AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Hei! er det noen av dere som har en tanke på hvilket bæresjal som er best? Som ikke kanskje er det dyreste der ute heller…hehe. Har veldig lyst til å kjøpe et, men føler det er så mange typer, merker osv. Kom gjerne med deres forslag, hva som gjør den bra og evt pris? Anonymkode: 11f92...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! er det noen av dere som har en tanke på hvilket bæresjal som er best? Som ikke kanskje er det dyreste der ute heller…hehe. Har veldig lyst til å kjøpe et, men føler det er så mange typer, merker osv. Kom gjerne med deres forslag, hva som gjør den bra og evt pris? Anonymkode: 11f92...8b8 Tenker du vevd sjal da? Grunnen til at det egentlig ikke finnes ett sjal som er "best"'er at det kommer an på bærerns preferanse. Der er mye som spiller inn - størrelse, farge, type materiale, tykkelse, hvilken knute det skal brukes til osv Anbefaler å lese https://norskbaeregruppe.no/baeretoy/sjal/velge-sjal/ Jeg.har ikke helt funnet ut av vevd sjal, men har vært glad i elastisk sjal og caboo til små babyer, også har jeg brukt ergobaby adapt sele til større. Første likte ikke bæres så mye når hun var større, men andremann vil bæres mer enn førstemann så jeg sitte litt selv å finner ut av hva gå for av bæretøy videre! På finn og Facebookgruppa finnes mye fint til salgs Anonymkode: d7f0e...738 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Råder dere å sjekke ut «norsk bæregruppe» på facebook. Jeg er helt ny i bæreverden, og spurte etter en fadder der inne, og makan til hjelp skal man lete lenge etter. Skikkelige flotte folk som vil hjelpe Anonymkode: d564a...5f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Råder dere å sjekke ut «norsk bæregruppe» på facebook. Jeg er helt ny i bæreverden, og spurte etter en fadder der inne, og makan til hjelp skal man lete lenge etter. Skikkelige flotte folk som vil hjelpe Anonymkode: d564a...5f6 I søstergruppen «kjøp og salg av bæretøy» kan man dessuten kjøpe mye fint både i budsjettklassen og litt mer dyrere Anonymkode: d564a...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg kjøpte et fra Najell der man ikke måtte knyte, man har det på seg som en t-skjorte nesten. Når babyen blir større går jeg over til ergobaby. Jeg husker med skrekk og gru fra første svangerskap der jeg stod med en hylskrikende unge og prøvde å skjønne meg på de meterlange jævla greiene. Herregud, det var mer stress enn noe annet. Ganske sikker på at jeg gjorde det feil hver eneste gang. Anonymkode: f3fd9...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg kjøpte et fra Najell der man ikke måtte knyte, man har det på seg som en t-skjorte nesten. Når babyen blir større går jeg over til ergobaby. Jeg husker med skrekk og gru fra første svangerskap der jeg stod med en hylskrikende unge og prøvde å skjønne meg på de meterlange jævla greiene. Herregud, det var mer stress enn noe annet. Ganske sikker på at jeg gjorde det feil hver eneste gang. Anonymkode: f3fd9...bda Verdt å nevne at med slike ferdigknytte skal er drt kjempeviktig at sjalet passer akkurat, og ikke er for stor. Om sjalet er for stort vil barnet fort sige, øker kvelningsfaren og risiko for å rett og slett falle ut. Sjal du knyter selv har fordelen med at du styrer det helt selv hvor stramt det skal være, og det passer alltid. Også når gravidmagen begynner å forsvinne 😋 Anonymkode: 3f174...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg kjøpte et fra Najell der man ikke måtte knyte, man har det på seg som en t-skjorte nesten. Når babyen blir større går jeg over til ergobaby. Jeg husker med skrekk og gru fra første svangerskap der jeg stod med en hylskrikende unge og prøvde å skjønne meg på de meterlange jævla greiene. Herregud, det var mer stress enn noe annet. Ganske sikker på at jeg gjorde det feil hver eneste gang. Anonymkode: f3fd9...bda Og et annet tips er å ikke vente til babyen er trøtt og urolig med å finne frem sjalet. Øv når babyen er blid og fornøyd, og vugg rolig mens du holder på 😊 Anonymkode: 3f174...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Verdt å nevne at med slike ferdigknytte skal er drt kjempeviktig at sjalet passer akkurat, og ikke er for stor. Om sjalet er for stort vil barnet fort sige, øker kvelningsfaren og risiko for å rett og slett falle ut. Sjal du knyter selv har fordelen med at du styrer det helt selv hvor stramt det skal være, og det passer alltid. Også når gravidmagen begynner å forsvinne 😋 Anonymkode: 3f174...f98 Jada. Men det passer ikke for alle. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Og et annet tips er å ikke vente til babyen er trøtt og urolig med å finne frem sjalet. Øv når babyen er blid og fornøyd, og vugg rolig mens du holder på 😊 Anonymkode: 3f174...f98 Jada. Det er faktisk slik at noen babyer hylgriner med en gang man skal putte de oppi der. Uansett hvor glad det var først. Anonymkode: f3fd9...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Verdt å nevne at med slike ferdigknytte skal er drt kjempeviktig at sjalet passer akkurat, og ikke er for stor. Om sjalet er for stort vil barnet fort sige, øker kvelningsfaren og risiko for å rett og slett falle ut. Sjal du knyter selv har fordelen med at du styrer det helt selv hvor stramt det skal være, og det passer alltid. Også når gravidmagen begynner å forsvinne 😋 Anonymkode: 3f174...f98 ..når gravidmagen begynner å forsvinne? Forsvant samme dag som ungen kom ut her. Anonymkode: f3fd9...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): ..når gravidmagen begynner å forsvinne? Forsvant samme dag som ungen kom ut her. Anonymkode: f3fd9...bda Så fint for deg da, den gjør jo ikke det med alle 😛 Anonymkode: 3f174...f98 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så fint for deg da, den gjør jo ikke det med alle 😛 Anonymkode: 3f174...f98 Nei, og ikke alle har en "glad og fornøyd baby" som fortsetter å være glad og fornøyd baby, og for noen er de forhåndsknytte sjalene det mest verdifulle. Så du trenger ikke være belærende om kvelningsfare og risiko for å falle ut (særlig når du ikke engang aner hvordan sjalet du refererer til er bygget opp) Anonymkode: f3fd9...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #12 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg er veldig glad i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, og ikke alle har en "glad og fornøyd baby" som fortsetter å være glad og fornøyd baby, og for noen er de forhåndsknytte sjalene det mest verdifulle. Så du trenger ikke være belærende om kvelningsfare og risiko for å falle ut (særlig når du ikke engang aner hvordan sjalet du refererer til er bygget opp) Anonymkode: f3fd9...bda Det var bare til informasjon, som bare skulle mangle. Det èr risiko ved slike sjal. Nei, jeg vet jo ikke hvordan Google funker. Herregud, kvinne.... Anonymkode: 3f174...f98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg syns elastisk sjal var enklest å bruke til nyfødt, og det jeg likte best av de jeg prøvde var Coracor. Det har stretch i tillegg, som gjør at det er litt enklere å knyte passe stramt og så putte babyen inni, syns jeg. De er litt dyre, dog, og har litt lavere vektgrense enn andre sjal på grunn av den ekstra elastiteten. Jeg kjøpte mitt brukt, og kan sannsynligvis selge det videre til ca samme pris (men sparer det til nestemann). Når baby begynte å bli for stor for sjalet så gikk vi over til bæresele, heller enn å styre med vevde sjal som kan ta tyngre barn. På det tidspunktet godtok hun å sove i vogn også, så behovet for bæretøy var mindre. Anonymkode: 7bb17...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 28. august 2021 #15 Del Skrevet 28. august 2021 Caboo har jeg brukt til nyfødt, enkelt å bruke, anbefalte det også til min søster som hadde kjøpt et annet sjal man må knyte selv, vi er begge veldig fornøyde. Men det spørs jo hva man liker. Jeg syns det er greit å slippe å knyte ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg har både caboo og coracor sjal til nyfødt. Caboo er fastere og mer stabilt, og litt lettere å bruke. Mannen min liker det godt. Jeg liker det best når jeg skal bære litt aktivt, feks på tur. Coracor er så deilig, mykt og fint og kjempefint å bruke for å få baby til å sovne også lirke ut av sjalet. Anonymkode: d7f0e...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå