AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Mitt største ønske akkurat nå, er at en av dere kan si at nå, kjære anonym, nå skal jeg ta litt vare på deg og lære deg opp litt. Jeg har alltid hatt fin hud, og sminke har bestått av litt mascara. That’s it. Jeg eier ikke produkter eller kunnskap. Så fikk jeg rosacea, og har nå rødflammede områder i ansiktet. Dermed måtte jeg begynne med foundation. Jeg har prøvd mange, og har funnet en som funker. Jeg blir litt for lys, og bruker da litt solpudder for glød. Det funker fint. Baksiden er at jeg har ganske røde våtkanter, og det ser til tider ganske fælt ut. Jeg bruker ikke kajal eller noe, og ønsker ikke å se sminket ut, men nå får jeg kommentarer på at jeg ser trøtt, sliten eller syk ut fordi jeg er så rød rundt øynene. Jeg legger ikke alltid foundation på øyenlokket, fordi det striper seg etter kort tid og er jo ikke fint da. så da får jeg «feil» farge der også og ser jo kanskje litt syk ut. Kan noen please hjelpe meg? Hva bør jeg gjøre? Legge kajal på våtkanten, hvilken i så fall? Har noen tips til produkter som ikke er så dyre, men som likevel holder greit gjennom arbeidsdagen? Jeg er 38 by the way. Anonymkode: 939de...45a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Du kan prøve kajal på våtkanten, i såfall anbefaler jeg å teste ut Isadora inliner kajal, i enten hvit, blonde eller nude. Hvit er som navnet sier helt hvit, og noen kan mene det ser litt kunstig ut. Blonde er mer offwhite/lys beige og kan se mer naturlig ut, og den som heter nude er litt mørkere og mer oransje undertone. Så ville valgt en av de tre avhengig av smak og hvor lys eller mørk du er. I forhold til øyenlokkene så er jo mac paint pots en klassiker, hvilken farge kommer an på hvilken undertone og hudtone du har. Eller om du har en concealer som funker bra, så kan du prøve den på øyenlokket, så slipper du kjøpe mange produkter. Anonymkode: 83813...84f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 10.13): Mitt største ønske akkurat nå, er at en av dere kan si at nå, kjære anonym, nå skal jeg ta litt vare på deg og lære deg opp litt. Jeg har alltid hatt fin hud, og sminke har bestått av litt mascara. That’s it. Jeg eier ikke produkter eller kunnskap. Så fikk jeg rosacea, og har nå rødflammede områder i ansiktet. Dermed måtte jeg begynne med foundation. Jeg har prøvd mange, og har funnet en som funker. Jeg blir litt for lys, og bruker da litt solpudder for glød. Det funker fint. Baksiden er at jeg har ganske røde våtkanter, og det ser til tider ganske fælt ut. Jeg bruker ikke kajal eller noe, og ønsker ikke å se sminket ut, men nå får jeg kommentarer på at jeg ser trøtt, sliten eller syk ut fordi jeg er så rød rundt øynene. Jeg legger ikke alltid foundation på øyenlokket, fordi det striper seg etter kort tid og er jo ikke fint da. så da får jeg «feil» farge der også og ser jo kanskje litt syk ut. Kan noen please hjelpe meg? Hva bør jeg gjøre? Legge kajal på våtkanten, hvilken i så fall? Har noen tips til produkter som ikke er så dyre, men som likevel holder greit gjennom arbeidsdagen? Jeg er 38 by the way. Anonymkode: 939de...45a Bruk hvit kajal på våtkanten. Det bruker jeg daglig. Det åpner blikket og man ser mer opplagt ut. Foundation skal brukes i hele ansiktet og ned på halsen. Hvis det legger seg i striper på øyelokket må du bruke en primer. Bare spør om hjelp på parfymeri eller lignende. Anonymkode: f0be4...6bd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Jeg bruker denne fra Isadora: https://www.vita.no/makeup/oyne/eyeliner/isadora-inliner-waterline-kajal-56-blonde Er fornøyd med den 👍🏻 Jeg ser også rødkantet ut i øynene når jeg sminker meg. I stedet for foundation på øyelokkene kan du jo bruke en consealer. Bruker du hudpleie tilpasset rosacea? LaRoche Posay har en rimelig serie mot rød og sensitiv hud: https://www.laroche-posay.no/rosaliac Dr. Schrammek har også produkter mot rosacea: https://www.schrammek.no/produkt/rosea-calm-cream/ Anonymkode: a4894...e34
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Jeg bruker en cc-cream eller concealer på øyelokket. Hvis jeg ikke gjør det, ser jeg definitivt syk ut jeg også. Jeg foretrekker denne løsningen uten kajal på våtlinjen fordi jeg synes det ser så mye mer naturlig ut. Jeg legger i alle fall merke til det med andre gang andre har lys kajal på seg.. Dessuten kjenner jeg et par som har fått helt forferdelige infeksjoner pga blokkert tårekanal etter daglig bruk av kajal, og det så inni H.... vondt ut Anonymkode: 183d8...09a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Tusen takk for flere tips ❤️❤️❤️ Jeg er ikke noe flink til å bruke hudpleieprodukter eller rens. Har liksom alltid klart meg uten, og så plutselig fikk jeg rosacea. Jeg må nok på leting etter produkter, ja. I dag har jeg kjøpt en kajal fra isadora, og en øyenskyggepalett + påføringsbørste. Håper jeg får lyst til å leke meg litt 😊😊 Jeg har også sett de som har fått infeksjoner av kajalbruk, grøss og gru. Jeg har hatt sti på øyet en gang, og fy så fælt det ser ut!! Håper jeg slipper. Anonymkode: 939de...45a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for flere tips ❤️❤️❤️ Jeg er ikke noe flink til å bruke hudpleieprodukter eller rens. Har liksom alltid klart meg uten, og så plutselig fikk jeg rosacea. Jeg må nok på leting etter produkter, ja. Som en som også har nettopp fått rosacea så må jeg anbefale at du ikke bruker produkter (sminke enten det er foundation eller annet) som inneholder olje. Da blusser sykdommen opp. Jeg ble anbefalt en helt fantastisk fuktighetskrem som du kan bruke dagtid, og legge som en over-night maske om kvelden, gjort underverker for min rosacea. https://www.vitusapotek.no/30%-anti-age-hudpleie/avene-hydrance-aqua-gel-50-ml-/p/947219?source=googleps&gclid=Cj0KCQjwvaeJBhCvARIsABgTDM6kgeO78sg2VvibJynMpPXc6_xVh-32ZSyG5UKxknkJWwtrqSUWQFcaAorVEALw_wcB Ellers for daglig rens, denne er også veldig god: https://www.laroche-posay.no/rosaliac/rosaliac-3-i-1-rensegele Anonymkode: 5af1e...cb2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som en som også har nettopp fått rosacea så må jeg anbefale at du ikke bruker produkter (sminke enten det er foundation eller annet) som inneholder olje. Da blusser sykdommen opp. Jeg ble anbefalt en helt fantastisk fuktighetskrem som du kan bruke dagtid, og legge som en over-night maske om kvelden, gjort underverker for min rosacea. https://www.vitusapotek.no/30%-anti-age-hudpleie/avene-hydrance-aqua-gel-50-ml-/p/947219?source=googleps&gclid=Cj0KCQjwvaeJBhCvARIsABgTDM6kgeO78sg2VvibJynMpPXc6_xVh-32ZSyG5UKxknkJWwtrqSUWQFcaAorVEALw_wcB Ellers for daglig rens, denne er også veldig god: https://www.laroche-posay.no/rosaliac/rosaliac-3-i-1-rensegele Anonymkode: 5af1e...cb2 Jeg har hatt rosacea i seks-sju år nå, jeg fikk det i et svangerskap… I perioder er det mye nupper og kviser, og da bruker jeg soolantra. Det funker som bare det. De sprengte blodkarene og rødheten går aldri vekk, da må jeg ha laserbehandling. Jeg er dessverre ikke plaget nok til å få det dekket, men sminke funker greit nok. Det er over to år siden sist jeg måtte bruke soolantra 😊 Jeg har kjøpt rensegeleen du linket til i dag! Takk for tips 😊😊 Skal sjekke ut den andre også, men jeg er avhengig av produkter som ikke lukter sterkt. Har litt dårlig erfaring med avene og lukt, dessverre. Anonymkode: 939de...45a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har hatt rosacea i seks-sju år nå, jeg fikk det i et svangerskap… I perioder er det mye nupper og kviser, og da bruker jeg soolantra. Det funker som bare det. De sprengte blodkarene og rødheten går aldri vekk, da må jeg ha laserbehandling. Jeg er dessverre ikke plaget nok til å få det dekket, men sminke funker greit nok. Det er over to år siden sist jeg måtte bruke soolantra 😊 Jeg har kjøpt rensegeleen du linket til i dag! Takk for tips 😊😊 Skal sjekke ut den andre også, men jeg er avhengig av produkter som ikke lukter sterkt. Har litt dårlig erfaring med avene og lukt, dessverre. Anonymkode: 939de...45a Solantra har jeg også fått, men enda ikke brukt pga huden akkurat nå er ganske grei. Fikk faktisk også et produkt som skulle dempe rødbeten som man kan smøre på om morningen, så ser frem til å prøve det. Er sensitiv til lukt, men har ingen problem med akkurat dette produktet så tror ikke det er sterk på lukt 👍🏻🙂 Anonymkode: 5af1e...cb2
Djungelvrål Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Bruker en concealer på øyelokket som er ganske lys, åpner øyet. Er du veldig rød så bruk litt grønn concealer under. Sett med litt pudder. Bruker isadora sin satin white kajal. Prøvd blond også men syns jeg kler hvit best. Men den forsvinner fort da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå