Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser psy1000 for andre gang nå i håp om å komme inn på psykologi og bli psykolog. Det er den STORE, STORE drømmen.

Noen som har klart det umulige her? Eller er det flere som meg som strever for å oppnå det samme? Vil gjerne høre deres erfaringer, frustrasjoner og tips:) Gir gjerne råd tilbake:)

Syns forøvrig opptakssystemet er helt høl i huet!!! Bare så det er sagt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på 2. avd på profesjonsstudiet i psykologi i Oslo. Jeg kom inn på en litt annen måte da. Jeg tok nemlig en bachelor i psykologi i England først. Så måtte jeg ta ex. fac. og psy110-eksamen (og måtte klare karakterkravene) før jeg ventet i 2 år på plass og da fikk jeg begynne rett på 5. semester. Det er ganske lenge siden, så da tok man grunnfag før profesjonsstudiet. Nå heter det vel årsenhet? Jeg tror nå det inneholder mye av det samme stoffet selv om det er lagt opp litt annerledes.

Det er et utrolig spennende fag. Mye lesing, men det går greit. Personlig synes jeg det ble mest spennende på 2. avd, når man begynner med praksis og virkelig får gjort det man valgte å studere psykologi for. Skummelt å nærme seg slutten nå, men veldig gøy å se at det snart er over også, og at man skal ut i arbeidslivet.

Du klarer det hvis du vil! Det er mange som har tatt eksamen både 2 og 3 ganger for å komme inn, det er hardt. Selv om jeg ikke tok akkurat samme eksamen så tror jeg tipsene gjelder likevel. Jeg anbefaler deg å kjøpe et slikt hefte med tidligere eksamensoppgaver og arbeid deg gjennom dette. Mange eksamensoppgaver går igjen og kan se litt hvordan du bør tenke og legge opp oppgavene. Vi kunne også få kjøpt hefter med besvarte oppgaver, med karakter så vi kunne se hva en god og en dårlig besvarelse inneholdt. Også veldig nyttig.

Lykke til, dette klarer du fint. Og gled deg til mange spennende år med et fantastisk fag! :-D

Skrevet

TUSEN takk for svar:) Alltid godt å se at noen har klart det - det gjør det også psykisk oppnåelig for meg - og det igjen holder motet oppe! Å få A i minst 30 av 40 studiepoeng - det vil i mitt tilfelle si A i tre av fire fag er ikke akkurat en surfende oppgave.... Men jeg jobber livet av meg med lesing for å bruke en måned på å bare skrive oppgaver! Håper det er en god taktikk:) Det fungerte ihvertfall i ped......

• 2 år senere...
Skrevet

hei.

jeg kom over denna samtalen tlfeldig nå en stund etter den er skrevet.. men er det noen som vet hvor man får tak i slike bøker med eksamens oppgaver?

• 11 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 24.9.2007 den 18.42, Gjest :D skrev:

hei.

jeg kom over denna samtalen tlfeldig nå en stund etter den er skrevet.. men er det noen som vet hvor man får tak i slike bøker med eksamens oppgaver?

Nei :-(

Anonymkode: 6e77a...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...