Gå til innhold

Fireåring sover veldig urolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg har ei jente på fire år. Hun begynte sent å sove hele natten. I et år har hun sovet hele natten, men har veldig urolig søvn. De fleste nettene har mareritt eller drømmer som gjør henne sint eller lei seg. Hun ligger gjerne og kjefter "gi meg den, den er min!" til vennen sin. Kjeftingen gir seg ikke før noen kommer og roer henne. Om det ikke er det, trenger hun bare at vi kommer og gir henne nærhet. 

Jeg kan ikke samsove med henne fordi jeg har en baby og det er ikke så trygt. Pappaen vurderer å legge seg inn hos henne.

Hun er uthvilt og glad på morgenen og husker ikke noe fra natten. Så det er kanskje ikke noe som krever umiddelbart tiltak... 

Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg kan gjøre for at hun får en roligere natt? Noen som var interessen eller kunnskap om barns psyke? 

Anonymkode: 52bc8...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp? 

Skrevet

Kanskje du kan spørre på helsestasjonen? :)

Anonymkode: ad5ea...8de

Skrevet

Hun prater jo bare i søvne? La henne være!

Anonymkode: bb71d...f5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun prater jo bare i søvne? La henne være!

Anonymkode: bb71d...f5a

Ja hun kjefter og det eskalerer til hylgråt om ingen svarer henne, selvom det hun roper ikke gir mening. Jeg har prøvd å bare la henne være... 

Skrevet

samme situasjon her. samsover ofte, ellers kommer hun til oss når hun vekker seg selv av intense drømmer.

Anonymkode: 2077a...137

Skrevet

Ville prøvd vektdyne. Litt ekstra trykk på kroppen kan virke beroligende 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei 

Jeg har ei jente på fire år. Hun begynte sent å sove hele natten. I et år har hun sovet hele natten, men har veldig urolig søvn. De fleste nettene har mareritt eller drømmer som gjør henne sint eller lei seg. Hun ligger gjerne og kjefter "gi meg den, den er min!" til vennen sin. Kjeftingen gir seg ikke før noen kommer og roer henne. Om det ikke er det, trenger hun bare at vi kommer og gir henne nærhet. 

Jeg kan ikke samsove med henne fordi jeg har en baby og det er ikke så trygt. Pappaen vurderer å legge seg inn hos henne.

Hun er uthvilt og glad på morgenen og husker ikke noe fra natten. Så det er kanskje ikke noe som krever umiddelbart tiltak... 

Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg kan gjøre for at hun får en roligere natt? Noen som var interessen eller kunnskap om barns psyke? 

Google nattskrekk

Anonymkode: 251a2...329

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Google nattskrekk

Anonymkode: 251a2...329

Er ikke nattskrekk 

Palma skrev (2 timer siden):

Ville prøvd vektdyne. Litt ekstra trykk på kroppen kan virke beroligende 🙂

Kan teste ja 😊 er det trygt for barn? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

samme situasjon her. samsover ofte, ellers kommer hun til oss når hun vekker seg selv av intense drømmer.

Anonymkode: 2077a...137

Gleder meg til yngste blir såpass stor at det er trygt å ha begge barna i senga 💕 savner det skikkelig. 

Skrevet

Samme med min 3 åring. Masse drømmer og masse snakking i søvne. Blir så oppkavet av det og det ender som regel i gråt og redsel. Noen netter hjelper det at jeg sier «det var en drøm, det var ikke ekte selv om det føles sånn. Ingen kan skade deg/ta deg/bite deg (alt ettersom)». Da roer hun selfie natta. Noen ganger. Andre ganger har vi det gående hele natta

Anonymkode: c85f0...dde

Skrevet

Prøv vektdyne eller slik bamse med varmeflaske inni. 

Anonymkode: c1416...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...