AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Hver gang vi krangler eller er uenige så ber han meg om å pakke sakene mine og dra. Det kan være store diskusjoner - eller ubetydelige som om filmen vi skal se varer for lenge i forhold til at jeg skal tidlig opp om morgenen. Etter en liten stund kan alt være som normalt - og han har ingen planer om at jeg skal reise. Kanskje er det dumt av meg å dvele med det. For det virker ikke som han mener noe med det.. likevel kjenner jeg at det er litt ødeleggende for forholdet. Han eier huset - så ha har jo all rett til å be meg dra. Og hver gang gnis det litt inn at vi ikke er likeverdige. Jeg ønsker at vi skulle kjøpe felles hjem- aller helst en litt annen plass en her- men han er fast bestemt på at det er her vi er og her vi bor.. Noen som har vært borti lignede eller har noen gode råd? Anonymkode: a8656...331
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Du får si at enten kjøper du deg inn i huset eller så kjøper du en egen bolig som du kan bo i om det er slik at han ikke vil kjøpe bolig sammen med deg. Anonymkode: d2cdc...0ac 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Ja eksen min holdt på sånn. Ene kvelden sa jeg "greit men da er det også over for godt" og jeg dro. Han fkk helt sjokk og kom løpende etter og bare "mener du det, ikke tull da? Slutt nå". Jeg spurte ham hvorfor han hersker over meg og bestemmer på den måten, hvis han ikke mener det. Og flyttet likevel. Jeg er ikke interessert i å være sammen med en drottu drittunge som ikke klarer å diskutere på andre måter enn "da er det slutt da". Anonymkode: 17355...662 39
Hespe3 Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Hva om du faktisk tok han på ordet, pakket en koffert og dro? Du trenger jo ikke dra langt, bare tilbring en natt eller to på hotell eller hos en venninne, for å vise ham at denslags oppførsel ikke er akseptabel. Men dere må jo så klart snakke om det. Spiller ingen rolle om han ikke mener noe med det, det er ikke normalt å oppføre seg sånn. 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Finn en annen bolig og flytt, en som er så barnslig vil du uansett ikke ha noen framtid med. Anonymkode: ea97a...883 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Det er ikke sunt for forholdet eller for deg at han konstant «truer» med å kaste deg ut. Det bør han kutte ut umiddelbart, og du bør si at neste gang han gjør det - så går du. Om du ikke allerede vil gå. Høres ikke ut som en sunn relasjon, og må ærlig talt si at jeg ikke hadde akseptert å bli snakket til på den måten. Det er heller ikke et godt tegn at man ikke kan diskutere ting uten at han tyr til trusler. Du burde i hvertfall spare til din egen bolig og ikke gjøre deg avhengig av han på noen måte, men mitt råd: Dump han nå! Anonymkode: 0269f...773 14
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Hva noen kvinner finner seg i … Anonymkode: 00752...d4e 22
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Dette er jo en god oppskrift på et vellykket og stabilt forhold. Du får gi han valgene som du mener er rett. Og stå på det. Anonymkode: d8a64...726 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Flytt og finn deg en som er voksen som har respekt for deg. Anonymkode: f69fa...75e 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Da sier du "ok" og pakker sakene dine. Jeg hadde en eks som, hver gang vi krangla i bilen, stoppet bilen og sa "jeg går hjem" - og gikk ut av bilen - uansett hvor vi var. Kunne vært på den andre siden av jordkloden og han hadde sagt det samme. En dag sa jeg "okei" og satte meg inn i førersetet og kjørte min vei. Aldri følt meg så bra som da jeg begynte å ta ham på ordet. Det ble selvsagt slutt, han var jo en gigantisk drama queen som ikke greide å diskutere noe som helst, truet bare med ditten og datten. Anonymkode: f0b6d...73b 17
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Ikke kjøp deg inn. Da er det mer plunder å dra den dagen du ønsker det. Jeg hadde bare pakket og dratt med en gang. Anonymkode: 763af...467 12
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Neste gang tar du ham på ordet og gjør nettopp det. Omså om du bare drar hjem til foreldre en langhelg og ikke svarer på tlf og sms. Anonymkode: f8d8e...f1c 6
Gjest theTitanic Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hver gang vi krangler eller er uenige så ber han meg om å pakke sakene mine og dra. Det kan være store diskusjoner - eller ubetydelige som om filmen vi skal se varer for lenge i forhold til at jeg skal tidlig opp om morgenen. Etter en liten stund kan alt være som normalt - og han har ingen planer om at jeg skal reise. Kanskje er det dumt av meg å dvele med det. For det virker ikke som han mener noe med det.. likevel kjenner jeg at det er litt ødeleggende for forholdet. Han eier huset - så ha har jo all rett til å be meg dra. Og hver gang gnis det litt inn at vi ikke er likeverdige. Jeg ønsker at vi skulle kjøpe felles hjem- aller helst en litt annen plass en her- men han er fast bestemt på at det er her vi er og her vi bor.. Noen som har vært borti lignede eller har noen gode råd? Anonymkode: a8656...331 Selv om han ikke vil du faktisk skal dra så er det en stygg trussel som forteller at du er null verd og kan pakke deg vekk hver gang dere er uenige om noe. Høres ikke ut som en som vil stå ved din side når ekte utfordringer kommer. Han har all makt i forholdet og bruker den. Ikke en bra posisjon å være i for deg. Ta han på ordet og dra. Du er jo bare ønsket i medvind.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Han utøver makt over deg i forholdet. Han truer deg til å se den filmen han vil se. Han nekter deg å legge deg så tidlig du trenger for å være opplagt til neste arbeidsdag. Dette er psykisk vold. Du kan velge å godta det eller ikke. Du kan fortelle han at du bestemmer over deg selv og ikke finner deg i slike trusler lenger. Du kan fortelle at neste gang han truer med å kaste deg ut, så flytter du ut frivillig og kommer aldri tilbake. Anonymkode: cb126...b0a 3
Million Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Det husker jeg eksen min prøvde seg på en gang da vi nylig hadde flyttet inn sammen. Han eide en liten leilighet, og jeg flyttet inn hos han. Kort tid etter innflyttingen ryddet jeg litt rundt, og fant ut at han hadde bare sparket en hel haug med brukte svarte søppelsekker under sofaen, i stedet for å kaste dem. Jeg kommenterte dette, at det ikke var noen god ide å dytte søppel under sofaen. Da skulle han kjekke seg og briske seg, og fortalte meg at "hvis du ikke liker det, kan du bare flytte". Jeg sendte han et iskaldt blikk og sa klart og tydelig at "enten bor jeg her på riktig med alle rettigheter på lik linje med deg, ellers så flytter jeg og forholdet er over. Dersom du noen gang sier noe lignende til meg igjen og truer meg med noe sånt, er det over for godt." Så trampet jeg ut på verandaen for å kjøle meg ned og ta en røyk (den gangen røyket jeg) Da jeg kom inn igjen var han ydmykheten selv og ba så mye om unnskyldning. Og i de neste 18 årene som fulgte, truet han meg aldri med noe som helst igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Vet du, det smarteste du gjør er nok akkurat det. Pakk sakene dine og dra. Han utøver makt over deg, og det vil føre til at du på sikt vil føye deg så mye at du mister deg selv helt. Anonymkode: 2a2f0...dcc 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 Om noen år vil du havne i kvinnefellen. Dra heller nå og finn en ordentlig mann. Da jeg flyttet inn til min mann, truet han aldri med noe slikt. Hadde like mye å si i hans hus og kunne gjøre hva jeg ville. Anonymkode: c2ceb...059 1
Snedig Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 Har høres jo helt ustabil ut. Ber deg flytte ut om du ikke vil se filmen han foreslår? Greier ikke se for meg en sånn samtale engang, overhodet ikke normal oppførsel. 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 25. august 2021 #20 Skrevet 25. august 2021 Neste gang han sier det - så tar du det opp på en rolig måte. At det ikke er greit å true med slikt og at det får deg til å føle deg liten og ikke likeverdig. Si at neste gang han truer med å kaste deg ut så tar du han på ordet - fordi det er ikke greit! Ekkel hersketeknikk. Og du MÅ gjennomføre hvis han ikke slutter. Så han lærer å respektere deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå