GÃ¥ til innhold

Trenger desperat kake-bake hjelp 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg suger på alt som har med kjøkken å gjøre, men trenger nå noen ekstra kaker til kakebord.

Så hvilken kaker er superenkle å lage og gjerne kan lages to dager før? (Legg gjerne med oppskrift også)

Har de klassiske bløtekake, sjokoladekake, kringle og pavlova allerede.

Anonymkode: 383c4...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotkake

Anonymkode: 3f0a8...c9c

• Liker 2
Skrevet

Toro sin gulrotkake, stek i rund form. Lag glasur av en pakke melis og en pakke philadelfia, og en svis sitronsaft. Veldig enkelt og kjekpegodt. 

brownies går alltid unna. Gjerne fra pose, de fleste hjemmelagte blir bare tørre uansett. 

Anonymkode: e53d3...214

Skrevet

Enig i gulrotkake, det har aldri gått galt hos meg i hvert fall. Ostekake er også en klassiker blant de jeg kjenner som ikke er så drevne kakebakere. 

En av de jeg baker hvis jeg vil lage noe enkelt er denne: 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/hvit-kladdkake-med-sitron-og-baer

Null eggedosis, marengs eller kremer som kan skille seg, så lite som kan gå galt egentlig. 

Anonymkode: 2fd84...0cb

Skrevet

Suksessterte  (ha en teskje salt i såvel nøttedeigen som kremen). Terten kan fint lages omså i dag og settes i fryseren frem til dagen den skal serveres. 

Skrevet

Ostekake og gulrotkake er jo kaker som bare blir bedre av å stå ett par dager før servering.

Brownies med is til er jo superdigg, Snikkerskake, suksessterte (gulkake)

• Liker 2
Skrevet

Denne gulrotkaken er veldig god og lett å lage. :)

Skrevet

Jeg synes du mangler ostekake og gulrotkake. Det er mine favoritter. 

Jeg antar du vil ha litt bordfyll og da kan du ha kransekake, posjonsbeger med gele blant annet. Brownies fra pose er alltid godt. Har du anledning til å sette fram en skål med rips og ha vaniljesaus er det også friskt og populært. Du får også kjøpe mini vannbakkels frossen som bare er å legge i skål. Ingen blir skuffet om der er en fruktsalat eller en skål med smågodt heller :)

Anonymkode: cec96...d35

• Liker 2
Skrevet

Har du tilgang på blåbær?

Kjøp ferdig kakebunn (jupp, juks er lov!), ferdig vaniljekrem, kremfløte og blåbær.

Rør inn litt pisket krem i vaniljekremen. Fyll kaka med vaniljekrem og blåbær. Dekk den med krem og pynt med rikelig lag blåbær på toppen.

Du kommer garanter til å få ros for kaken! :) Vaniljekremen gjør den mer lettspist enn vanlig bløtkake, og rikelig med blåbær er luksus sammen med vanilje. Selv folk som ikke liker bløtkake tar et ekstra stykke av denne 

Anonymkode: 4e158...74f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...