Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et sannsynlig man kan få en phd om man har utgitt en bok om omtrent samme tema på et seriøst forlag?

Anonymkode: 3e091...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ingen grad av å gi ut en bok. Hva spør du egentlig om?

Anonymkode: cb8c8...5f6

• Liker 2
Skrevet

Nei. Hva snakker du om? Mener du å få en PhD på bakgrunn av allerede ferdigstilt akademisk arbeid? Det er ikke mulig, PhD graden forutsetter at du gjør arbeidet på universitetet, det finnes en annen doktorgrad en kan søke på om en mener en har fullført selvstendige vitenskaplige arbeid som står til doktorgraden, denne heter doktor philos.

Om du vil ha mer vurdering av hvordan oddsen dine er må du gi mer informasjon.

- Professor ved NTNU

Anonymkode: 907f3...86e

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener om det ser ekstra bra ut på CV-en om du har skrevet en fagbok om området phd-en handler om. Dette handler om broren min. Han skriver en bok som han har fått støtte fra nffo fra og et stort forlag samarbeider med ham med denne boka. Tror du det hjelper ham når han skal søke phd senere? Han har gått flere år siden han tok master. Han har holdt på med denne boken og andre prosjekter, men har lite penger. Jeg tror phd kunne vært noe for ham, men han har ikke så mye selvtillit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener om det ser ekstra bra ut på CV-en om du har skrevet en fagbok om området phd-en handler om. Dette handler om broren min. Han skriver en bok som han har fått støtte fra nffo fra og et stort forlag samarbeider med ham med denne boka. Tror du det hjelper ham når han skal søke phd senere? Han har gått flere år siden han tok master. Han har holdt på med denne boken og andre prosjekter, men har lite penger. Jeg tror phd kunne vært noe for ham, men han har ikke så mye selvtillit. 

Om han skriver en bok på feltet (og generelt publiserer på feltet) så er det verdt veldig mye. Spesielt om det er på et høyt nivå (skal du søke PhD i romlig statistikk f.eks hjelper ikke en bok i vgs-matte, men kanskje en annen bok på masternivå i statistikk).

Det viktigste er fortsatt å ha et forhold til et fagmiljø, og å passe godt inn i en profil de ser etter når en stipendiatstilling utlyses. Hva slags felt er det snakk om? Noen felt er mye lettere å få PhD i enn andre hehe

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Om han skriver en bok på feltet (og generelt publiserer på feltet) så er det verdt veldig mye. Spesielt om det er på et høyt nivå (skal du søke PhD i romlig statistikk f.eks hjelper ikke en bok i vgs-matte, men kanskje en annen bok på masternivå i statistikk).

Det viktigste er fortsatt å ha et forhold til et fagmiljø, og å passe godt inn i en profil de ser etter når en stipendiatstilling utlyses. Hva slags felt er det snakk om? Noen felt er mye lettere å få PhD i enn andre hehe

Feltet er historie. Jeg vet ikke helt hvor mye kontakt han har innenfor miljøet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...