Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å være kjip med mannen min, men synes det blir litt vel mange gutteturer å ta hensyn til. I tillegg til disse turene går det med mye tid til trening/løping. 

Hvor mange turer i året er deres menn på? 

Vi er en familie med tre felles barn og jeg har ett fra før som bor fullt hos oss. Det er jo derfor en god del logistikk i hverdagen og helger med kamper/kjøring etc. Mannen min mener stort sett at alle helger passer og at det er jeg som er vanskelig hvis jeg sier at det ikke passer. Jeg får det stort sett tredd ned over hodet og må bare akseptere at han skal bort. 

Så langt i år;  -3 helger fredag til søndag

2 langhelger torsdag til søndag

1 hel uke

Anonymkode: 39064...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å kreve tilsvarende tilbake?

Anonymkode: 4bf77...0ca

Skrevet

Er det skeivfordeling i arbeidsoppgaver pga dette i hjemmet pga dette som dere ikke klarer å løse?

Får dere økonomiske problemer pga dette?

Har han vært utro på slike turer tidligere, at det kan være et problem?

Får ikke DU lov til å dra på jenteturer?

Hva er problemet med disse gutteturene?

Har de andre mennene problemer hjemme pga turene, eller kun din mann?

Anonymkode: 99b24...f3c

• Liker 2
Skrevet

En til to langhelger hadde vært ok for meg. Ellers så trenger jeg ham hjemme. 

Anonymkode: 010e8...cd3

Skrevet

Det er mye! Når man velger familie, så må den faktisk følges opp. 4 barn er mye jobb, men også mye å sette pris på & glede seg over. Han lever litt etter «pose og sekk»-prinsippet. Noe som gjør at han får både og, mens du hverken får i pose eller sekk… 

Her har vi et par helger hver i året til turer med venner. Men vi koordinerer alltid oss imellom for å få logistikken til å gå opp. 

Skrevet

Min mann drar på en kompistur omtrent annenhvert år.

Anonymkode: 2ed01...65d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 9.19):

Ønsker ikke å være kjip med mannen min, men synes det blir litt vel mange gutteturer å ta hensyn til. I tillegg til disse turene går det med mye tid til trening/løping. 

Hvor mange turer i året er deres menn på? 

Vi er en familie med tre felles barn og jeg har ett fra før som bor fullt hos oss. Det er jo derfor en god del logistikk i hverdagen og helger med kamper/kjøring etc. Mannen min mener stort sett at alle helger passer og at det er jeg som er vanskelig hvis jeg sier at det ikke passer. Jeg får det stort sett tredd ned over hodet og må bare akseptere at han skal bort. 

Så langt i år;  -3 helger fredag til søndag

2 langhelger torsdag til søndag

1 hel uke

Anonymkode: 39064...b8d

Fy f…, den fyren hadde jeg sparket ut.

Anonymkode: 7954c...13c

• Liker 1
Skrevet

Synes det er for mye. Han er tydeligvis ikke blitt voksen mann ennå men lever som om han er ungdom hvor venner er viktigst. Flott med venner og ja til egne helger men det du beskriver hadde jeg aldri orket. 

Anonymkode: e6646...19e

Skrevet

Du bør skaffe deg akkurat like mye fri, sånn at han får oppleve hvordan det er å stå med alt alene hele helga. 

Så kjør øye for øye. Når han vil avtale en helg, skal dere samtidig velge din helg. Så har du fri den helgen, til å reise bort eller slappe av hjemme. Han ordner all logistikk, alt husarbeid, all matlaging - alt. 

Anonymkode: db9d9...2e2

• Liker 2
Skrevet

For min del så var jeg 40 dager på hotell i fjor,  i tilegg til det var jeg 190 dager på båtur, ble litt ekstra mye hotell i disse corona tidene.

Kona klager ikke og støtter meg.

Hilsen sjømann.

Anonymkode: f64ca...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...