Gå til innhold

Skulle muligens hatt en sykemelding, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fof noen dager siden traff jeg veggen i rekordfart. Helt ut av det blå, men etteren lengre og tung periode. Endte i krampegråt på baderomsgulvet, gråt til jeg kastet opp og mannen måtte sendes hjem fra jobb i taxi fordi han måtte ta seg av barna som var hjemme.

Siden så har jeg brukt 2 dager med egenmelding. Jeg våkner i 5-tida hver morgen, får ikke sove på kveldene og føler noen sitter på brystet mitt. Jeg har hele tiden følelsen av at det er ting jeg skulle ha gjort, jeg føler meg så enormt stresset, gråter for alt og i tillegg har jeg blitt skikkelig forkjøla med sår hals og potte tette bihuler.

Jeg føler jeg skulle hatt en sykemelding nå for å komme meg på beina igjen. Har time til legen denne uka fordi jeg føler jeg må ha hjelp før dette utvikler seg, det føltes som et sjokk.

Men. Jeg blir verre av å kjenne på at jeg har fravær fra jobb. Pga noen større operasjoner det siste året har jeg hatt mye fravær og jeg føler jeg får angst for fravær på toppen av alt. Jeg blir mer stresset av å være borte og tenker på det hele tiden så i dag møtte jeg opp på jobb som vanlig (hjemmekontor) men sitter nå og gråter i sofaen fordi jeg føler at alt er så håpløst 😭 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå og håper at noen kan komme med råd...

Anonymkode: 84462...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en koronatest - og en god prat med fastlegen din? Du vil sikkert ha godt av en annens perspektiv på det som tynger deg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble litt verre i starten av å ha fravær. Stresset over alt som ble liggende å vente på meg, og hvor skuffet kolleger og leder måtte være.

Etter ett års tid i terapi begynte jeg skjønne at det var de tankene som gjorde meg dårlig i utgangspunktet, jeg var så flink pike og skulle prestere hele tiden, og tok meg aldri tid til meg selv. Hadde jeg tatt meg sykemelding når jeg begynte bli dårlig, så kanskje det hadde holdt med en måned eller to...

Endte opp med sykemelding 3,5 år, bytte av jobb, og gikk fra en stilling med ansvar i henhold til bachelorgraden jeg har, til å jobbe ufaglært. Nå er det over fire år siden jeg smalt i veggen, og jeg finnes ikke klar for å ha noe som helst ansvar enda.

Anonymkode: bab6b...007

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...