Gå til innhold

MENN: Hva er en feminin kvinne?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Roci skrev (12 minutter siden):

Jeg fleipet nå mest, men jeg må tilstå at jeg synes at det er litt gammeldags å ønske seg en føyelig/underdanig/ydmyk kvinne, eller forsåvidt mene at dette er noen av de ultimate, feminine egenskapene. Det signaliserer til en viss grad at feminin = hjelpeløs og at kvinnen skal "underkaste seg". Trodde kanskje vi var kommet et hakk lenger i 2021 :) 

Tror de fleste mener ''underkaste'' som i ''unsong hero'' eller ''usynlig helt''.

Som flere her er inne så ser man på en feminin kvinne som en dame som lar mannen tro at han bestemmer, men i virkeligheten er det hun som styrer familien. Det feminine handler om å gi mannen tro på at han er maskulin og bestemmer, men han gjør ikke det i praksis. Hun bruker feminin list. Det er ofte en formel for vinn-vinn situasjon:

Litt tyngre fysisk arbeid inne eller utenfor huset: Stryke mannen på brystkassa og overarmene, framstå som svak/hjelpeløs/søt og si at siden han er så sterk så kan du gjøre det eller det-->hun får han til å gjøre det hun ønsker, og han får følelsen av å være den sterke og den som må ta de tyngste løftene for familien.

Sex: Hvis hun er misfornøyd med en stilling, så fortelle mannen med søt stemme at jeg greier ikke å ta i mot i den stillingen fordi kuken din er så stor, kan du prøve slik (slik hun vil ha det) -->Hun får det slik hun vil, han er fantastisk fornøyd i troen på at hun mener kuken er så stor. 

Anonymkode: b254d...9db

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heltidsjobb dette. 

Eller mener du at kvinnen skal gjøre dette i tillegg til 100% jobb ?

eller tenker du at hun skal gå hjemme?

Du er vel fornøyd med velferdsgodene vi har i landet? Eller ønsker i alle fall ikke at de skal innskrenkes regner jeg med? Da er der desverre ikke slik at halvparten av den voksne befolkningen kan gå hjemme. Og når begge jobber er ikke det du skisserer virkeligheten i 2021. 

Ja, den feminine idealkvinnen er på mange måter en superkvinne, men det var altså idealet på feminin kvinne. Ikke virkeligheten, men hva jeg legger i en feminin kvinne.

Anonymkode: d224e...e23

• Liker 1
Skrevet
Trøst skrev (11 timer siden):

Syns ærlig talt ikke det er noe å reagere på. De fleste av oss vet at ikke alle er helt like, og at alle har ulike preferanser. Tenker at om man reagerer så sterkt på slike utsagn, så er man relativt usikker på seg selv. Hvem bryr seg om at en anonym mann på et forum skriver "ingen menn liker kvinner med sterke meninger!!".... :P 

For min del anerkjenner jeg de ulike meningene, men reagerer litt på noe likevel fordi utsagn og meninger gjenspeiler holdninger. At noen liker kvinner som ikke har meninger eller synes det er positivt og feminint, gjør meg ikke noe, men jeg synes jo det er spesielt. Og jeg synes det er litt ekkelt at noen synes det er bedre med kvinner som ikke har meninger, enn kvinner som har det. 

Anonymkode: 5ae76...d2c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del anerkjenner jeg de ulike meningene, men reagerer litt på noe likevel fordi utsagn og meninger gjenspeiler holdninger. At noen liker kvinner som ikke har meninger eller synes det er positivt og feminint, gjør meg ikke noe, men jeg synes jo det er spesielt. Og jeg synes det er litt ekkelt at noen synes det er bedre med kvinner som ikke har meninger, enn kvinner som har det. 

Skjønner det. Trøsten er at du ikke trenger å ha noe å gjøre med disse menneskene. Det er nok av folk som har dårlige holdninger og spesielle meninger, og skulle jeg brydd meg om hva alle andre syntes, så hadde jeg ikke gjort noe annet enn å være trist og irritert. At en mann ikke liker at en kvinne har egne meninger, sier en del om han, for å si det slik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ei som kler seg i kjoler, kjørt og pen genser eller bukser som går etter kroppsformen, gjerne også høyhælte sko. Hun kan ha langt eller kortere hår, det er stilen som avgjør når det er kortere, hun har pent stelte negler og tar vare på seg selv. Hun trenger nødvendigvis ikke å sminke seg, men hun steller bryn og litt sånt. Hun kan både være slank og formfull, hun lukter godt og går ganske grasiøst bortover gjerne med litt sving i hoftene. Hun sitter med benene samlet eller i kors, har en rak holdning og er verken brautende eller konflinksky. Hun smiler mye, og ler litt sånn fnisete. 

Anonymkode: f7f30...d44

Her kan man ikke vinne. Ingenting ser mer ustelt ut enn langt hår som ikke er krøllet eller tupert. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det slutter aldri å forundre meg hvor sinte kvinner blir når menn har preferanser...

Anonymkode: 2ebc1...484

Dette er grunner for at kvinner dreper seg selv. Vi får ingen empati fra samfunnet slik incels får. 

Anonymkode: b7b31...e9b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her kan man ikke vinne. Ingenting ser mer ustelt ut enn langt hår som ikke er krøllet eller tupert. 

Dette er grunner for at kvinner dreper seg selv. Vi får ingen empati fra samfunnet slik incels får. 

Om du blir SÅ trigget av slike tråder, så er det kanskje bedre å ikke lese i dem? Drøy påstand og ikke minst unødvendig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lættis

Anonymkode: bafa2...64b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lættis

Samme tenker jeg hver gang mødre står frem i lokalavisa...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme tenker jeg hver gang mødre står frem i lokalavisa...

ok

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ok

Er det drøyt, kjære?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det drøyt, kjære?

Vet ikke en gang hva du snakker om. Dvs hvorfor du ler av kvinner som står frem i avisen. Eller hva de står frem om.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke en gang hva du snakker om. Dvs hvorfor du ler av kvinner som står frem i avisen. Eller hva de står frem om.

Du vet ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du vet ;)

Nei:)

Skrevet

Hvem vil ha en kvinne bare fordi hun er feminin?...Har 5 kriterier som er viktigere

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe ja det virker som incels får veldig mye empati

• Liker 2
Skrevet

Hahaha. Selvfølgelig ble denne tråden kuppet av kvinner som ikke liker svarene de får. 

Vel, for å definere en feminin kvinne: 

Personlighet:

- Rolig, avslappet og behersket
- Emosjonell 
- Empatisk, høy nivå av EI
- Godhjertet, snill og omtenksom
- Flørtete og/eller sjarmerende

Utseende: 

- Naturlig, med lite eller ingen sminke.
- Slett hår
- Slank
- Ikke høy
- Ikke tatoveringer, fillers eller silikon.
- Bruker stereotypisk kvinnelige klær

Ring meg hvis du er slik! 

Anonymkode: 1eaeb...d25

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det slutter aldri å forundre meg hvor sinte kvinner blir når menn har preferanser...

Det blir menn også. Det er x antall tråder der menn er sinte på grunn av preferansene kvinner har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mulig dette er et område en snakker forbi hverandre. Jeg vil påstå det er et stort gap mellom "for mye sterke meninger", som en skrev og det ble reagert slik på, og å "ha meninger". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 8.41):

Spørsmålet var vel hva som beskriver en feminin kvinne, ikke hva som beskriver en jente på 12.

Anonymkode: 85380...323

Og det her er grunnen til hvorfor menn lyver til damer.... Da vet dere det og.

Anonymkode: 7ff68...691

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det her er grunnen til hvorfor menn lyver til damer.... Da vet dere det og.

Anonymkode: 7ff68...691

De fleste menn foretrekker vel ikke barn.

Anonymkode: dbd9a...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...