AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Hei! Borettslaget skal pusse opp og min andel av fellesgjelden blir mye høyere. Skulle inn og endre skattekortet, men får bare opp at jeg går fra tabell 7102 til 15%. Jeg vil gjerne bare endre tabell. Er det noe måte å gjøre det på? Anonymkode: 315af...197
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Borettslaget skal pusse opp og min andel av fellesgjelden blir mye høyere. Skulle inn og endre skattekortet, men får bare opp at jeg går fra tabell 7102 til 15%. Jeg vil gjerne bare endre tabell. Er det noe måte å gjøre det på? Anonymkode: 315af...197 Ts her. Så nå at det kun kan endres til prosent etter februar. Er det lurest å gjøre det eller vente til jeg får nytt skattekort i desember? Anonymkode: 315af...197
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Så nå at det kun kan endres til prosent etter februar. Er det lurest å gjøre det eller vente til jeg får nytt skattekort i desember? Anonymkode: 315af...197 Vent til desember. Nå betaler du bare for mye skatt siden gjelda/ Rentefradraget har økt og du får igjen litt på neste skatteoppgjør. Anonymkode: 74137...70e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vent til desember. Nå betaler du bare for mye skatt siden gjelda/ Rentefradraget har økt og du får igjen litt på neste skatteoppgjør. Anonymkode: 74137...70e Ja, sikkert like greit. Men 15%, hørtes ikke det veldig lite ut? Jeg er riktignok uføretrygdet og står oppført alene med et boliglån på 2,6mill, men uansett? Anonymkode: 315af...197
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, sikkert like greit. Men 15%, hørtes ikke det veldig lite ut? Jeg er riktignok uføretrygdet og står oppført alene med et boliglån på 2,6mill, men uansett? Anonymkode: 315af...197 Det høres lite ut, men hvis du regner ut beløpet og sammenligner med det gamle tabelltrekket så er kanskje ikke beløpene så ulike? Skattefradraget blir ikke så mye endret selvom gjelda øker, siden rentene er såpass lave fortsatt. Anonymkode: 74137...70e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Hvorfor vil du ha tabell? Om du kun har en fast sum i inntekt, har det lite å si. Husk også å justere rentene du betaler, det in være lavere enn hva Skatteetaten har estimert. Anonymkode: eba32...0ac
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det høres lite ut, men hvis du regner ut beløpet og sammenligner med det gamle tabelltrekket så er kanskje ikke beløpene så ulike? Skattefradraget blir ikke så mye endret selvom gjelda øker, siden rentene er såpass lave fortsatt. Anonymkode: 74137...70e Regnet det ut nå og betaler ca 21% i skatt nå. Hvordan de har kommet frem til 15% vet jeg ikke. Regnet ut skatten nå og ser ut som om jeg betaler 11 000kr mer i skatt i løpet av året enn jeg skal.. Anonymkode: 315af...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå