Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke råd til å betale på studielånet og må søke utsettelse. Men jeg finner ikke ut hvor på nettsidene man kan søke utsettelse pga corona? 

Tusen takk for hjelp! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gidd å prøv..... Søkte senest igår, og fikk avslag på 3mnd utsettelse..........

Anonymkode: d630f...5f8

Skrevet

Jeg vet sånn generelt at man kan søke betalingsutsettelse etter at man har fått første regning.

Du bør ringe Lånekassen hvis du er usikker. 

Anonymkode: 5f25f...774

Skrevet

Ts vil bruke utsettelser ifb med covid, og ikke de 36 mnd. Hvis jeg forstår riktig er dette mulig?? Altså 36 mnd+++
selv går jeg på aap og får slettet renter. Takknemmlig for at vi har lånekassen🌸

Anonymkode: c67ec...88e

Skrevet
origin skrev (4 timer siden):

Ja men jeg tror ikke det er det jeg ser etter...

Sikkert dette da?

"På grunn av koronapandemien har Lånekassens kunder fått ekstra betalingsutsettelser. Du søker om betalingsutsettelse på Dine sider, og du trenger ikke sende inn dokumentasjon på hvorfor du søker.

Dette gjelder også om du har brukt opp de 36 betalingsutsettelsene dine, eller om du har fått avslag på en søknad om betalingsutsettelse fordi du allerede har brukt opp de 36 utsettelsene dine. Kunder med oppsagt lån kan også få betalingsutsettelser. 

For regninger fra mars 2020 til desember 2021

De ekstra utsettelsene gjelder for regningene med betalingsfrist i perioden mars 2020 til desember 2021. Men husk at du bare kan søke om utsettelse av regninger du ikke har betalt."

https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/korona/

Skrevet
4 hours ago, TomGordon said:

Sikkert dette da?

"På grunn av koronapandemien har Lånekassens kunder fått ekstra betalingsutsettelser. Du søker om betalingsutsettelse på Dine sider, og du trenger ikke sende inn dokumentasjon på hvorfor du søker.

Dette gjelder også om du har brukt opp de 36 betalingsutsettelsene dine, eller om du har fått avslag på en søknad om betalingsutsettelse fordi du allerede har brukt opp de 36 utsettelsene dine. Kunder med oppsagt lån kan også få betalingsutsettelser. 

For regninger fra mars 2020 til desember 2021

De ekstra utsettelsene gjelder for regningene med betalingsfrist i perioden mars 2020 til desember 2021. Men husk at du bare kan søke om utsettelse av regninger du ikke har betalt."

https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/korona/

Ja det var denne. Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...