Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er gravid og har termin i April. For at jeg skal kunne få bli ferdig med studiene å få fast jobb fortest mulig har vi valgt at min mann skal ta 100% permisjon fra jobben med full lønn. Jeg har veldig lite skole (1-2 ganger i uken) så jeg vil fremdeles være en aktiv del av det å ta meg av barnet og heller holde på med selvstudie når barnet sover eller på kveldene. Jeg er 100% fulltidsstudent. Jeg har skjønt det sånn at jeg får 90 000 i støtte ettersom jeg ikke vil ta foreldrepengene. Men hvilke andre økonomiske goder som student kan man få når man er gravid?

og er det noen studenter her som er/har vært gravid? Ville gjerne hørt deres erfaringer også blant annet rundt det når barnet blir født midt i eksamenstiden. 
håper på noen snille sjeler som vil ta en hyggelig prat å hjelpe meg å avklare et par ting☺️

Anonymkode: fc67c...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest på Lånekassen om foreldrestipend ++? Og på skolen din sine sider om tilrettelegging?

Jeg fikk barn i mars og hadde eksamen i slutten av mai, så ikke midt i eksamenstiden siden babyen var 1,5-2mnd gammel. Det gikk fint men jeg tok noen relativt lite krevende fag. Det var styr med ammingen fordi fikk jo ikke sitte uforstyrret lenge av gangen, selv om pappaen tok alt annet. Var heldig med at det var kun hjemmeeksamener, en oppgave som varte en uke og en 9-13.