Gå til innhold

Hvor mange dager holder dere barnet hjemme ved forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hver gang barnet mitt blir forkjølet så pleier han å bruke7-8 dager på å bli helt frisk. Han startet bhg 16 aug og i dag er han forkjølet. Skal jeg holde han hjemme i en hel uke? Eller kan jeg sende han til bhg når det verste er over etter 2-3 dager?

Litt vanskelig for meg å være borte fra jobb i så mange dager

Anonymkode: 62772...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei

Hver gang barnet mitt blir forkjølet så pleier han å bruke7-8 dager på å bli helt frisk. Han startet bhg 16 aug og i dag er han forkjølet. Skal jeg holde han hjemme i en hel uke? Eller kan jeg sende han til bhg når det verste er over etter 2-3 dager?

Litt vanskelig for meg å være borte fra jobb i så mange dager

Du holder han hjemme, tar test. Og ser ann almenntilstanden. Er testen negativ og almenntilstanden veldig bra og ingen feber o.l. kan han gå i barnehagen. Men husk det er dumt at mange andre blir syk i disse tider..

Anonymkode: 2bbeb...582

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du holder han hjemme, tar test. Og ser ann almenntilstanden. Er testen negativ og almenntilstanden veldig bra og ingen feber o.l. kan han gå i barnehagen. Men husk det er dumt at mange andre blir syk i disse tider..

Anonymkode: 2bbeb...582

Ville ikke testet en så liten pga forkjølelse. 

Anonymkode: 189ec...89c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For alt du vet kan barnet være 5 år når han/hun begynner i barnehage. Vi vet ikke at det er snakk om ett lite barn her.

Anonymkode: 39707...284

• Liker 5
Skrevet

Min har symptomer i minst 3 uker ved en enkel forkjølelse.. holdt ham hjemme 3 dager denne gang. Allmenntilstand var hele tiden god.

Anonymkode: f5364...38d

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de er feberfri i 24t og ikke veldig hoste (litt rest-hoste gjør ikke noe, å heller ikke om de er skikkelig snørrete). 
Det er ihvertfall retningslinjene i vår barnehage. Hvis barna skulle vært helt symptomfrie hadde det vært lite oppmøte. De fleste unger snørrer jo året rundt 

Anonymkode: 065dd...6c4

• Liker 2
Skrevet

Her og varer symptomene 2-3 uker. Holdt hjemme en hel uke denne gangen, men det hadde holdt med 2-3 dager.

Offisielle regler nå er at de skal være hjemme med nyoppståtte symptomer, men kan gå i barnehagen når de er feberfri og allmenntilstand er god. Dvs at mange barn går i barnehagen med snørr og hoste som ikke er nyoppstått. 

Anonymkode: 04015...9da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For alt du vet kan barnet være 5 år når han/hun begynner i barnehage. Vi vet ikke at det er snakk om ett lite barn her.

Anonymkode: 39707...284

Han er 2.5 år gammel🙂 er bare forkjølet. Formen er fin

Ts

Skrevet

Som regel 1-2 dager. Vi er nesten de eneste som er litt forsiktige med sosial kontakt, så det blir fryktelig mange runder i løpet av et år selv med korona.

Anonymkode: 26c27...2f1

Skrevet

Tester og holder hjemme til det bare er sporadisk hoste / snørr igjen. Såkalte restsymtomer. Vår er 3 år. Har gjort det sånn siden barnehagen åpnet igjen våren i fjor, da var han rett under to. Han er testet tre ganger så langt, og det går helt fint! 

Anonymkode: c41ba...613

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge allmenntilstand er fin og ingen feber er det bhg. Barnehage unger har renne nese året rundt uten at det betyr at de er syk. 

Skrevet

Tester og holder hjemme til det bare er sporadisk hoste / snørr igjen. Såkalte restsymtomer. Vår er 3 år. Har gjort det sånn siden barnehagen åpnet igjen våren i fjor, da var han rett under to. Han er testet tre ganger så langt, og det går helt fint! 

Anonymkode: c41ba...613

Samme her! Ungen min er 2,5 år, null stress å teste henne.

Anonymkode: 59fea...8af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...