Gå til innhold

Løfte vekter for å føle seg maskulin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i slutten av 20-årene med lav selvfølelse. Jeg har alltid vært ganske tynn og svak og følt meg lite fysisk attraktiv. jeg har begynt i det siste å trene styrke neste utelukkende for å føle meg mer maskulin/ øke maskulin selvfølelse.  Jeg bryr meg mindre om de helesmessige gevinstene. Det viktigste for meg er å  føle at jeg er betydelig sterkere enn det store flertallet av jenter og kvinner jeg ser rundt meg på treningsstudioet.  Ingen kvinne vil ha en mann som er svakere enn seg selv, slik er det bare.  Det er viktig for meg å være "det sterke kjønn"  for at jeg skal føle meg som en mann. Er jeg en dust som tenker sånn?

Anonymkode: b3e41...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke dust som tenker sånn, men hvis du greier å utvide horisonten litt i forhold til hvorfor du trener kan det hende at du både kommer lenger med treningen og at den gir deg mer glede. Husk at en sunn kropp og god fysisk helse også hjelper på den psykiske helsen.

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som gir deg glede. Hva som er grunnen til det er ikke relevant. 

Om treningen gir deg glede, fortsett med det. Den gleden du føler, kan spre seg. Det er slikt kvinner liker 🥰

Kanskje du også skal gå litt i det filosofiske hjørnet og se litt mer på temaet: hva er en mann. Men ikke havn inne på incel-sider, der hvor ryggen, skuldrene, håndleddet osv er det som ‘gjør en mann’. Hva legger du i å være mann, ut over det fysiske. Og trenger det å være så mye forskjell på en mann og kvinne, bortsett fra de åpenbare fysiske forskjellene? 
Hva tenker du er en mannens rolle? Og hva er kvinnens rolle? Er det noe forskjell der? 

Anonymkode: 4ba9a...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2021 burde ikke en mann føle det slik. Fysisk styrke er ikke ensbetydende med maskulinitet.  Det finnes pr i dag mange kvinner som trener aktivt og er fysisk sterke. Og du sammenligner deg sikkert med kvinner som har trent over lengre tid enn deg, kanskje i flere år. 

Anonymkode: f9342...602

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du føler det bedre er en god ting. Ikke overanalyser. 

Anonymkode: bb557...511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...