Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har fått en lederstilling med personalansvar for ca 16 stk. Lønnen er da 220 i timen. Er dette en ok lønn for en student?  Jeg har også relevant kompetanse og litt relevant arbeidserfaring. 

Anonymkode: 32c71...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv er jeg ikke noe glad i timeslønn, foretrekker fastlønn. Men høres absolutt veldig ok ut!

Anonymkode: 665cb...b3e

Skrevet

Er det full, fast stilling?

Anonymkode: 07fa6...e6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det full, fast stilling?

Anonymkode: 07fa6...e6c

Det er midlertidig ut året med stor mulighet for forlengelse. 

Skrevet

Tja. Synes den var litt lav for å være en lederstilling med personellansvar. 

Det utgjør rundt 35.750,- i bruttolønn pr mnd, og 429.000,- i bruttolønn i året. 

Men spørs hvilken bransje du jobber i!

Anonymkode: 48525...4cc

• Liker 4
Skrevet

Hva tilsvarer det i utbetalt på konto månedlig hvis det var fulltids? (for at flere skal kunne sammenligne, da får du kanskje flere svar)

Anonymkode: d6148...92d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tilsvarer det i utbetalt på konto månedlig hvis det var fulltids? (for at flere skal kunne sammenligne, da får du kanskje flere svar)

Jeg vil kun jobbe 40 % i med at jeg er student. 

Det er i utdanningsbransjen. Men blir mest sannsynlig mer enn det i med at arbeidsmengden vil variere litt. Men ca 13 200 månedlig. 

Så kan jeg heller ikke overstige lånekassen sin inntektsgrense i med at jeg får støtte fra de. Så det er mange faktorer som spiller inn.  

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil kun jobbe 40 % i med at jeg er student. 

Det er i utdanningsbransjen. Men blir mest sannsynlig mer enn det i med at arbeidsmengden vil variere litt. Men ca 13 200 månedlig. 

Så kan jeg heller ikke overstige lånekassen sin inntektsgrense i med at jeg får støtte fra de. Så det er mange faktorer som spiller inn.  

Hvis de 16 du har personalansvar for også jobber 40% så tilsvarer det 6.4, ikke 16. Men utbetalt månedslønn ville vært 33000 da om det var 100% stilling. Kanskje det er middels, eller litt under hvis du har mye relevant erfaring fra før. Kommer også helt an på hva slags jobb det er, hvilket krav til utdanning, hvor mange de som ansatte deg har å velge mellom (konkurransesituasjonen i markedet), hvilke budsjetter de har, hva andre med sammenlignbar jobb tjener, hva de du har personalansvar for tjener, hva din(e) sjef(er) tjener, kommer an på veldig mye. Jeg ville kanskje prøvd å spørre/forhandlet litt, men ikke alt for hardt hvis det er en jobb du ikke kan "true" med å forlate (om man truer med det bør man faktisk gjøre det om man ikke får noe, en forsiktig utgave av det er å hinte til at man "ser seg rundt" etter noe annet). Hvis du har et annet skriftlig jobbtilbud i hånda er det lettere å forhandle eller hvis du har jobbet en stund og gjort det bra slik at din sjef gruer seg til å måtte erstatte deg.

Skrevet

Mine studenter som jobber deltid (IT support, med null ansvar) tjener mer, så nei - syntes ikke du skal ligge så lavt for en lederjobb med formell personansvar. Student eller ei.

Anonymkode: a2108...1f4

Skrevet

Høres helt greit ut. Personalansvar kan tross alt være så mangt, og innebærer ikke alltid såpass mye jobb at du burde kompenseres for det.

Anonymkode: e4704...703

Skrevet

Tenk også på hva jobben gjør på cv / refranse før du ev krever mer lønn / vurderer slutte 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...