Gå til innhold

Tror konstant at typen er utro. Dette ødelgger forholdet vårt 😪

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent bpd og jeg sliter med relasjoner til folk. Spesielt folk som står meg nær.  Har fått meg en kjæreste hvor ingenting skulle tyde på at han er utro. Tlf ligger alltid fremme, jeg får se tlf hans om jeg blir usikker, han er for det meste hjemme om ikke han og jeg er på jobb, men vi jobber ulike døgn tider. 

Jeg kan få for meg at han sitter å snakker med noen på meldinger om han spiller på tlf. Eller om jeg har vært borte fra huset (noe som skjedde i går) så fant jeg et håndkle på gulvet på soverommet og var overbevist om at det hadde vært noen der og han hadde hatt sex og at de  hadde brukt håndkle til å tørke seg av etterpå. Dette synes jeg er litt merkelig at det plutselig skal ligge et håndkle på soveroms gulvet, men samtidig husker jeg ikke selv om det var jeg som brukte det siste å la det der. (det ligger litt rot på rommet fra før). Men ble overbevist om at det hadde vært noen der, noe som førte til enda en ny krangel. 

Han sier at jeg bare er gal og jeg ser og hører ting som ikke er der. Men samtidig vet jeg ikke om han sier dette for å få meg til å tenke at det er jeg som er gal her og han kan skjule ting på den måten. Jeg er konstant redd for at noe skjer da jeg forlater huset her. 

Hva er tegn på utroskap og hvordan kan jeg fikse dette? 

Anonymkode: 36e55...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, gud bedre så slitsomt. Har ingen råd annet enn at du må snakke med typen din før dette går skeis. 

Anonymkode: 41f52...354

• Liker 10
Skrevet

Du skriver jo at ingenting skulle tyde på at han er utro. Legg fra deg tanken før du gjør han gal, dette kommer til å slite han ut. INGEN liker å bli beskyldt for å være utro. DU burde snakke med en psykolog om det her, da dette vil tære på forholdet deres. For din egen og hans del må du prøve å enten lære deg å leve med usikkerheten og kontrollere den, eller så burde du snakke med psykolog og finne ut hvordan du kan håndtere den bedre. Det kan ikke bli en krangel hver gang du føler deg usikker, det er ikke sunt for noen av dere. 

Anonymkode: 23cd1...196

• Liker 6
Skrevet

Søk hjelp, og spør aldri om å sjekke telefonen hans for å fôre dit eget irrasjonelle mønster. Her må du være tydlig til han at dette skal han ikke ta hensyn til og han er ansvarlig for sin egen lykke - det er ditt ansvar å stole på han, og det er ditt ansvar å ikke dra han inn i dine irrasjonelle tanker.

Anonymkode: 00738...aba

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke hans feil at du er irrasjonell sjalu, og tror at han er utro uten grunn. Enten må du oppsøke hjelp, eller så må du holde bekymringen for deg selv, eller så kan du ikke være i et forhold. Du kan ikke beskylde han for utroskap basert på "feil" som befinner seg inni DIN hjerne. Det er jo HELT ute av hans kontroll.

Anonymkode: 16843...b10

• Liker 3
Skrevet

Og vi kan ikke gi deg tegn på utroskap. Leter du etter tegn, så finner du det selv om han ikke har vært utro.

• Liker 6
Skrevet

Du er ikke gal. Du har bare kommet inn på et feil spor. Og sliter litt med å finne veien tilbake til det riktige. Men du trenger nok hjelp. Ellers blir du nok singel igjen. Og siden du spør her inne, så er det ikke det du ønsker. 
Tips: sett deg ned med han og prat. Forklar hvordan du har det og at det egentlig ikke har noe med han å gjøre. Så bestiller du time hos legen din og spør om hjelp. Da får du en henvisning. Lykke til🤞

• Liker 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (9 minutter siden):

Du er ikke gal. Du har bare kommet inn på et feil spor. Og sliter litt med å finne veien tilbake til det riktige. Men du trenger nok hjelp. Ellers blir du nok singel igjen. Og siden du spør her inne, så er det ikke det du ønsker. 
Tips: sett deg ned med han og prat. Forklar hvordan du har det og at det egentlig ikke har noe med han å gjøre. Så bestiller du time hos legen din og spør om hjelp. Da får du en henvisning. Lykke til🤞

Probelmet er at jeg er i behandling allerde ved dps men føler ikke at dette hjelper så veldig. Jeg sliter fortsatt og tanker kommer. Sikkert irrasjonelle tanker, men tanker jeg tror fult og sant på da i mitt hode det finnes "bevis". 

Typen min vet godt om dette, og han holder ut. Selvom det til tider er slitsomt. Jeg har anklagey mye og annenn hver dag rt en ny krangel. Jeg sliter meg selv også ut. Men der og da klarer jeg ikke styre følelsene mine og ting blir sagt når jeg er så høyt oppe og tankene ikke fungerer. Jeg er overbevist om at han er utro, men sånn har det jo vært i alle forhold. Dette er så vondt for meg.  Har søkt hjelp, men hjelp fungerer ikke. Og jeg har jo selvsagt ikkr lyst til å være alene for resten av livet jeg heller. Jeg er jo et menneske med behov for kjærlighet og nærhet🥺

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Probelmet er at jeg er i behandling allerde ved dps men føler ikke at dette hjelper så veldig. Jeg sliter fortsatt og tanker kommer. Sikkert irrasjonelle tanker, men tanker jeg tror fult og sant på da i mitt hode det finnes "bevis". 

Typen min vet godt om dette, og han holder ut. Selvom det til tider er slitsomt. Jeg har anklagey mye og annenn hver dag rt en ny krangel. Jeg sliter meg selv også ut. Men der og da klarer jeg ikke styre følelsene mine og ting blir sagt når jeg er så høyt oppe og tankene ikke fungerer. Jeg er overbevist om at han er utro, men sånn har det jo vært i alle forhold. Dette er så vondt for meg.  Har søkt hjelp, men hjelp fungerer ikke. Og jeg har jo selvsagt ikkr lyst til å være alene for resten av livet jeg heller. Jeg er jo et menneske med behov for kjærlighet og nærhet🥺

Ts

Hvor lenge har dere vært sammen egentlig? Og har du det bra med deg selv når du er singel? 

Anonymkode: 23cd1...196

Skrevet

For guds skyld, hvis typen din ikke klarer å gjøre det slutt med deg så gjør det slutt med han.

Du ødelegger han. 

Anonymkode: bc92f...493

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For guds skyld, hvis typen din ikke klarer å gjøre det slutt med deg så gjør det slutt med han.

Du ødelegger han. 

Går jo ann å svare med folkeskikk vel. 

• Liker 1
Skrevet

Det er så lett å beskylde andre for det man er selv.
Hadde jeg blitt beskyldt hele tiden for å være utro, så hadde det vaiet røde flagg hos meg og jeg hadde undersøkt om partneren var utro.

Anonymkode: 6f2ec...7d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts

Det kan godt hende at du ikke merker at det hjelper. Men du kan jo høre med terapeuten om han/hun ser fremgang og har troen. Ikke gi opp. Og prøv så godt du kan med å holde motet oppe. 🤞🤞

• Liker 1
Skrevet

Har du det vondere i et forhold pga sjalusien og utro-mistanken enn du har som singel, så bør du være singel. Du kan ikke ødelegge deg selv.

Og hvis du merker at dette ødelegger kjæresten din, og at han ikke greier å gjøre det slutt selv om han egentlig burde, så bør du egentlig ta den vonde jobben med å gjøre det slutt. Hvis dette ikke lar seg fikse med psykolog, så kan du ikke være i et forhold. For "problemet" ditt er jo at "han er utro". Og løsningen er jo at han må slutte å være utro. Men når han ikke ER utro, så er det ikke noe å gjøre. Da er dere bare helt hjelpeløse.

• Liker 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (12 minutter siden):

Går jo ann å svare med folkeskikk vel. 

Har du erfaring med personer som har borderline/emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og hvordan dette påvirker deres nærmeste relasjoner?

• Liker 2
Skrevet

Hvilke råd har du fått fra DPS som ikke fungerer, TS? Og har du gitt tilbakemelding til dem om det slik at de kanskje kan hjelpe deg videre derfra?

Anonymkode: 2d963...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har kjent bpd og jeg sliter med relasjoner til folk. Spesielt folk som står meg nær.  Har fått meg en kjæreste hvor ingenting skulle tyde på at han er utro. Tlf ligger alltid fremme, jeg får se tlf hans om jeg blir usikker, han er for det meste hjemme om ikke han og jeg er på jobb, men vi jobber ulike døgn tider. 

Jeg kan få for meg at han sitter å snakker med noen på meldinger om han spiller på tlf. Eller om jeg har vært borte fra huset (noe som skjedde i går) så fant jeg et håndkle på gulvet på soverommet og var overbevist om at det hadde vært noen der og han hadde hatt sex og at de  hadde brukt håndkle til å tørke seg av etterpå. Dette synes jeg er litt merkelig at det plutselig skal ligge et håndkle på soveroms gulvet, men samtidig husker jeg ikke selv om det var jeg som brukte det siste å la det der. (det ligger litt rot på rommet fra før). Men ble overbevist om at det hadde vært noen der, noe som førte til enda en ny krangel. 

Han sier at jeg bare er gal og jeg ser og hører ting som ikke er der. Men samtidig vet jeg ikke om han sier dette for å få meg til å tenke at det er jeg som er gal her og han kan skjule ting på den måten. Jeg er konstant redd for at noe skjer da jeg forlater huset her. 

Hva er tegn på utroskap og hvordan kan jeg fikse dette? 

Dette forholdet varer nok ikke lenge pga deg. Han blir lei snart og slår opp. 

Anonymkode: 07f33...30f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...