AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Barn i barnehage og på skolen. Etter en uke er begge syke og den minste er fortsatt ikke frisk. Sykdom sammenhengende i to uker nå. Når nivået var på gult og rødt fantes det ikke et sykt barn i dette huset. Men nå er det verre enn det jeg har opplevd. Hvorfor det egentlig? Er det fordi foreldrene nå sender sykt barn på skolen, slapt renhold eller fordi barna ikke har hvert utsatt for bakterier i det hele tatt på over et år? Vi har tatt coronatester og ingen corona. Anonymkode: 11ee0...8dd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Samme her!! Jeg har selv knapt vært på jobb siste to ukene. Kan ikke huske sist jeg var så syk selv. Ungene hoster og harker. Pappan har man flu.. full fest, merker godt det er frislipp av virus nå ja. Anonymkode: 7c20d...9b3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Jeg vet! Fikk ikke engang fullført tilvenning på yngste, før han ble syk. Foreldre er slappe med å sende syke barn i barnehagen, og de ansatte er slappe med å sende syke barn hjem. Anonymkode: 06860...1a8
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Nå er det jo utrolig viktig at barn blir syk av de vanlige sykdommene for å bygge opp og styrke immunforsvaret.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 WhisperingWind skrev (2 minutter siden): Nå er det jo utrolig viktig at barn blir syk av de vanlige sykdommene for å bygge opp og styrke immunforsvaret. Barna mine er de som slipper lett unna når andre blir syke. Sånn var det før corona. Nå er de så syke at de ligger rett ut og ser kun på tv. Aldri opplevd før. Derfor jeg lurer. Sykt barn dager blir brukt opp før høstferien er nytt fenomen i dette huset. Ts Anonymkode: 11ee0...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna mine er de som slipper lett unna når andre blir syke. Sånn var det før corona. Nå er de så syke at de ligger rett ut og ser kun på tv. Aldri opplevd før. Derfor jeg lurer. Sykt barn dager blir brukt opp før høstferien er nytt fenomen i dette huset. Ts Anonymkode: 11ee0...8dd Du har 40 dager da Anonymkode: 85cf8...fb7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barna mine er de som slipper lett unna når andre blir syke. Sånn var det før corona. Nå er de så syke at de ligger rett ut og ser kun på tv. Aldri opplevd før. Derfor jeg lurer. Sykt barn dager blir brukt opp før høstferien er nytt fenomen i dette huset. Ts Anonymkode: 11ee0...8dd Fhi har jo advart mot kraftige sesonger i år av blant annet influensa og rs virus nettopp fordi det var så lite av det i fjor på grunn av smittevern og nedstengninger. Så vi kan nok forvente oss endel sykdom fremover, spesielt småbarnsfamilier. Anonymkode: c95d5...d5b 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Heldigvis er skolen vår på gult nivå det føles tryggere,å foreldrene er flinkere til å holde syke barn hjemme. Her er det kjempe strengt,har ett barn vondt i halsen som eneste symtom å er ellers frisk,så får de ikke komme på skolen. Anonymkode: 9549f...4a7
Christina82 Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Føler med deg! Jeg var syk min første uke i ny jobb, mannen lå på sykehuset, barnet var nedsyltet av forkjølelse og jeg ble sykere etterhvert Dette var i 2013, men husker hvor fælt det var og melde seg syk i starten av et nytt arbeidsforhold. Attpåtil fikk jeg meg ny jobb kort tid etterpå nærmere hjemmet og da hadde avdelingen omgangssyken og jeg begynte å spy 21.50 på kvelden og skulle starte på ny jobb dagen etter kl 07.30! Måtte ringe og si jeg var syk. HELDIGVIS visste ledere da det var nabokommunen og dette var vel opplyst av kommunelegen (felles) og hadde stått i avisen de siste ukene.
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barna mine er de som slipper lett unna når andre blir syke. Sånn var det før corona. Nå er de så syke at de ligger rett ut og ser kun på tv. Aldri opplevd før. Derfor jeg lurer. Sykt barn dager blir brukt opp før høstferien er nytt fenomen i dette huset. Ts Anonymkode: 11ee0...8dd Ja, jeg bare venter på heftig sykdom med min🙈 Men det viser jo at fordi ungene ikke har vært i kontakt med sykdom jevnt får de nå sterkere reaksjon. Min var den som aldri ble spesielt syk. Kunne ha omgangssyke, men allikevel være i helt fin form. Verste feber han fikk var da han var 2. Gikk over på 2 dager. Men siden ALT har vært sterilisert og INGEN har vært syk eller blitt utsatt for smitte så er det jo bare et tidsspørsmål før influensa, kraftige forkjølelser og omgangssyken eksploderer inntil ting normaliserer seg igjen. Vi er ikke skapt for å leve under helt sterilisert forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå