AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Har akkurat vært hos gynekolog. Ville sjekke at alt var bra siden jeg sliter med menssmerter og har prøvd å bli gravid siden januar. Hun sa at alt så helt fint ut og kunne se at jeg mest sannsynlig skulle ha eggløsning om noen dager. Så et stort og fint egg på UL😄 kommenterte også at jeg hadde hjerteformet livmor. Jeg spurte hva det betydde og om det hadde noe å si for graviditet. Da svarte hun bare nei. Slo meg til ro med det men måtte selfølgelig være så dum å google litt når jeg kom hjem🥴 leser at noen bare har svakt hjerteformet livmor og at noen har en skillevegg? Hun sa ingenting annet enn at den var hjerteformet så nå begynner jo tankene å kverne ang hvor hjerteformet den er, er den delt i to, skillevegg og what not. Prøver å berolige meg selv med at hun nok hadde sagt det hvis det var skillevegg etc?? Noen her som har hjerteformet livmor og vellykkede graviditeter og svangerskap? Anonymkode: bcdb6...18b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Du var hos en GYNEKOLOG som sa alt så fint ut. Da forholder du deg til dette. Anonymkode: 41750...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Jeg ble gravid og fødte et friskt barn med hjerteformet livmor. Men så skulle vi prøve å bli gravide igjen, og da tok det laaaang tid! Fikk forklaringen på at egget ofte vil feste seg der skilleveggen går ned i livmoren, og der er det ikke nok blodgjennomstrømning. Derfor tok jeg hysteroskopi. Veldig enkelt og greit inngrep. I det offentlige må man ta det i narkose, og vente lenge. Jeg tok det på klinikk Hausken, og betalte noen tusen. Trenger ikke å gjøre det vanskelig å bli gravid, men i vårt tilfelle gjorde det det. De ville heller ikke vurdere ift før det var ordnet. Anonymkode: 472ca...055 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble gravid og fødte et friskt barn med hjerteformet livmor. Men så skulle vi prøve å bli gravide igjen, og da tok det laaaang tid! Fikk forklaringen på at egget ofte vil feste seg der skilleveggen går ned i livmoren, og der er det ikke nok blodgjennomstrømning. Derfor tok jeg hysteroskopi. Veldig enkelt og greit inngrep. I det offentlige må man ta det i narkose, og vente lenge. Jeg tok det på klinikk Hausken, og betalte noen tusen. Trenger ikke å gjøre det vanskelig å bli gravid, men i vårt tilfelle gjorde det det. De ville heller ikke vurdere ift før det var ordnet. Anonymkode: 472ca...055 Glemte å si at i det private så har det nyere utstyr, slik at du ikke trenger narkose. lykke til ❤️ Anonymkode: 472ca...055
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Glemte å si at i det private så har det nyere utstyr, slik at du ikke trenger narkose. lykke til ❤️ Anonymkode: 472ca...055 Skikkelig spam, men jeg ville legge til at jeg ikke hadde en veldig stor skillevegg. Det gikk bare litt ned. Anonymkode: 472ca...055
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Glemte å si at i det private så har det nyere utstyr, slik at du ikke trenger narkose. lykke til ❤️ Anonymkode: 472ca...055 Du kommer nok med flere feil. Jeg gjorde det offentlig i kun lokalbedøvelse. Var en medium stor skillevegg, de sa jeg måtte si ifra om det var for vondt, da kunne de ta resten i narkose.kjentes som litt sterke menssmerter. Når det er sagt var de tydelige på at det ikke nødvendigvis var skilleveggen som var problemet. Og hadde ikke lang ventetid heller, venta ca 2 uker fra jeg spurte om det var aktuelt til de tok meg inn (måtte være rett sted i syklus), men jeg var allerede tilknyttet fertilitetsavdelinga da.Og det er ikke slik at det private alltid har bedre utstyr altså. Men TS, stol på gynekologen nå i første omgang du. Det må visst være en stor skillevegg for at den skal være av betydning, og det hadde legen sannsynligvis sett. Anonymkode: 9baaf...ae5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du var hos en GYNEKOLOG som sa alt så fint ut. Da forholder du deg til dette. Anonymkode: 41750...ebc Til og ned gynekologer kan overraskende lite om kvinnehelse. Hjerteformet livmor kan medføre vanskeligheter med graviditet. Anonymkode: 2665c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Til og ned gynekologer kan overraskende lite om kvinnehelse. Hjerteformet livmor kan medføre vanskeligheter med graviditet. Anonymkode: 2665c...44c Jeg var hos medicus. Har tro på at et fertilitetssenter har nok kunnskap om kvinnehelse?🧐 jeg har lest mye etter jeg kom hjem og leser flere steder at hjerteformet livmor er den misdannelsen som skaper minst problemer med fertilitet og fruktbarhet. Derfor blir jeg forvirret når jeg også leser at det kan være vanskelig å bli gravid. Hva stemmer? Har lest at det kan være økt risiko for spontanabort, prematur fødsel og setefødsel. AnonymBruker skrev (3 timer siden):Men TS, stol på gynekologen nå i første omgang du. Det må visst være en stor skillevegg for at den skal være av betydning, og det hadde legen sannsynligvis sett. Anonymkode: 9baaf...ae5 Håper det ja😔 Anonymkode: bcdb6...18b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kommer nok med flere feil. Jeg gjorde det offentlig i kun lokalbedøvelse. Var en medium stor skillevegg, de sa jeg måtte si ifra om det var for vondt, da kunne de ta resten i narkose.kjentes som litt sterke menssmerter. Når det er sagt var de tydelige på at det ikke nødvendigvis var skilleveggen som var problemet. Og hadde ikke lang ventetid heller, venta ca 2 uker fra jeg spurte om det var aktuelt til de tok meg inn (måtte være rett sted i syklus), men jeg var allerede tilknyttet fertilitetsavdelinga da.Og det er ikke slik at det private alltid har bedre utstyr altså. Men TS, stol på gynekologen nå i første omgang du. Det må visst være en stor skillevegg for at den skal være av betydning, og det hadde legen sannsynligvis sett. Anonymkode: 9baaf...ae5 Da varierer det nok i stor grad hvilket offentlig sykehus man til hører. Jeg fikk time etter ca 9-10 mnd til den operasjonen, siden jeg hadde glemt å skrive meg av venteliste. Fikk også vite at jeg måtte ha narkose, siden det utstyret de tok inn var for stort til at det ikke ble vondt. Anonymkode: 472ca...055
Gjest Embryo Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til og ned gynekologer kan overraskende lite om kvinnehelse. Hjerteformet livmor kan medføre vanskeligheter med graviditet. Anonymkode: 2665c...44c Så sant! En del av dem vet ikke at lesbiske kvinner smitter hverandre med kjønnssykdommer og hpv. De avviser og latterliggjør lesbiske pasienter som ber om å ta celleprøve fordi de er inkompetente. Det er ingen grunn til å stole fullt på norske gynekologer, våre leger ligger milevis etter internasjonal forskning. Forskere i USA, England osv. har i over 30 år påpekt det jeg skriver her men norske eksperter på kvinnelige underliv vet det ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Jeg har hjerteformet livmor med stor skillevegg. Gynekologen er ikke bekymret, men jeg må ha mer oppfølging i svangerskapet. Hun anbefalte ikke operasjon på meg, pga størrelsen på veggen. Lytt til gynekologen din, eller be om en sjekk hos en annen:) Anonymkode: f6cf0...122
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Til og ned gynekologer kan overraskende lite om kvinnehelse. Hjerteformet livmor kan medføre vanskeligheter med graviditet. Anonymkode: 2665c...44c Det var utrolig nedlatende sagt, de er faktisk spesialister i kvinnehelse. Og studier har vist at hjerteformet livmor ikke har så mye å si for fertilitet med mindre det er en stor skillevegg. Ofte vil en kvinne med hjerteformet livmor og fertilitetsproblemer skylde på livmorformen, selv om det ikke er det vitenskapelige faktum. Det er for henne lettere å forholde seg til det enn «uforklarlig barnløs». Men studiene taler ne klar sak, de enkelte kvinnenes opplevelse er irrelevante. Anonymkode: 9baaf...ae5
Majer Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 Vanskeligere å bli gravid samt vanskeligere graviditet. Trenger ikke være så ille at du vil merke noe til det.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Jeg ble kjempeurolig etter gynekologbesøket så i går hadde jeg en samtale med legen min. Hun syns det var rart at jeg ikke hadde fått mer info om det da det finnes forskjellige grader. Burde i det minste fått vite hvilken grad jeg har. Legen skal henvise meg til en annen gynekolog for en mer grundig sjekk av dette…. Skulle sende epikrisen fra medicus til legen i går, og kan ikke se at gynekologen har skrevet et eneste ord om hjerteformet livmor. Kun; uterus anteflektert, upåfallende. Noe jeg har googlet meg frem til at betyr at livmoren vender fremover og at dette var normalt. Så da får jeg et lite håp om at jeg har en mild grad av hjerteformet livmor siden gynekologen ikke har journalført det en gang😔🤞🏻 Anonymkode: bcdb6...18b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå