Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja til norsk hoppsport og likestilling, og fortjener ikke både CBB, hopp jentene og vi på Kvinneguiden en god forklaring fra skiforbundet på hvorfor de klarte å gjennomføre renn for gutta under Korona pandemien, mens de bruker smittevern som argument for å avlyse renn på renn for jentene, uten at Clas Brede Bråthen skal miste jobben? 

https://www.vg.no/sport/i/JxnK48/stockl-reagerer-kraftig-paa-nye-opplysninger-helt-uforstaaelig

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Apis skrev (På 2021-8-25 den 9.08):

Ja til norsk hoppsport og likestilling, og fortjener ikke både CBB, hopp jentene og vi på Kvinneguiden en god forklaring fra skiforbundet på hvorfor de klarte å gjennomføre renn for gutta under Korona pandemien, mens de bruker smittevern som argument for å avlyse renn på renn for jentene, uten at Clas Brede Bråthen skal miste jobben? 

https://www.vg.no/sport/i/JxnK48/stockl-reagerer-kraftig-paa-nye-opplysninger-helt-uforstaaelig

Toppledelse og toppidrett er en dårlig match. Det ser ut som om skiforbundledelsen mener at de skal styre hoppledelsen, mens hoppledelsen mener at det er skihoppernes framgang og ikke ryggsleiking av skiforbundledelsen som er deres arbeidsoppgaver. Dette kan selvfølgelig ikke maktsurfere i Skiforbundet akseptere fordi makt og kontroll trumfer sportslige resultater. At skihopperne har fått god framgang forsterker også makten til Bråthen, og det gjør jo problemet vondt og verre for makteliten i skiforbundet.

Brann har også et problem. Ulydige spillere. De tar det så alvorlig at de velger å sparke lagkapteinen og gå for nedrykk til obosligaen. Rart valg. Hadde jeg vært brannsjef så hadde jeg heller jobbet for å redde eliteserieplassen og beholdt så mange gode spillere som mulig. Jeg tror dette valget skyldes en ledelsesukultur som prioriterer makt og kontroll foran idrettskvalitet og prestasjoner. Makt og prinsipper trumfer kvalitet og prestasjoner.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Skrevet

Sitat fra Røste i VG: "– Vi har hatt et konstruktivt møte og vi er enige om at vi skal møtes igjen. Jeg ønsker ikke å gå inn i denne saken nå. Det er en sak som håndteres internt og det ber jeg om respekt for, "sa Røste.

Å respektere at Røste/Bretten Berg internt skal håndtere sparkingen av sjefen for nyere tids beste norske hoppepoke og rasere hoppmiljøet fra toppen , da ber Røste om mer enn han kan forvente.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ser i Dagbladet at alle sponsorene også er klare på at de ønsker Bråthen med videre, vis det er en personkonflikt som gjør samarbeid vanskelig kanskje det er Røste/ Bretten Berg som bør gå?

Endret av Apis
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Apis skrev (4 timer siden):

Ser i Dagbladet at alle sponsorene også er klare på at de ønsker Bråthen med videre, vis det er en personkonflikt som gjør samarbeid vanskelig kanskje det er Røste/ Bretten Berg som bør gå?

Det ser ut som Røste /Bretten Berg/ Graff vil vise at det er de som er sjef.  Men det er ikke de som sitter med vinneroppskriften, for den er det Bråthen/Støckl som har.   Jeg tror det er lettere å brukbart erstatte Røste/Bretten Berg enn det er å erstatte Bråthen/Støckl. Mulig det går opp for Røste/Bretten Berg/Graff  også.

Ambisjonene til Røste/Bretten Berg ser ut til å handle om kontroll, ikke om sportslig utvikling, og slike ambisjoner, har de noe i toppidrett å gjøre?

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Skrevet

Graff ja,,  Litt spesielt å få både blomst og skriftlig advarsel for håndtering av ulykken til Tande. Det må være lærebok eksempel på dobbeltkommunikasjon. På meg virker det som de prøver å konstruere en grunn til å ikke forlenge avtalen med Bråthen..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Her er presentasjonen av Bretten Berg når hun ble ansatt: https://www.skiforbundet.no/norges-skiforbund/nyheter/2018/11/ingvild-bretten-berg-ny-generalsekretar-i-nsf/    Jeg forstår ikke at hun er helt oppe i samme liga som Bråthen og jeg tror noen vurderer hennes stilling.

Graff og Røste ligger også dårlig an. Det ser ut som de fremmer en lukket og prestasjonshemmende ukultur.

Vg i dag: https://www.vg.no/sport/hopp/i/oWk1wj/braathen-og-skiforbundet-i-dialog-positivt

Er det noe på gang ? Er forbundstoppene i ferd med å tape? Ypper de seg mot en som er sterkere?

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Spark Bretten Berg. Spark Røste. Case closed.

Det er jo noe fantastisk morsomt ved at to toppledere går til krig mot en lavere ansatt, og faktisk ser ut til å tape krigen.

Endret av lupisnor
  • Liker 3
Skrevet
lupisnor skrev (2 timer siden):

Spark Bretten Berg. Spark Røste. Case closed.

Det er jo noe fantastisk morsomt ved at to toppledere går til krig mot en lavere ansatt, og faktisk ser ut til å tape krigen.

Kan sparke Graff også, 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...