AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 De siste årene har jeg fått en "ny" mann. Det er litt merkelig. Først trodde jeg han var utro, deretter tenkte jeg på det som 40-årskrise. Ofte liker jeg det jo, men jeg synes det er litt rart. Det skjedde da han hadde blitt 40. Han begynte å løpe og å trene, tok av 15 kilo og plutselig skulle han løpe halvmaraton. Han begynte å lese, bøker altså, og å kle seg bedre. Og han ble interessert i matlaging. De neste årene begynte han å sette seg inn i vin, hva som passet til maten vi spiste, og han disket opp med stadig finere helgemiddager. Da jeg traff ham og i alle år etterpå var han fornøyd med TV og taco og pizza, og var egentlig helt vanlig. Nå har det pågått i seks-syv år og jeg skjønner jo at det ikke kommer av at han har funnet en annen. Når jeg har spurt ham om d enye interessene, sier han at han egentlig har vært sånn før også, men det er nå vi har hatt råd til å være opptatt av sånt. Men det forklarer jo ikke treningsinteressen, så det er rart. Til det har han sagt at han bare ble påvirket av hva andre gjorde og at han var lei av å føle seg tung. Det kan heller ikke være utroskap, for forholdet vårt er bedre enn noen gang og sexlivet er kanskje best ever. Han er mye mer omtenksom, gir oral, er utholdende (kan komme av treningen??), venter på meg, orker mer enn en omgang, shaver og vil ofte. Her om dagen gikk han flere kilometer i byen til en butikk for å kjøpe en spesiell (og dyr!) vibrator de bare hadde akkurat der, som gave til meg. Og det er ting vil gjør som vi aldri har snakket om før, selv ikke da vi var under 30. Hvor vanlig er det at en helt vanlig, deilig sofagris finner på noe sånt, bare helt plutselig? Anonymkode: d85a9...f14 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Hvis han ikke er utro, så har han vel bare fått mer overskudd. Nyt det, og bruk han som forbilde og gjør ditt liv bedre også i stedet for å lure på hva som er galt Anonymkode: 337fb...ae6 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Denne er da enkel, det er en benign 40-årskrise. Anonymkode: 267fc...66b 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Kan du ikke bare være glad for at han har fått en bedre livsstil? Folk kan endre seg selvsagt. Kanskje det er noe han har tenkt på og hatt lyst til lenge, men utsatt det på grunn av unger eller noe. Mange får altså til å endre seg uansett hvor mange ganger de prøver, så det er kanskje derfor vi blir litt mistenksomme når noen plutselig får det til. Anonymkode: 7a9fd...044 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Sunnere livsstil genererer ofte mer energi. Han har energi til å gjøre ting han har lyst til å gjøre noe som resulterer i en livsglad mann. Han nyter livet og han nyter det med deg. Dette handler ikke om midtlivskrise, dette handler rett og slett om å ta en ny vei i livet og sørge for at man har overskudd til å gjøre det man har lyst til å gjøre, men som man kanskje ikke hadde energi til å gjøre tidligere. Jeg, for min del, har midtlivskrise. Kjøpte meg nylig en sportsbil og en R-Sykkel 😮 (dette er hva jeg kaller midtlivskrise) 😛 Anonymkode: 834ae...dce 6
PM75 Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Så flott å oppleve dette! Det kan være at han er som meg. Etter jeg vippet 40, så føler jeg at livet er så kort at jeg må skynde meg å gjøre alle tingene jeg har lyst til 😊 3
Gjest GulSol Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 What else is there to do?? Sitte på sofaen? Nei kom deg på trening du også...
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 40 årskrisen kan gjøre mye rart med folk. Jeg husker selv hvordan jeg ble litt annerledes nesten på dagen jeg fylte 40. Mannen di høres ikke unormal ut. Har hørt mange verre tilfeller av 40 årskrise enn det der. Anonymkode: 612f9...d6f 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 mannen min forandret seg også rundt 40: hardtrening hver dag, maraton, vekter, festing hver helg, borte hjemmefra på kvelder, og i helger, meldte seg inn i en forening, var sur, sint og avvisende. HAn endra seg så mye at jeg lurte på om han hadde svulst på hjernen eller en personlighetsforstyrrelse hadde slått ut.... Han var utro, viste det seg. Så mtp at forholdet deres er best ever, så er det kanskje ikke utroskap? Følg magefølelsen din, hvis den sier deg at det er noe annet galt her, så er det ofte det. Jeg kjente på hele meg at noe var galt. samtidig er det ekesmpler på at folk holder affærer gående over år, også uten at det går ut over forholdet hjemme... men trolig har han bare fått den der oppvårkningen mange får rundt 40, er dette alt, liksom.. og ønsket å oppleve mer Anonymkode: 4c451...b37 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Jeg nærmer meg 40 og har np endelig tid og råd tilby gjøre de tingene jeg ikke kunne prioritere før nettopp pga tidsklemme og økonomi. Noen tenker kanskje at jeg har endret meg, men sannheten er at jeg alltid har ønsket å bruke mer tid på selvrealisering. Mye av tingene du nevner gjør jeg også nå; leser mer, trener mer, bruker mer tid på mat og opplevelser. Det er kun tiden og økonomien som har begrenset meg tidligere. At jeg nå kan selvrealisere gjør at jeg har gått ned noen kilo, er sunnere, har mer overskudd, er gladere og lykkeligere i mitt langvarige forhold. Jeg er ikke utro og det kunne aldri falt meg inn heller:) nyt! Bare nyt! Og selvrealiser du også! Anonymkode: e66a7...1e6
StripeteM Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 haha, jeg kunne vært mannen din! Kall det 40-årskrise eller kall det hva du vil, men det faktum at barna ble større, jeg ble mer moden og fikk gradvis andre interesser samt også bedre råd gjorde at jeg nok endret meg. Ikke over natten akkurat. men merkbare endringer over tid. Høres ut som du har en fin fyr der! 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Har han blitt en forfengelig homo Anonymkode: 12c99...bef
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De siste årene har jeg fått en "ny" mann. Det er litt merkelig. Først trodde jeg han var utro, deretter tenkte jeg på det som 40-årskrise. Ofte liker jeg det jo, men jeg synes det er litt rart. Det skjedde da han hadde blitt 40. Han begynte å løpe og å trene, tok av 15 kilo og plutselig skulle han løpe halvmaraton. Han begynte å lese, bøker altså, og å kle seg bedre. Og han ble interessert i matlaging. De neste årene begynte han å sette seg inn i vin, hva som passet til maten vi spiste, og han disket opp med stadig finere helgemiddager. Da jeg traff ham og i alle år etterpå var han fornøyd med TV og taco og pizza, og var egentlig helt vanlig. Nå har det pågått i seks-syv år og jeg skjønner jo at det ikke kommer av at han har funnet en annen. Når jeg har spurt ham om d enye interessene, sier han at han egentlig har vært sånn før også, men det er nå vi har hatt råd til å være opptatt av sånt. Men det forklarer jo ikke treningsinteressen, så det er rart. Til det har han sagt at han bare ble påvirket av hva andre gjorde og at han var lei av å føle seg tung. Det kan heller ikke være utroskap, for forholdet vårt er bedre enn noen gang og sexlivet er kanskje best ever. Han er mye mer omtenksom, gir oral, er utholdende (kan komme av treningen??), venter på meg, orker mer enn en omgang, shaver og vil ofte. Her om dagen gikk han flere kilometer i byen til en butikk for å kjøpe en spesiell (og dyr!) vibrator de bare hadde akkurat der, som gave til meg. Og det er ting vil gjør som vi aldri har snakket om før, selv ikke da vi var under 30. Hvor vanlig er det at en helt vanlig, deilig sofagris finner på noe sånt, bare helt plutselig? Anonymkode: d85a9...f14 Er jo bare bra at et menneske ønsker forandre seg, prøve ut nye ting i livet, skaffe seg ny kunnskap og erfaring. Er bare tegn på en sunn mann. Er ikke bra være samme gamle hele livet igjennom. Anonymkode: 3cb0f...0ca
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne er da enkel, det er en benign 40-årskrise. Anonymkode: 267fc...66b Ville ikke kalt det krise, men heller ny oppvåkning og lev litt mens du enda eksisterer fenomen Anonymkode: 3cb0f...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De siste årene har jeg fått en "ny" mann. Det er litt merkelig. Først trodde jeg han var utro, deretter tenkte jeg på det som 40-årskrise. Ofte liker jeg det jo, men jeg synes det er litt rart. Det skjedde da han hadde blitt 40. Han begynte å løpe og å trene, tok av 15 kilo og plutselig skulle han løpe halvmaraton. Han begynte å lese, bøker altså, og å kle seg bedre. Og han ble interessert i matlaging. De neste årene begynte han å sette seg inn i vin, hva som passet til maten vi spiste, og han disket opp med stadig finere helgemiddager. Da jeg traff ham og i alle år etterpå var han fornøyd med TV og taco og pizza, og var egentlig helt vanlig. Nå har det pågått i seks-syv år og jeg skjønner jo at det ikke kommer av at han har funnet en annen. Når jeg har spurt ham om d enye interessene, sier han at han egentlig har vært sånn før også, men det er nå vi har hatt råd til å være opptatt av sånt. Men det forklarer jo ikke treningsinteressen, så det er rart. Til det har han sagt at han bare ble påvirket av hva andre gjorde og at han var lei av å føle seg tung. Det kan heller ikke være utroskap, for forholdet vårt er bedre enn noen gang og sexlivet er kanskje best ever. Han er mye mer omtenksom, gir oral, er utholdende (kan komme av treningen??), venter på meg, orker mer enn en omgang, shaver og vil ofte. Her om dagen gikk han flere kilometer i byen til en butikk for å kjøpe en spesiell (og dyr!) vibrator de bare hadde akkurat der, som gave til meg. Og det er ting vil gjør som vi aldri har snakket om før, selv ikke da vi var under 30. Hvor vanlig er det at en helt vanlig, deilig sofagris finner på noe sånt, bare helt plutselig? Anonymkode: d85a9...f14 Når skal du slutte å skrive røverhistorier på KG, og heller lage noveller i Cupido? Anonymkode: 17700...753 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Bedre han er slik enn å bli en gammel bitter gubbe. Mannen min har også fått øyene opp for andre ting. Han kan ikke trene så mye slik som før pga en varig skade og har da lagt det på hyllen, men er veldig opptatt med masse andre ting. Han leser f.eks mye mer nå, nå pløyer han igjennom alle bøkene som jeg har lest opp igjennom årene (typisk selvhjelpsbøker, kognitiv terapi, pyskologi). Nå er vi plutselig på samme nivå igjen og har mange gode samtaler rundt forskjellige emner. Jeg er i en slags midtlivskrise jeg og. Trener og har slanket meg. Har tatt botox 🙈🙄 og skal snart til hudpleien igjen for å skjemme meg litt mer ut. Må jobbe litt hardere nå for å holde meg ung. Det hjelper jo på, ser nå hvem som ikke har tatt vare på seg selv og hverandre fallerer ganske mye nå. Anonymkode: c8b9c...a93 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke kalt det krise, men heller ny oppvåkning og lev litt mens du enda eksisterer fenomen Anonymkode: 3cb0f...0ca Mhm. Klarer du å kverulere liiitt mer tror du? Anonymkode: 267fc...66b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 StripeteM skrev (5 timer siden): haha, jeg kunne vært mannen din! Kall det 40-årskrise eller kall det hva du vil, men det faktum at barna ble større, jeg ble mer moden og fikk gradvis andre interesser samt også bedre råd gjorde at jeg nok endret meg. Ikke over natten akkurat. men merkbare endringer over tid. Høres ut som du har en fin fyr der! Jeg har også gått gjennom en solid midlivskrise - sett bort fra at min kom da jeg var 23 år gammel og ikke 40. Jeg begynte med trening, penere klær, bygget kunnskapsbasen og fant meg en super livspartner. Folkens. Det må være lov å forbedre seg selv uten at det skal være noe skummelt. Anonymkode: 32692...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Sikkert litt midtlivskrise, fant ut at han var dødelig. Det er vel ikke uvanlig at folk går fra sofagris til treningsnarkoman, jeg ser det skje flere og flere venner av meg jo eldre man blir. Noterer meg stadig på Facebook at typ en gammel kompis som røkte 20 til dagen og kun levde på Big One Pepperoni hele studietiden plutselig reiser verden rundt for å løpe marathon eller sykle. Bare sånn btw: Ikke at jeg mener dette er utroskap , men det er ikke uvanlig at man har mer sex hjemme, får høyere lyst, gjør nye ting med kona osv når man er utro. En betydelig økning i seksuell lyst og interesse er vel strengt tatt mer grunn til mistanke enn om alt bare var som vanlig. Men jeg sier ikke det er utroskap i denne situasjonen altså, alle menn som fyller førti kjøper seg sykkel og sous vide-maskin, dette er helt normalt. Trening og matlaging er den nye Ferrarien. Anonymkode: f3b4f...38c
lillevill Skrevet 29. august 2021 #20 Skrevet 29. august 2021 Så bra at han tar vare på seg selv. Det burde du og. Høres ut som en normal mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå