Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått konstatert kjønnsvorter og hpv, mannen fikk utbrudd noen uker før meg. Vært gift i over 20 år, og ingen andre seksualpartnere. Jeg har ikke vært utro, og han nekter på at han har vært. Jeg har heller ikke grunn til å mistenke han, men det er en kjønnsykdom og jeg er forvirret over hva jeg skal tro. 

Anonymkode: 4003a...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HPV viruset kan ligge latent i kroppen i mange år før det bryter ut.

Anonymkode: 07cd7...57d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

HPV viruset kan ligge latent i kroppen i mange år før det bryter ut.

Anonymkode: 07cd7...57d

men når ingen av oss har hatt andre seksualpartnere? 

Skrevet

Du fikk konstatert sykdommen hos en gynekolog som er ekspert i emnet, jeg ville anbefalt å spørre denne før Kvinneguiden. 

HPV kan ligge latent i kroppen i mange år, så her kan du egentlig ikke vite. Min ufaglærte subjektive gjetning bare etter å ha lest elementær kunnskap om kjønnssykdommer er imidlertid at fyren har vært utro. Kroppen skal vel vanligvis bekjempe viruset på få år, det blir litt tilfeldig at det skal komme et aggressivt kjønnsvorteutbrudd ut av det blå etter så mange år. Spesielt om dere liksom var hverandres første i tillegg, man får det jo først og fremst av seksuelt samleie. 

Ikke noe håndfast bevis for utroskap, men i min mening høyst  sannsynlig.

Anonymkode: c4a88...038

• Liker 8
Skrevet

Som de andre sier, viruset kan ligge latent i mange mange år. Rundt 70% har viruset.

Det er som regel hormonforandringer eller påvirkninger på imunforsvaret som  plutselig kan gi utbrudd.

Anonymkode: 4c01b...9d1

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk utbrudd av kjønnsvorter for første gang nå i vår, og jeg har ikke hatt sex på over fem år så at viruset kan være i kroppen for å så gi utbrudd er iallefall jeg et levende bevis for.

Anonymkode: 5b9f8...455

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk utbrudd av kjønnsvorter for første gang nå i vår, og jeg har ikke hatt sex på over fem år så at viruset kan være i kroppen for å så gi utbrudd er iallefall jeg et levende bevis for.

Anonymkode: 5b9f8...455

Men når ingen av dem har hatt andre seksualpartnere enn hverandre?

Anonymkode: e7cf7...67e

• Liker 2
Skrevet

Man kan få hpv uten å ha hatt sex. Finnes eksempler om man søker, men sjansen er liten. Statistisk sett er det mye større sannsynlighet for at mannen til ts har vært utro, men sikkert er det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo usannsynlig at han har fått det uten å ha hatt sex med noen, man får det jo fra seksuell omgang.. Det trenger ikke være nå nylig men det må jo ha vært en gang iløpet av livet. 

Anonymkode: c5778...d2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan legge til at jeg gikk utbrudd omtrent 2 uker etter å ha blitt smittet

Anonymkode: e7cf7...67e

Skrevet
Majer skrev (9 timer siden):

Man kan få hpv uten å ha hatt sex. Finnes eksempler om man søker, men sjansen er liten. Statistisk sett er det mye større sannsynlighet for at mannen til ts har vært utro, men sikkert er det ikke.

Det hele er så merkelig. Han er en type som jeg ikke kan tro er utro, han er virkelig ikke typen, og skjønner ikke hvordan han har hatt mulighet til det heller. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det hele er så merkelig. Han er en type som jeg ikke kan tro er utro, han er virkelig ikke typen, og skjønner ikke hvordan han har hatt mulighet til det heller. TS

Nå er faktisk vortevirus (alle typer) såpass smittsomt at man kan få det av å dele håndklær omtrent. 

Jeg skjønner at du er skeptisk, og det ville jeg også vært hvis jeg var deg. Men du må ta høyde for at det finnes en plausibel forklaring som ikke handler om utroskap. Som regel pleier folk å knekke dersom man snakker lenge nok om ting. Hvis han har vært utro kommer du til å finne ut av det, kanskje. Kanskje ikke. 

Anonymkode: d0bf7...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Samme trodde jeg. Ikke for å være slem, men fikk det nå til selvom vi var sammen omtrent hele tiden og han aldri var ute osv. merkelig hvordan de får det til om de vil uten at partner skal være mistenksom. 

Anonymkode: e3242...4b5

Skrevet

Har du tatt brasiliansk waxing - de bruker samme vokskrukke - så det er en fare for at det kan smitte slik. 
ellers som andre sier så kan det smitte via handkled etc.

kanskje er du ikke hand første- han skulle bare ønske det og har sagt det til deg - og kanskje tror på det selv.. jeg vet jeg har en mer enn jeg regner med.. og føler ikke for å ta han med — han stakk den bare inni meg en gang og ut igjen - ingenting mer... Max 3 sek. Men nok til at man kan bli smittet ...

Men ja.. det kan og være utroskap .. hvis det er det- og dere har 20 års lykke sammen ville jeg bare latt det ligge. Vær glad for at det var HPV og ikke HIV.  Min mann har et søskenbarn ingen visste om i 20 år.. min manns onkel er religiøs- aktivt med i en menighet og er så opptatt av å leve riktig.. en dag kommer han inn i menigheten med en ung kvinne. Alle sperrer opp øynene,- hvem er dette? Han forteller at etter 20 år må han tilstå sine synder og presenterer sin datter.. igjen hadde trodd det. Aller minst hans kone.. men de lever sammen ennå .

Anonymkode: abf0c...115

Skrevet

Jeg fikk plutselig et utbrudd av vorter. Samboer blånektet på utroskap, hun hadde snakket med lege og det kunne ligge latent i mange år før en fikk utbrudd. Avslørte over et år seinere at det faktisk var utroskap som hadde skjedd et par mnd før mitt utbrudd. 

Anonymkode: a93aa...94f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...