Gå til innhold

TV 2 saksøker Altibox om knapp på fjernkontrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

TV 2 krever at TV-distributøren Altibox ikke starter produksjon av fjernkontroller uten en egen TV 2-knapp. Nå skal saken opp i retten. Avtalen mellom Altibox og TV 2 utløper 31. mars 2022. Nå frykter TV 2 at Altibox vil begynne å produsere fjernkontroller uten en egen TV 2-knapp, slik at dette ikke vil kunne bli en del av den neste avtalen de to selskapene skal forsøke å bli enige om før den nåværende avtaleperioden går ut. (TEK.no)

...

Vil NRK, TV Norge og andre også kunne forlange egen knapp på fjernkontrollen?

Skrevet

Har Altibox fjernkontrollene egen TV2 knapp? Hva gjør den?

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (4 timer siden):

Har Altibox fjernkontrollene egen TV2 knapp? Hva gjør den?

Nei, det finnes ingen slik knapp på dagens Altibox fjernkontroll. Men TV2 vil gjerne ha en slik knapp inn i den neste avtalen med Altibox, og derfor håper de å stoppe produksjonen av nye fjernkontroller uten en slik knapp.

Skrevet

Hvorfor i all verden mener de at de trenger en egen tv2 knapp?

Tv2 er forøvrig en skikkelig søppelkanal.

Anonymkode: 4facd...52d

• Liker 8
Skrevet
NordicViking skrev (24 minutter siden):

Nei, det finnes ingen slik knapp på dagens Altibox fjernkontroll. Men TV2 vil gjerne ha en slik knapp inn i den neste avtalen med Altibox, og derfor håper de å stoppe produksjonen av nye fjernkontroller uten en slik knapp.

Å, ja. Wow. Tenk om alle kanaler hadde egen knapp 😄  Jeg ser ikke vitsen med egen knapp for hver kanal for da burde vi hatt gigantiske fjernkontroller med 50-60 knapper til tvkanaler minst 😄

• Liker 3
Skrevet

Hvem faen trenger en egen kanalknapp på fjernkontrollen? 

Anonymkode: d5364...fbc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem faen trenger en egen kanalknapp på fjernkontrollen? 

Ingen. Men det vil sannsynligvis få flere til å se på TV2.

Anonymkode: 26bbd...807

• Liker 2
Skrevet

TV 2 er tv-kanalenes svar på Pizza Grandiosa. Fullstendig pregløs, det samme greiene år etter år. Nå gleder vi oss alle sammen til 23. sesongen av Skal vi danse, 34. sesongen av Tid for hjem, og 39. sesongen av TV 2 hjelper deg. Gjesp. Har de ikke ansatt nye folk i kanalen siden starten på 90-tallet, siden de lager de samme programmene ommatt og ommatt?

• Liker 5
Skrevet

Latterlig av TVhalv2. Men de har vel hatt så mye seerflukt siste årene med tanke på pris, elendige innhold og reklamemareritt at det var vel nødvendig med en egen knapp for å "tvinge" til seg seere gjennom trykkfeil og snare løsninger. 

Håpe arrogant-TVhalv2. 

Nb: TVhalv2 pga at de brukte hundrevis av millioner på å lage et halvt 2-tall som ny logo 

Anonymkode: d2898...220

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håpe arrogant-TVhalv2

Håper arrogant-TVhalv2 taper i retten!! 

Skulle det stå 😏

Anonymkode: d2898...220

• Liker 1
Skrevet

Trenger virkelig ingen knapp for TV2, for min del skulle jeg ønske de kanalene ble gjort om til sånn valgfrie poeng 😅

Anonymkode: 12459...340

Skrevet

Vi har egen knapp for Netflix på fjernkontrollen, men ser aldri på tv2. Vil heller ha knapper man kan programmere selv som snarveier.

Anonymkode: e4713...e4d

Skrevet

Ser ut som TV 2 ikke har kommet så godt ut av dette i folkets øyne. For hvem bryr seg vel om å ha en TV 2-knapp!

Men jeg skjønner dem jeg, selv om jeg ikke kjenner alle detaljene her. Kjenner bransjen litt, da.

Det som skjer på bakrommet er jo enorme milliard-dealer mellom distributører som Altibox og mediehus som TV 2, hvor det sitter en haug med advokater, konsulenter og direktører og kan forhandle i evigheter for å bli enige. Telia har vel holdt på over et år snart med TV 2 nå, de slo jo av TV 2s kanaler en periode sist sommer, og de har fremdeles ikke kommet til enighet så vidt jeg vet. I disse forhandlingene må man jo gi og ta for å komme frem til et eller annet kompromiss og da inkluderer avtalen mye som andre kan se på som trivielle detaljer, men som er viktig for en kanal.

Det har for eksempel alltid vært en kamp om hvor man er i tallrekken på fjernkontrollen, jo tidligere kanalen er på fjernkontrollen, jo flere seere har den potensiale til å få. Og før folk fnyser og sier de ser på hva de vil uansett, så er dette faktisk beviselig sant. 

Kan tenke meg at en egen knapp for TV 2 eller TV 2 Play vil gi dem flere seere, jo lettere tilgjengelig man er, jo bedre. Dersom denne knappen var en del av avtalen med Altibox som er signert og tatt i hånden på og spist marsipankake over, så skjønner jeg jo at TV 2 blir sure om de mener avtalen er brutt.

Anonymkode: c6d02...719

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...