Gå til innhold

Kommer du godt overens med din svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet mellom svigermor og svigerdatter har alltid vært litt spesielt.  Noen kommer godt overens mens andre ikke tåler trynet på hverandre.  

Hvordan forhold har du til din svigermor? 

Her har jeg forsøkt alt i min makt for å få det til å fungere mellom svigermor og meg, men har nå gitt opp. Vi ønsker hverandre god jul og godt nyttår,  helst på sms. Og det stopper der.  Etter år med baksnakking, ufine kommentarer og regelmessig mobbing,  har løsningen for meg vært å ta avstand og distansere meg fra henne. Hovedsakelig for å redde min egen psykiske helse.

Anonymkode: 8c4b8...af8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Hun får selvfølgelig ha kontakt med barnebarnet, og er invitert i bursdagen og det er det. Bortsett fra at jeg sender en melding å gratulerer med dagen - hvis ikke blir det fullstendig rabalder😒😂

Anonymkode: fdeac...ea6

• Liker 1
Skrevet

Ja vi har et spesielt nært bånd. Tror ikke det er så mange i hele verden som har et såppas fint forhold.

Anonymkode: 62a05...d93

Skrevet

Treffer henne sjeldent. Veldig hyggelig dame altså, er bare jeg som er et nervevrak. 

Skrevet

Har kommet godt overens med alle svigermødrene opp gjennom årene. Det skal sies at en av de siste snudde på flisa da jeg gjorde det slutt med sønnen hennes. Der er et barn involvert der. Beklageligvis har det endt med at hun meget sjeldent treffer barnebarnet (de har pusha meget på for å få rettssaker og skal ha hovedomsorgen, trakassering osv osv). 

Anonymkode: 90227...33e

Skrevet

Syns at vi går godt overens 🥰😊☺️

Anonymkode: 44d94...395

Skrevet

Jeg har et godt forhold til min svigermor. Vi kan snakke om mye, og hun er veldig snill mot meg. Har tatt meg godt i mot. Jeg er glad for det da mitt forhold til min mor er heller dårlig...

Skrevet

Ganske godt forhold - vi er åpne om mye, med en viss distanse likevel. Vanskelig å forklare. Jeg vil gjerne imponere litt, og hun har sikkert en innebygd skepsis til hvem som er sammen med sønnen. Men vi er naboer, og tar gjerne en kaffekopp eller annet ukentlig. 
Jeg tror også jeg har kommet inn med en større åpenhet enn hun har opplevd med tidligere svigerdøtre. 

Anonymkode: 9eaab...f4a

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi kommer veldig bra overens.  Vi er hos hun i stort sett annenhver helg og en dag i uken her å der. Vi ferierte 3 uker ilag i sommer å ja, vi trives veldig godt ilag allesammen. 

Anonymkode: 8cca2...a41

Skrevet

Kommer godt overens! Verre med svigerfar🙈

Anonymkode: 4c3df...ee4

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer veldig godt overens , hun er en herlig dame! Sterk og utrolig omsorgsfull, en dame jeg beundrer og er vanvittig glad i . 

• Liker 1
Skrevet

Nei, hun er et grusomt menneske. Jeg som er blid og utadvendt, blir kalt "falsk". En annen svigerdatter som er mer innadvent blir kalt "surpotte". En kjempehyggelig svigersønn som alltid er blid blir kalt "muligens alkoholiker". Ingen er bra nok for svigermor, og hun klarer å vri folks positive egenskaper til noe negativt. Hun er det giftigste mennesket jeg har møtt. En ekte narssisist, på grensen til farlig med løgnene hun setter ut. Hun liker nesten ikke sine egne barn engang. Jeg har aldri sett henne le, vet ikke hvordan latteren hennes skulle høres ut. Hvis noen forteller en vits eller en morsom historie, så er hun bare stille. Ler aldri. Tipper hun er iskald på innsiden. 

Anonymkode: 891fe...f91

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg hadde et veldig godt forhold til min svigermor.

Skrevet

Hun er ett av de fineste menneskene jeg kjenner. 

Skrevet

Vi går godt overens. Men hun bor 90 mil unna, så vi treffes kun et par ganger i året. Mannen snakker med henne på telefonen ganske ofte, men hun og jeg har sjelden kontakt utover de gangene vi møtes. 

Anonymkode: 8156c...0a6

Skrevet

Min svigermor var jeg veldig glad i. Er tre år siden hun døde og jeg savner henne ennå. Hun hadde en enkel livsfilosofi om at dersom hennes barn var lykkelige med sine partnere så var hun veldig veldig glad for det. Hun sa; du gjør Min sønn lykkelig, du tar vare på han og det er nok til at jeg er glad i deg.

Anonymkode: 086c1...f04

Skrevet

Har ingenting til overs for den kvinnen. Etter snart 10 år sammen så har hun fortsatt et bilde hengende på veggen av mannen eks fordi savnet er så stort sier hun. Gutteungen som mannen har med sin eks blir forgudet, våre barn behandler hun som skitt under skoen sin. Etter at vi fikk barn sammen så har vi også trukket oss lenger og lenger vekk. At hun ikke behandler meg bra bryr jeg meg ikke om på den måten, men barna blir rammet og da er det ingen relasjon å ha. Dette påvirker jo selvsagt at hun ikke får sett gullgutten sin og hun lover stadig gull og grønne skoger men feiler alltid. En julaften når alle barnebarna var samlet så kom hun med julegaver til alle utenom våre to barn 😳 tilogmed hunden hadde hun kjøpt til, men hun glemte våre barn sa hun

Anonymkode: a5c66...de1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 12.39):

Har ingenting til overs for den kvinnen. Etter snart 10 år sammen så har hun fortsatt et bilde hengende på veggen av mannen eks fordi savnet er så stort sier hun. Gutteungen som mannen har med sin eks blir forgudet, våre barn behandler hun som skitt under skoen sin. Etter at vi fikk barn sammen så har vi også trukket oss lenger og lenger vekk. At hun ikke behandler meg bra bryr jeg meg ikke om på den måten, men barna blir rammet og da er det ingen relasjon å ha. Dette påvirker jo selvsagt at hun ikke får sett gullgutten sin og hun lover stadig gull og grønne skoger men feiler alltid. En julaften når alle barnebarna var samlet så kom hun med julegaver til alle utenom våre to barn 😳 tilogmed hunden hadde hun kjøpt til, men hun glemte våre barn sa hun

Anonymkode: a5c66...de1

Uff, dette var trist å lese. Jeg kjenner meg igjen, da vårt barn også blir "glemt" ved jul og bursdag, mens hennes andres svigerdatter sine unger får gaver og oppmerksomhet.  Men her er mine foreldre veldig på banen og kompenserer for hennes, så vårt barn merker det ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 23.42):

Kommer godt overens! Verre med svigerfar🙈

Anonymkode: 4c3df...ee4

Jeg kommer faktisk greit overens med svigerfar 😅

• Liker 1
Skrevet

Synes hun er svakelig og enkel. Overvektig og går for uføretrygdet, pga vondt i viljen. 

Anonymkode: 1e32a...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...