Gå til innhold

Alkohol, alene med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker deres tanker og innspill. Skal ha besøk av en venninne på fredag og vi tenkte å drikke litt vin. Min mann er hjemme 🙂 Hva tenker dere om at min mann kjører min venninne hjem, og jeg da er alene med vår sønn (18 måneder) som sover. Vil ikke være overstadig beruset, men brisen. Min mann blir vekke ca 40 minutter, og skulle noe skje, så er besteforeldre i nabohuset. 

Høres dette greit ut, eller totalt uansvarlig? Tenkte å foreslå at min mann kjører henne hjem, så hun sparer penger på taxi. 

Anonymkode: 08072...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsker deres tanker og innspill. Skal ha besøk av en venninne på fredag og vi tenkte å drikke litt vin. Min mann er hjemme 🙂 Hva tenker dere om at min mann kjører min venninne hjem, og jeg da er alene med vår sønn (18 måneder) som sover. Vil ikke være overstadig beruset, men brisen. Min mann blir vekke ca 40 minutter, og skulle noe skje, så er besteforeldre i nabohuset. 

Høres dette greit ut, eller totalt uansvarlig? Tenkte å foreslå at min mann kjører henne hjem, så hun sparer penger på taxi. 

Jesus Kristus! Selvfølgelig! 

Anonymkode: 4d74c...d9f

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig kam du være alene mens han kjører ho hjem 

• Liker 4
Skrevet

For meg er det ikke en selvfølge å ha ansvar for barn, påvirket av alkohol. Derfor spør jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det ikke en selvfølge å ha ansvar for barn, påvirket av alkohol. Derfor spør jeg. 

Gjør du ikke verre ting enn dette er du mest sannsynlig en gudinne!🌹

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke jeg heller det,en besteforeldre i nabohuset og han er borte 40 min går helt fint. Hva skal skje på de 40 minuttene? 

• Liker 1
Skrevet

Dersom barnet har en historikk med å våkne mye ville jeg unngått det. I alle andre tilfeller ville jeg tenkt at det er ok. 

Anonymkode: 00ea8...a38

Skrevet

Og ungen er ikke 18 mnd. Ungen er 1 og et halvt år ! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ungen er ikke 18 mnd. Ungen er 1 og et halvt år ! 

Å herre, for en ting å henge seg opp i. Det er kortere å si 18 mnd, og alle med barn (som denne tråden var beregnet på) skjønner raskt hvor gammelt barnet er. Du bør for egen helses del legge vekk slike ubetydelige kjepphester. 

Anonymkode: 7dc7e...9b5

• Liker 8
Skrevet
ABM skrev (9 minutter siden):

Gjør du ikke verre ting enn dette er du mest sannsynlig en gudinne!🌹

Haha, takk 😉🥰

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er ikke jeg heller det,en besteforeldre i nabohuset og han er borte 40 min går helt fint. Hva skal skje på de 40 minuttene? 

Er nok jeg som overtenker. Er vokst opp med foreldre som var alkoholikere, og husker utryggheten da jeg våknet og de var annerledes. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dersom barnet har en historikk med å våkne mye ville jeg unngått det. I alle andre tilfeller ville jeg tenkt at det er ok. 

Anonymkode: 00ea8...a38

Det har han ikke, sover som en stein 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å herre, for en ting å henge seg opp i. Det er kortere å si 18 mnd, og alle med barn (som denne tråden var beregnet på) skjønner raskt hvor gammelt barnet er. Du bør for egen helses del legge vekk slike ubetydelige kjepphester. 

Anonymkode: 7dc7e...9b5

Jeg regnet meg fram til det jeg også, og barn har jeg. Bare skjønner ikke hva man regner måneder for når barnet er over ett år! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg regnet meg fram til det jeg også, og barn har jeg. Bare skjønner ikke hva man regner måneder for når barnet er over ett år! 

Er vanlig å si måneder opp til de er 2 år. Stor forskjell på en på 13 måneder og en på 23 måneder, selv om begge er ett år 😉

• Liker 5
Skrevet

Slapp av, barnet blir ikke traumatisert av at du er brisen i 40 min så lenge det ikke er hver uke ;) 

Anonymkode: 9a633...0a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker ofte litt vin når ungene har lagt seg. Og rett som det er våkner de litt osv. tviler på at de blir traumatisert av det. Det er jo ikke fyll

Anonymkode: a5938...8e5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vanlig å si måneder opp til de er 2 år. Stor forskjell på en på 13 måneder og en på 23 måneder, selv om begge er ett år 😉

Ja derfor ville jeg skrevet snart 2 og i TS sitt tilfelle ett og et  halvt. Når noen skriver mnd så tenker man lett det er en  baby.. 

Skrevet

Siden besteforeldrene er i nabohuset, så synes jeg det er ok.

Anonymkode: f1840...c95

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja derfor ville jeg skrevet snart 2 og i TS sitt tilfelle ett og et  halvt. Når noen skriver mnd så tenker man lett det er en  baby.. 

At du lett tenker 18 mnd = baby er ditt problem. Helt vanlig å bruke mnd frem til 2 år, alle gjør det og de fleste har ingen problemer med det. Skjerp deg

Anonymkode: 98d64...287

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...