Gå til innhold

Jeg har vært i Hong Kong. Betyr det at jeg har vært i Kina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg da krysse av Kina på lista over land jeg ska besøke før jeg dør?

Anonymkode: f38c3...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr nok det, men angående den listen, så besøker vi jo ikke land fordi de er land, men fordi de er en egen kulturell enhet.  nøyaktig hvor like Hong kong og kina er vet jeg ikke, men jeg ville Krysset deretter.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel heller: Hvorfor har du Kina på din bucket list? Det må jo være flere grunner enn å bare kunne si at du har vært der? Hva er det med Kina som gir deg lyst til å dra dit?

PS: Hvis du kun har mellomlandet på flyplassen i Hong Kong (som mange gjør på vei ut og inn av USA): Nei du har hverken vært i Hong Kong eller Kina.

• Liker 3
Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

PS: Hvis du kun har mellomlandet på flyplassen i Hong Kong (som mange gjør på vei ut og inn av USA): Nei du har hverken vært i Hong Kong eller Kina.

Inn og ut USA fra hvor? Ikke fra Europa i alle fall, det er jo mellom dobbelt og tre ganger så langt å ta omveien rundt jorda.

Anonymkode: 0e88a...7b7

• Liker 1
Skrevet

Nei, men om du reiser til Hong kong om 5 til 10 år så kan du si, ja du hør vært i kina. Hvorfor du har lyst til å reise til kina er er meg en gåte, en mer forvirra og hjernevasket befolkning skal du lette lenge etter. Det er Nord-Koreansk light der borte. blir du skadet ikke forvent hjelp, medmenneskelighet er ikke et begrep kinesere kjenner til. 

Anonymkode: 3e0d5...2a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, men om du reiser til Hong kong om 5 til 10 år så kan du si, ja du hør vært i kina. Hvorfor du har lyst til å reise til kina er er meg en gåte, en mer forvirra og hjernevasket befolkning skal du lette lenge etter. Det er Nord-Koreansk light der borte. blir du skadet ikke forvent hjelp, medmenneskelighet er ikke et begrep kinesere kjenner til. 

Du har tydeligvis ikke vært i Kina...

Anonymkode: 42189...6f8

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Inn og ut USA fra hvor? Ikke fra Europa i alle fall, det er jo mellom dobbelt og tre ganger så langt å ta omveien rundt jorda.

Anonymkode: 0e88a...7b7

Fra f.eks Asia,  Australia eller New Zealand... Hong Kong har masse transitflyvninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har tydeligvis ikke vært i Kina...

Har en bror som bodde der fulltid for 6 år siden, besøkte han en til to ganger i året. Han er i dag gift med en kinesisk- amerikansk kvinne.  Du får ikke ordentlig inntrykk av landet før du har beveget deg vekk fra turistattraksjonene, Det er da du har "vært" i kina. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en bror som bodde der fulltid for 6 år siden, besøkte han en til to ganger i året. Han er i dag gift med en kinesisk- amerikansk kvinne.  Du får ikke ordentlig inntrykk av landet før du har beveget deg vekk fra turistattraksjonene, Det er da du har "vært" i kina. 

Ja, har beveget meg en del rundt i Kina, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen. Kineserne er definitivt ikke høflige (køkultur finnes ikke), men har møtt mange hjelpsomme folk på min vei. Både på landsbygda og i byene. Morsomt å ta tog rundt omkring, da møter man mange vanlige kinesere, spesielt dersom man unngår 1. Klasse. 

Turistattraksjonene er jo turistfeller som i alle land. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke teller land, men områder og erfaringer. 

jeg har vært innom mange titalls land. Men landene jeg virkelig har opplevd kan jeg nok telle på under to hender. 

Jeg ser rett og slett ikke vitsen med en slik definisjon. 

Anonymkode: 4795c...e6d

Skrevet (endret)
Knirke skrev (5 timer siden):

Fra f.eks Asia,  Australia eller New Zealand... Hong Kong har masse transitflyvninger. 

Er vel ikke veldig mange som bruker Hong Kong som transittflyplass hvis de skal reise mellom Australia/New Zeland og USA. Blir vel mye omvei. Så sant de ikke har et ærend innom Hong Kong så  er det helt ulogisk. Like lite logisk som om nordmenn som skulle til USA fløy via Moskva for eks.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Skrevet

Japan 

Anonymkode: e9bbf...b62

Skrevet

Jeg skjønte ikke før jeg var i 20 åra at Asia ikke var et eget land 

Anonymkode: e9bbf...b62

Skrevet
3 hours ago, Kjetil E said:

Er vel ikke veldig mange som bruker Hong Kong som transittflyplass hvis de skal reise mellom Australia/New Zeland og USA. Blir vel mye omvei. Så sant de ikke har et ærend innom Hong Kong så  er det helt ulogisk. Like lite logisk som om nordmenn som skulle til USA fløy via Moskva for eks.

Hvorfor henger du deg opp i dette, og hva har det med spørsmålet til TS å gjøre?

Skrevet (endret)
Knirke skrev (43 minutter siden):

Hvorfor henger du deg opp i dette, og hva har det med spørsmålet til TS å gjøre?

Det må være lov å faktisk svare på en påstand DU fremfører. Spesielt når den påstanden du kommer med faktisk er helt feil.

Endret av Kjetil E
Skrevet

Nei, for det er en heftig grensekontroll fra Hong Kong til fastlandsKina hvor du må skaffe eget visum. Hadde Hong Kong vært Kina på ordentlig, hadde du sluppet det.

Anonymkode: 4e0b0...715

Skrevet
On 8/25/2021 at 10:25 AM, Knirke said:

Spørsmålet er vel heller: Hvorfor har du Kina på din bucket list? Det må jo være flere grunner enn å bare kunne si at du har vært der? Hva er det med Kina som gir deg lyst til å dra dit?

Hvorfor ikke? Alle land i verden er på min bucket list. FInnes ikke et eneste sted jeg ikke har lyst til å besøke. (Kanskje bortsett fra aktive krigsområder.)

Anonymkode: e1dcc...5dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...