Gå til innhold

Gravid etter fullvaksinert

Knott1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Ifølge pakningsvedlegget på Pfizer skal det ikke ha noe å si etter det som er sett i dyreforsøk. Men er spent på hvordan det er når det kommer til mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til noen evidens for at det skulle være problematisk å bli gravid etter vaksinering. Men det kan være lurt å unngå en besvangring akkurat i de første to-tre ukene etter hver dose. Ikke fordi vaksinen i seg selv gjør så mye, men selve immun-/inflammasjonsresponsen kan gjøre det vanskeligere å feste et eventuelt befruktet egg i livmorslimhinnen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter første dose, men fant ikke ut at jeg var gravid før etter jeg hadde tatt andre dose også. Det står mange steder at gravide ikke bør vaksineres i første trimester, så jeg er veldig engstelig for hvilke konsekvenser dette kan ha på barnet. Får bare vente og se, og håpe på at alt går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ☺️ Nei jeg har heller ikke hørt eller lest noe om det at det skulle være noe vanskeligere å bli gravid etter vaksinen, men hører heller ikke om noen som faktisk har blitt gravid etter to doser. Jeg er på ingen måte en vaksinemotstander, men når flere av mine venninner blør i ukesvis etter dose to kjenner jeg at jeg blir skeptisk. Er nok paranoid, men ønsker bare å få bekrefter at flere har blitt gravide Etter to doser (selv om det enda er tidlig)☺️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofiex skrev (På 26.8.2021 den 11.52):

Jeg ble gravid etter første dose, men fant ikke ut at jeg var gravid før etter jeg hadde tatt andre dose også. Det står mange steder at gravide ikke bør vaksineres i første trimester, så jeg er veldig engstelig for hvilke konsekvenser dette kan ha på barnet. Får bare vente og se, og håpe på at alt går fint :)

Gratulerer ☺️
jeg forstår det slik at vi har forskjellige regler fra Sverige. Niesen min fikk dose to for noen dager siden og hun er gravid i sjette mnd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være flere kvinner nå som har blitt gravide etter 2 doser. Kanskje det kan være mulig å sjekke tall fra utlandet om du lurer veldig på dette. Israel eller Island burde kanskje ha noen. Skjønner at du blir skeptisk etter at mange har fått langvarige blødninger. Kjenner selv flere. Men nei, det kan ikke spores til vaksinen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lil86 skrev (1 minutt siden):

Jeg ble gravid ca 2 uker etter dose 2, så det er ikke umulig 😉

Gratulerer. Var det planlagt slik fra din eller legens side? Altså å bli gravid så tett opp mot dose 2? 2 uker etter betyr også at du hadde menstruasjon mens du tok vaksinen. Merket du noe endringer i blødningen da eller var alt normalt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget at jeg var gravid 2 uker etter dose 2. Pga veldig uregelmessig menstruasjonsblødning etter dose 1 var jeg veldig usikker på når jeg hadde blitt gravid. Endte med spontanabort ca 2 uker etter jeg oppdaget det. Nærmer seg nå 3 mnd siden dose 2, og ser ut som at jeg muligens er gravid på nytt (noen dager forsinka). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/30/2021 at 12:25 AM, Knott1 said:

Gratulerer ☺️
jeg forstår det slik at vi har forskjellige regler fra Sverige. Niesen min fikk dose to for noen dager siden og hun er gravid i sjette mnd. 

Da er hun ikke i første trimester, så ser ikke at det er ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (1 time siden):

Da er hun ikke i første trimester, så ser ikke at det er ulikt.

Jaimatadi skrev (1 time siden):

Det burde være flere kvinner nå som har blitt gravide etter 2 doser. Kanskje det kan være mulig å sjekke tall fra utlandet om du lurer veldig på dette. Israel eller Island burde kanskje ha noen. Skjønner at du blir skeptisk etter at mange har fått langvarige blødninger. Kjenner selv flere. Men nei, det kan ikke spores til vaksinen. 

Ja det er det jeg også tenker. Har googlet Mye men finner ingen tall på akkurat dette… fra Noen land. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
  • Opprett ny...