AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Jeg ordnet kjæresten til en nær venninne jobb, han hadde vært arbeidsledig i flere år. Jeg pratet med sjefen og la inn gode ord og en sterk anbefaling, han fikk dermed vikariat. Jeg snakket med venninnen min på tlf i går som sa at hun var glad hun hadde ordnet han en jobb der?! Jeg skjønte ikke hva hun mente med det,det var jo ikke hun som spurte meg en gang om jeg kunne ordne det, det var jeg som foreslo det til hun først på eget initiativ fordi jeg vet han slet med å få jobb. Jeg har ikke hørt noe fra han heller etter han fikk jobben, ikke et lite takk. Jeg gjorde det ikke for å få skryt, jeg gjorde det av godhet- men jeg synes at man burde si/sende et et lite "tusen takk for hjelpen" av folkeskikk. Hva tenker dere- skal jeg bare legge fra meg de tankene eller er "takk for hjelpen" noe jeg burde kunne forventet? Jeg gidder såklart ikke lage noe styr rundt det, jeg bare sitter og tenker litt inni meg. Anonymkode: f8af4...949 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Hvorfor var han arbeidsledig så lenge? Tenker han kommer til å gjøre en dårlig jobb og det er ikke bra for deg som anbefalte han Hun har vel ikke sagt at du hjalp til han Anonymkode: 95640...849 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor var han arbeidsledig så lenge? Tenker han kommer til å gjøre en dårlig jobb og det er ikke bra for deg som anbefalte han Hun har vel ikke sagt at du hjalp til han Anonymkode: 95640...849 Han er en del yngre enn meg og venninnen min, han er snart i midten av 20 årene. Han har sagt at det har vært mange om benet på de jobbene han har søkt, men jeg tror han ga opp jobbsøking etterhvert fordi han følte han ikke kom noen vei. Han har jobbet før og jeg har hørt han gjorde en god jobb der og han er en ordentlig mann, derfor turte jeg personlig å anbefale han. Nei, jeg har også vært inne på tanken om at hun kan ha lagt det frem til han som at hun ordnet det på et vis eller evt spurte om jeg kunne ordne det, men som sagt var dette helt på eget initiativ fra meg. Men han vet at jeg har pratet med sjefen og anbefalte han, så synes jeg at man da sier takk uansett om han tror at venninnen min spurte meg om å fikse det evt. Det vet jeg at jeg hadde gjort. Skal som sagt ikke lage noe styr ut av dette, jeg bare sitter og tenker litt på det 🤔 Anonymkode: f8af4...949
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Du kan naturligvis forvente alt du orker. Anonymkode: 15435...60a 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Du har høye krav til deg selv og automatisk like høye forventninger til andre. Slutt med det nå, du blir bare utslitt, folk flest er lite å samle på Anonymkode: 55bff...1bb 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Du har helt rett at de ikke holder seg innafor normal folkeskikk, men kan det være at det gikk dem hus forbi at du pratet med sjefen der og anbefalte ham? Anonymkode: a8823...015
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Sa du noe med en gang "misforståelsen" oppstod? 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakket med venninnen min på tlf i går som sa at hun var glad hun hadde ordnet han en jobb der?! Jeg skjønte ikke hva hun mente med det,det var jo ikke hun som spurte meg en gang om jeg kunne ordne det, det var jeg som foreslo det til hun først på eget initiativ fordi jeg vet han slet med å få jobb. Anonymkode: f8af4...949 Altså her, spurte du på en normal måte, "hva mener du med det? Det var vel egentlig jeg som skaffet han jobb?" Anonymkode: d075e...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg ordnet kjæresten til en nær venninne jobb, han hadde vært arbeidsledig i flere år. Jeg pratet med sjefen og la inn gode ord og en sterk anbefaling, han fikk dermed vikariat. Jeg snakket med venninnen min på tlf i går som sa at hun var glad hun hadde ordnet han en jobb der?! Jeg skjønte ikke hva hun mente med det,det var jo ikke hun som spurte meg en gang om jeg kunne ordne det, det var jeg som foreslo det til hun først på eget initiativ fordi jeg vet han slet med å få jobb. Jeg har ikke hørt noe fra han heller etter han fikk jobben, ikke et lite takk. Jeg gjorde det ikke for å få skryt, jeg gjorde det av godhet- men jeg synes at man burde si/sende et et lite "tusen takk for hjelpen" av folkeskikk. Hva tenker dere- skal jeg bare legge fra meg de tankene eller er "takk for hjelpen" noe jeg burde kunne forventet? Jeg gidder såklart ikke lage noe styr rundt det, jeg bare sitter og tenker litt inni meg. Anonymkode: f8af4...949 Ikke forvent noe. Folk er fullstendig bevisstløse. Jeg har hjulpet en person med å formulere jobbsøknader, hun kom med blomster og konfekt og tårer i øynene da hun fikk en liten deltidsjobb. En annen har jeg skaffet vikariat, intervjuer og støttet lengre. Han sier ikke takk. Sannsynligvis fordi det ser ut til at det er noe jeg liker å hjelpe med. Jeg tror folk har svært ulik oppdragelse og personlighet i forhold til å si takk, eller å i det hele tatt oppfatte at andre gir av sin tid og sitt engasjement til dem. Jeg tenker at konsekvensene av å få noen i arbeid er viktigere enn at jeg kan sole meg i komplimenter eller takk fra andre. Jeg sier til meg selv at "faen, så grei du er, heldige dem som får hjelp av deg "... Anonymkode: 3472b...80e 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Utakk er verdens lønn. Man får dessverre ikke alltid et takk, og vi har vel alle opplevd en variant av at vi har hjulpet med noe eller gitt et tips eller råd, og så når man møter personen igjen så legger de det frem som om det var de selv som fikset det eller kom på det. Ikke noe å bruke energi på. Du kunne sagt noe til henne under telefonsamtalen, men nå er det bare å la det ligge. Noen er jo også bare litt dårlige på å takke eller "late" takkere. Han ringer deg ikke personlig for å si takk, men neste gang dere møtes så kommer det kanskje. Anonymkode: 05257...2a6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg ordnet kjæresten til en nær venninne jobb, han hadde vært arbeidsledig i flere år. Jeg pratet med sjefen og la inn gode ord og en sterk anbefaling, han fikk dermed vikariat. Jeg snakket med venninnen min på tlf i går som sa at hun var glad hun hadde ordnet han en jobb der?! Jeg skjønte ikke hva hun mente med det,det var jo ikke hun som spurte meg en gang om jeg kunne ordne det, det var jeg som foreslo det til hun først på eget initiativ fordi jeg vet han slet med å få jobb. Jeg har ikke hørt noe fra han heller etter han fikk jobben, ikke et lite takk. Jeg gjorde det ikke for å få skryt, jeg gjorde det av godhet- men jeg synes at man burde si/sende et et lite "tusen takk for hjelpen" av folkeskikk. Hva tenker dere- skal jeg bare legge fra meg de tankene eller er "takk for hjelpen" noe jeg burde kunne forventet? Jeg gidder såklart ikke lage noe styr rundt det, jeg bare sitter og tenker litt inni meg. Anonymkode: f8af4...949 Litt selvmotsigende kanskje? Du spør om du skal legge fra deg tankene, og i neste setning så sier du at du ikke skal lage noe styr, men du tenker mye på det inni deg? Tipper du er arg som en mare og det kommer til skinne gjennom neste gang du treffer på de. Anonymkode: 34d97...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå