Baby Skrevet 22. september 2005 #1 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg har en vegg på 3,5 meter som skal dekkes med en eller annen garderobeløsning. Er i tvil og jeg skal velge skap eller skyvedører. Innmaten i disse løsningene er jo mer en dyr nok, så jeg vil gjerne vite hva dere har og om dere er førnøyde, evt. hva dere ville gjort anderledes, før jeg svir av 10-20 tusen. Si gjerne hva slags fronter dere har også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #2 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg hadde helt klart gått for speil-skyvedører. De blir som en vegg, og så kan du variere i det uendelige bak der. Du trenger ikke annet enn et par rader med kurvhyller, og den diger stang, så har du plenty av plass. Jeg har to slike speilgarderober i huset, og det er det lureste jeg har valgt! Vi har sorte karmer og sotet speil, knallfint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. september 2005 #3 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg ville gått for skyvedører, helt opp til taket. Da kan du ha en hylle høyt opp i skapet der du kan lagre ting du bruker sjelden. Klesskap på 3,5 meter høres herlig ut! Du vil få plass til mye der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #4 Del Skrevet 23. september 2005 -glemte visst å skrive at du må ha skyvedørene helt opp til taket, ja....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #5 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har ikke fronter i det hele tatt... Har store, brede hyller/planker på to vegger (som møtes i et hjørne) ganske høyt opp på veggen, og så har jeg montert en kosteskaft-aktig stang midt under hver planke. Alle klærne mine henger her bortsett fra sokker og undertøy. Jeg liker denne løsningen (for nå, iallefall), jeg SER alle klærne minie, og ingenting havner bakerst i skapet så jeg glemmer at jeg har det. I tillegg er det litt sånn "film-garderobe-fra-40-tallet"-stil over det hele (også pga veggdekorasjonen min ellers på soverommet). Dette er en billig løsning, og hvis man blir lei av å se på klærne sine, kan man alltids montere et forheng eller en skyvedør-løsning senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 23. september 2005 #6 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har en vegg med skapdører og er fornøyd med det. Jeg har hatt skyvedører før, og syns at det er både stygt og upraktisk. De peneste skyvedørene er av den brede typen, men disse er tunge å dytte på, den smaleste typen ser ikke pen ut og virker skrøpelig. Hvis du har plass, velg skapdører! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 23. september 2005 #7 Del Skrevet 23. september 2005 De peneste skyvedørene er av den brede typen, men disse er tunge å dytte på, den smaleste typen ser ikke pen ut og virker skrøpelig. Hvis du har plass, velg skapdører! ← må si meg enig her. jeg synes det er greit med skapdører, litt fordi det er greit å åpne dører og SE alle klærne med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. september 2005 #8 Del Skrevet 23. september 2005 Vi har skråtak, og har bygd inn skyvedørsgarderobe der. Er veldig fornøyd. Vi har bygd "innmaten" i skapene selv ved hjelp av hobbyplater (har en del hyller) + brukt to sett med lave kurvstativer. Har dessuten stang som det nevnes over her. Er veldig fornøyd med både løsningen og dørene. De er som sagt spesial-bestilt (og de er definitivt ikke "skrøplige") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. september 2005 #9 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg ville gått for skyvedører, helt opp til taket. Da kan du ha en hylle høyt opp i skapet der du kan lagre ting du bruker sjelden. ← Det har jeg, langs en hel vegg og er fornøyd med det. Frontene er enkle lyse. Jeg har dette på soverommet og ville aldri ha valgt speil, i alle fall ikke på soverommet. Men fronter er jo smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #10 Del Skrevet 23. september 2005 Vi har skyvedørsgarderobe med speilfronter. Det forstørrer rommet. I tillegg brukes speilet ofte da antrekk skal prøves ut. Praktisk. Ville ikke byttet til noe annet. Og selv om dørene er brede, er de ikke tunge og åpne og lukke, de går jo på skinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 23. september 2005 #11 Del Skrevet 23. september 2005 Vi har to skyvedørsgarderober; en i entrèen og en for vanlige klær. Er kjempefornøyd og vil aldri ha noe annet. Inni skapene er det ikke noe mer spennende enn trådkurver og klesstenger. I entrèen har vi speilflater, den andre har glatte treimiterte flater. Kunne ikke tenkt meg kun speilflater på soverommet, da jeg synes det blir litt sterilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #12 Del Skrevet 23. september 2005 Kunne ikke tenkt meg kun speilflater på soverommet, da jeg synes det blir litt sterilt. ← -det er fryktelig praktisk når jeg skal kle på meg etter dusjen, fex hvis jeg skal pynte meg litt og se fra alle vinkler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 23. september 2005 #13 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har skyvedørsgarderobe i entreen. Fikk den spesiallaget - den er fra gulv til tak, 4 meter lang og inneholder et skoskap, stang og hattehylle. Fronten er av speil og bjørk - jeg er kjempefornøyd - hele stasen kom på under 10.000,-. En billig investering som jeg aldri har angret på ... tvert imot - det har gitt mersmak - neste er soverommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 23. september 2005 #14 Del Skrevet 23. september 2005 Ikea sine Pax- skap er helt suverene. Du kan få dem i full høyde, de er rimelige, solide og har mange fine fronter. Jeg har hatt mange skyvedører opp gjennom årene. Det blir alltid trøbbel - digre, tunge dører som må skyves tilside og uansett sperrer for det skapet du skulle vært inne i. Man må ihvertfall ha god kvalitet og skikkelig montering, slik at de ikke begynner å gå trått eller skrangle. Nei, helt vanlige skapdører synes jeg er best. Har hvite fronter, hel skapvegg er luksus! Mener også at Ikea har noen pax-løsninger med speidør, det kan nok være praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 24. september 2005 #15 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Vi har Elfa skyvedørsgarderobe i entréen og på soverommet. Er KJEMPEFORNØYD! :-) Endret 24. september 2005 av Cupcake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå