Gå til innhold

Kun skrive «hei» på tinder - hva er vitsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere matcher jeg har fått, sender meg melding hvor de kun skriver hei eller hallo, og gjerne med et smile- eller blunkefjes bak. Når jeg deretter svarer tilbake det samme, hører jeg ikke mer fra dem. Forventer de at jeg skal invitere til videre samtale? Hva er egentlig vitsen med å sende kun et hei? 

Tåpelig.

Anonymkode: 23f97...43f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner forventer at menn på Tinder pumper ut kreative åpningsmeldinger, men gjør ingenting for å starte/holde samtalen i gang selv.

What else is new?

Anonymkode: 69704...b88

• Liker 9
Skrevet

Det hjelper samtalen i gang og den som sender mld først, at det står noe i bio de kan gjette på eller spørre om. Forstår at det er vanskelig å skrive noe annet enn hei, om det ikke er noe informasjon i profilen. Og så finnes vel de som ikke bruker så mye energi eller synes det generelt er vanskelig. Personlig har jeg noe som de kan gjette på, og det er sjelden jeg får bare hei😊

Skrevet
wandagirl skrev (1 minutt siden):

Det hjelper samtalen i gang og den som sender mld først, at det står noe i bio de kan gjette på eller spørre om. Forstår at det er vanskelig å skrive noe annet enn hei, om det ikke er noe informasjon i profilen. Og så finnes vel de som ikke bruker så mye energi eller synes det generelt er vanskelig. Personlig har jeg noe som de kan gjette på, og det er sjelden jeg får bare hei😊

Ja, du er inne på noe viktig her.

Noen profiler er det mye lettere å komme på en åpning til enn andre.

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (2 minutter siden):

Godt tips. Jeg har et par ganger kommentert noe i profilen deres, om jeg finner dem interessante og ønsker videre kommunikasjon. Dessverre er mange av disse mennene som skriver hei, uten info. Ikke et ord, kun et par bilder. Og da gidder jeg ikke ta så mye initiativ egentlig, utover å si hei tilbake.

Skrevet

Jeg tenker alltid at da har de bare gått igjennom hele listen og skrevet "Hei ;) " til samtlige.

Anonymkode: 8d8ea...b57

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg tror alle får hei. Har selv en ganske utfyllende profil som det er mye man kan spørre om rundt, men får ofte hei allikevel. 

Pleier å skrive hei tilbake om jeg er interessert og så ser jeg om de følger opp. Ofte kommer hei fra de som har nada informasjon på profilen sin og kun nøytrale bilder. Ikke alle har lest min profil/bio heller så har av og til tenkt at det er late menn som sender sånt til alle for å se om de får noe respons. 

Skrevet

Nesten ingen skriver noe på profilen, så da kan man jo nesten ikke forvente mer. Mange svarer ikke på noe, så det kan også være greit med et hei for å se om det er mulig å oppnå kontakt før man legger noe i det.

Anonymkode: 2a172...57a

• Liker 2
Skrevet
TheCatLady skrev (3 minutter siden):

Jeg tror alle får hei. Har selv en ganske utfyllende profil som det er mye man kan spørre om rundt, men får ofte hei allikevel. 

Pleier å skrive hei tilbake om jeg er interessert og så ser jeg om de følger opp. Ofte kommer hei fra de som har nada informasjon på profilen sin og kun nøytrale bilder. Ikke alle har lest min profil/bio heller så har av og til tenkt at det er late menn som sender sånt til alle for å se om de får noe respons. 

Nettopp! Samme her, jeg har flere ting de kunne spurt om fra profilen min. 
Har ikke tenkt over at det kanskje er slik de skriver til alle de får match med, og så sjekker de kanskje hvem som «virkelig» er interessert og følger opp samtalen. Mye sannsynlig de som ikke er ute etter forhold, kanskje.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nesten ingen skriver noe på profilen, så da kan man jo nesten ikke forvente mer. Mange svarer ikke på noe, så det kan også være greit med et hei for å se om det er mulig å oppnå kontakt før man legger noe i det.

Ja, den ser jeg. Men når man da svarer, hvorfor gidder de ikke fortsette samtalen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kvinner forventer at menn på Tinder pumper ut kreative åpningsmeldinger, men gjør ingenting for å starte/holde samtalen i gang selv.

What else is new?

Jeg forventer ingen kreative åpninger, men dersom han starter med bare et "hei" så forventer jeg at han fortsetter samtalen når jeg svarer hei tilbake. Ikke bare da forvente at jeg skal dra samtalen bare fordi han sa hei.

Anonymkode: 9af6a...3b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

What else is new?

Dette. 

Det forventes initiativ, men "Hei" er ikke godt nok. Det forventes at mannen skal både holde og dra samtalen hele veien, uten at noe skjer tilbake. Det forventes one-linere, humor og glimt i øyet, hvis ikke så unmatches det. Det skal holdes gjetteleker, ordspill og det gjemmes ting i bioen som det forventes at mannen skal respondere på. Det skal helst være så overkreativt alt at det hele er patetisk. 

Kvinner er blitt helt Tinderskadet. Høy på seg selv. Høy på profilen sin. Og alt en mann gjør er feil. Fåtallet klarer å matche forventningene. Og ironien er jo at dette fåtallet som klarer det er så inngrodd på Tinder og har kjørt igjennom drøssevis av slike samtaler fordi de også er svært populære, så sjansen for at denne kvinnen får napp hos han er små. Som oftest ender det med sex og dump. 

#AlleVilHaEnFuckboy.

Anonymkode: 907ec...0cc

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

What else is new?

Nei, det gjør vi ikke. Men som du ser skriver de hei så svarer de ikke mer. Så hva er vitsen? Tipper de ikke egentlig ønsker å møte damene men liker validering og oppmerksomhet

Anonymkode: 6f5c2...81f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette. 

Det forventes initiativ, men "Hei" er ikke godt nok. Det forventes at mannen skal både holde og dra samtalen hele veien, uten at noe skjer tilbake. Det forventes one-linere, humor og glimt i øyet, hvis ikke så unmatches det. Det skal holdes gjetteleker, ordspill og det gjemmes ting i bioen som det forventes at mannen skal respondere på. Det skal helst være så overkreativt alt at det hele er patetisk. 

Kvinner er blitt helt Tinderskadet. Høy på seg selv. Høy på profilen sin. Og alt en mann gjør er feil. Fåtallet klarer å matche forventningene. Og ironien er jo at dette fåtallet som klarer det er så inngrodd på Tinder og har kjørt igjennom drøssevis av slike samtaler fordi de også er svært populære, så sjansen for at denne kvinnen får napp hos han er små. Som oftest ender det med sex og dump. 

#AlleVilHaEnFuckboy.

Åh, herre… de kan vel åpne med hei, så lenge de fortsetter samtalen når jeg svarer hei? Hva er vitsen med å starte en samtale, hvis de egentlig ikke vil ha en samtale? I disse tilfellene er det jo mannen som er høy på seg selv. «Nå sa jeg hei, så nå får hun vise at hun vil ha meg». Nei takk.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. 

#AlleVilHaEnFuckboy.

Slutt å gå etter high maintenance. For mange blant annet meg er hei mer enn godt nok, men flere skriver hei og svarer ikke, eller småprater litt men ikke interessert i å møtes. Foretrekker de som ber meg ut på øl i andre melding, resten er bortkasta tid

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åh, herre… de kan vel åpne med hei, så lenge de fortsetter samtalen når jeg svarer hei? Hva er vitsen med å starte en samtale, hvis de egentlig ikke vil ha en samtale? I disse tilfellene er det jo mannen som er høy på seg selv. «Nå sa jeg hei, så nå får hun vise at hun vil ha meg». Nei takk.

Her traff du spikeren på hodet. De forventer vi skal legge inn en innsats og kjempe for dem fordi de gjorde oss den ære å si hei. Turn off 

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker at et "hei" viser at de faktisk vil ha kontakt, men siden mange av de man kontakter (både menn og kvinner) aldri svarer så gidder man ikke legge hele sjelen i åpningsmeldingen, siden det er omtrent 90% sjanse for null respons. Selv har jeg aldri opplevd å ikke få svar når jeg svarer på et "Hei", men så skriver jeg alltid mer enn bare Hei tilbake. Jeg sveiper aldri profiler uten tekst til høyre, så det er alltid noe man kan spørre om eller kommentere i profilen. Profiler uten tekst er generelt useriøse er min erfaring, gidder ikke kaste bort tid på de.

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette. 

#AlleVilHaEnFuckboy.

'Hei' kan være helt fint det, men man får klare å skrive noe mer enn hei når hun svarer. Det beste er når begge to virker interesserte og spør om ting. 

Hva er det man egentlig forventer når man skriver 'hei'? Er det da slik at hun skal være den som spør om alt mulig og så skal han svare? Det har jeg vært borte i flere ganger. Jeg må omtrent ha intervju mens han klarer ikke å spørre om noe som helst tilbake. 

Skrevet
12 minutter siden, TheCatLady said:

'Hei' kan være helt fint det, men man får klare å skrive noe mer enn hei når hun svarer. Det beste er når begge to virker interesserte og spør om ting. 

Hva er det man egentlig forventer når man skriver 'hei'? Er det da slik at hun skal være den som spør om alt mulig og så skal han svare? Det har jeg vært borte i flere ganger. Jeg må omtrent ha intervju mens han klarer ikke å spørre om noe som helst tilbake. 

Samme her. Tror de er en del av den gjengen som ikke ønsker møte men få en rask egoboost 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Ingen bio gjør at hei er det eneste fornuftige å skrive egentlig. Og når i tillegg ingen svarer så er det bortkasta tid å bruke energi på å finne på noe kreativt og imponerende.

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, den ser jeg. Men når man da svarer, hvorfor gidder de ikke fortsette samtalen?

Å svare "hei" til "hei" kan nok oppfattes som avvisende. Og da tar de vel hintet? Å fortsette å sende meldinger da er jo å være innpåsliten.

Anonymkode: a6a9f...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...