Gå til innhold

Får vegetarianer på besøk, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen får ei på besøk i helga. Jeg er vant til muslimer og x antall matallergier, men denne er vegetarianer og jeg må innrømme at det ikke er mitt sterkeste felt. 

Er det innafor med bønner til taco? (det har jeg av og til laget til meg selv også, som variasjon). Og ok å spørre hva hun liker å ha på pizzaen, feks? 

Vil gjerne tilrettelegge, men har ikke tid til å lage voldsomme eksperimenter på kjøkkenet i helga... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bønner til taco er helt innafor :) Skal dere ha pizza så bare å spørre om hva hun liker på

Anonymkode: 0c96a...6ec

• Liker 1
Skrevet

Bare snakk med henne, du :) 

Anonymkode: 261fa...1b7

• Liker 2
Skrevet

Kidneybønner med tacokrydder funker fint :) Jeg pleier selv å blande dem med kikerter, men da blir det ganske mye så da bruker jeg to pk tacokrydder. Pizza går jo kjempebra det også så lenge hun spiser melkeprodukter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bønner til taco er helt innafor :) Skal dere ha pizza så bare å spørre om hva hun liker på

Takk! 

Skrevet

Bønnetaco er helt innafor. Vil anbefale å ha godt tilbehør som god ost, kanskje en guacamole, nachos og andre ting man kan putte på tacoen om personen ikke er så glad i bønner feks. Eller så går det jo ant å finne en god vegetarkjøttdeig. Ville kjøpt inn begge deler å spurt hva personen foretrakk. 

Også spør hva som er godt på pizza, men mozarella og ost, tomat og pesto er jo knall syns jeg hvertfall. 

Gryterett med bønner og kikerter er godt feks. Hvitløksbrød ved siden av. 

Anonymkode: bdaa6...058

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare snakk med henne, du :) 

Anonymkode: 261fa...1b7

Skal det hvis hun bare blir en natt, men hvis hun kommer på fredag ettermiddager det greit å ha mat nogenlunde i boks. 

Skrevet

Mozarella og ost? Eh, mente mozarella, tomat og pesto.. 

Skrevet
Lilly88 skrev (1 minutt siden):

Kidneybønner med tacokrydder funker fint :) Jeg pleier selv å blande dem med kikerter, men da blir det ganske mye så da bruker jeg to pk tacokrydder. Pizza går jo kjempebra det også så lenge hun spiser melkeprodukter. 

I følge datteren i huset er hun vegetarianer og ikke veganer. Det andre besøket tåler ikke laktose, men den har jeg kontroll på 🤣

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker best kikerter til taco :) bland med vanlig tacokrydder og skjær opp 1-2 sjalottløk, stek på brett (godt spredt) i ovn i 15 min på 200 grader.

Ellers er det helt lov å spørre hva hun liker, ingen som spiser litt annerledes forventer at alle kan alt 😊

Anonymkode: 0ba23...6a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bønnetaco er helt innafor. Vil anbefale å ha godt tilbehør som god ost, kanskje en guacamole, nachos og andre ting man kan putte på tacoen om personen ikke er så glad i bønner feks. Eller så går det jo ant å finne en god vegetarkjøttdeig. Ville kjøpt inn begge deler å spurt hva personen foretrakk. 

Også spør hva som er godt på pizza, men mozarella og ost, tomat og pesto er jo knall syns jeg hvertfall. 

Gryterett med bønner og kikerter er godt feks. Hvitløksbrød ved siden av. 

Tusen takk! Guacamole lager jeg alltid selv, så det vil hun få 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker best kikerter til taco :) bland med vanlig tacokrydder og skjær opp 1-2 sjalottløk, stek på brett (godt spredt) i ovn i 15 min på 200 grader.

Ellers er det helt lov å spørre hva hun liker, ingen som spiser litt annerledes forventer at alle kan alt 😊

Anonymkode: 0ba23...6a6

Det er sant, får få datteren min til å spørre hva hun foretrekker til taco og/eller pizza

• Liker 1
Skrevet

Vegetarianer er jo null stress. Bare sjekk opp at hun ikke er veganer, for da ryker osten (evt bruke vegansk ost). Kidneybønner, med opphaddet sopp, løk og taco-blanding er digg! Evt så har omtrent alle matbutikker sånn vegan-deig som du kan bruke akkurat likt en kjøttdeig. Pizzatopping er det plenty å velge i blandt som sopp, løk, mais, paprika, tomat, hvitløk, urter, ruccola/spinat etcetc.. Dette går nok bra! 

Ps: Mulig at hun ikke spiser godteri med gelatin, drops, nøtter, potetgull, popcorn og sjokolade er safe valg her.

Lykke til! Veldig hyggelig at du tilrettelegger for venninden av datteren din, det setter de begge sikkert stor pris på!! :) :) 

• Liker 2
Skrevet

Søk opp bønne og linsestuinga til Linda Stuhaug. Den er kjempegod til taco. Lettvint er det også😀 

Anonymkode: ed77e...9d4

Skrevet

Hälsans Kök vegetarfarse fra frysedisken er god 😊 Koster litt, men er greit å spise en gang i blant. Ellers stemmer jeg for kidneybønner med løk, sopp og tacokrydder 😬 

Anonymkode: 2c228...cb4

Skrevet

Kan bare nevne at dersom du har en hermetikkboks av linser, bønner, eller kikerter, litt løp, hvitløk, sopp, selleri, søtpotet, eller annet rester av grønnsaker så er det bare å putte oppi :) finhakk alt av grønnsaker, stek i litt olje, sil det du bruker av belgfrukter og skyll godt i vann, ha oppi gryten, varm opp, tilsett tacopulver, rør til ønsket konsistens. Veldig grei måte å bli kvitt rester på

• Liker 1
Skrevet

Vegetarlasagne på trines matblogg. Den med spinat og fetaost. Den er kjempegod og enkel. Server med salat og brød :)

Anonymkode: 57db6...d73

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vegetarlasagne  eller chili sin carne.  Vegetar pizza er og veldig godt. 

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Har fått bekreftet at bønner funker fint til taco, og fått ønsker om sopp, oliven osv til pizzaen, så da bør vi være i mål!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...