AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Vi bygger hus med balkongdør på soverom. Jeg føler at denne ikke er så sikker som ytterdøra og lurer på om det er tiltak man bør gjøre for at det skal være tryggere? Tenker først og fremst innbrudd og at det da er kjipt å få dem rett inn på soverommet. Anonymkode: 321d6...329
newman01 Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Litt avhengig av hva slags balkongdør du velger så kan de utstyres med ekstra sikring. I tillegg har de som regel ikke nøkkelhull på utsiden, så det er ikke mulig å dirke opp døra. Eneste mulighet da er at du enten har døra åpen og lufter, eller så knuser de glasset. Om de knuser glasset spiller det ingen rolle om det er terrassedør eller vindu. Glasset knuser uansett. Om du har døra åpen er det ikke bare innbruddstyver, men også mus, innsekter og andre krypende dyr som kan komme inn. Kanskje tilogmed en sulten grevling? BTW: Med balkong, mener du da en balkong over bakken, fransk balkong eller en terrasse på bakken? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Jeg har det, aldri tenkt over at noen kan komme inn. Er jo ingenting på utsiden som kan dirkes opp. Tror det er lettere for en tyv å bryte opp ett vindu. Men har i tillegg slik sikkerhetslenke øverst, men det er pga at ungene ikke skal kunne gå ut. Anonymkode: 6069b...a48
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi bygger hus med balkongdør på soverom. Jeg føler at denne ikke er så sikker som ytterdøra og lurer på om det er tiltak man bør gjøre for at det skal være tryggere? Tenker først og fremst innbrudd og at det da er kjipt å få dem rett inn på soverommet. Anonymkode: 321d6...329 det kan være farlig med små barn og man kan oppleve ulykker og fall fra balkong. Anonymkode: 2c9b1...b5d 1
newman01 Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Det er jo lovpålagt med gjerde om avstand til terreng er over 50cm.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Har du husalarm? Feks Verisure (og sikkert konkurrentene også) har sånn knock sensor som monteres på vinduer. Så har du på skallsikring av huset på natten og helsikring på alarmen når dere ikke er hjemme. Noen balkongdører har nøkkel og noen har vri knapp, velg en uten nøkkelhull ute og med nøkkel som kan tas ut inne. Anonymkode: 3e249...99e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 https://www.verisure.no/produkter/magnetkontakt «Tradisjonelle magnetkontakter vil først utløse alarmen når et vindu eller en dør blir åpnet, og tyvene er på vei inn. Sirenen vil da skremme bort de aller fleste tyver, men noen vil likevel ta sjansen. Verisures nye magnetkontakter med sjokksensor og glassbruddetektor inkludert, vil oppdage innbruddsforsøket når tyvene fremdeles er på utsiden, i ferd med å bryte opp eller knuse en rute. Når alarmen går før tyvene har kommet seg inn, vil innbruddsforsøket som regel avbrytes. Verisures avanserte teknologi sørger for å skille naturlige vibrasjoner og bevegelser i dører og vinduer fra de som oppstår ved et innbruddsforsøk. Sensitivitetsnivået kan også justeres opp og ned for å unngå falske alarmer.» Anonymkode: 3e249...99e 1
Taluno Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Innbruddstyver rett inn på soverommet ville jeg ikke bekymret meg for. Innbrudd skjer som oftest når man er bortreist, og de tyvene som eventuelt tar seg inn hvor folk er hjemme går neppe for dører/vindu i de rommene folk oppholder seg. Men som andre sier, alarm, låselenke, mobtere skikkelig låsekasse, og ellers velge dør av god kvalitet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå