Taxi og Ambulanse.... Gå ut å kos deg! Tennåringer klarer seg stort sett selv... Anonymkode: f64ee...10d Enig. Blir som å si at det alltid må være en bil hjemme til den kjørbare voksne, sånn at alle familier MÅ ha to biler. Slapp av litt. Anonymkode: c86a4...c68 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 Jeg lurer også på om det er noe helserelatert mtp tenåringen, for hvis ikke synes jeg det blir litt hysterisk å mene at det må være en kjørbar voksen? Det finnes taxi og ambulanse hvis det skulle skje noe alvorlig. Anonymkode: d6ba5...18a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 Det høres jo veldig tvangsmessig ut å alltid måtte ha en kjørbar voksen hjemme. Er det en spesiell grunn til dette? Diagnose eller sykdom? Jeg har vokst opp med foreldre som gjerne delte en flaske vin. Nå oppstod det, selv ikke med 3 barn, en eneste situasjon der de måtte kjøre. Hadde det gjort det har man naboer, familie, ambulanse. Ett unntak var da ene brakk armen. Da var mamma klin edru , men var så satt ut at hun uansett måtte ringe hjelp. Hva gjør du når gutten etterhvert flytter ut og blir student? Flytte etter i nabohybelen? Anonymkode: 3a645...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Jeg avtaler med ungdommen i hus om vi begge skal drikke litt vin eller øl, om at vi ikke kan kjøre eller hente den kvelden. Eller avtaler jeg med andre foreldre evt om de skal noe da. Anonymkode: 6584d...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå