Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få seg førerkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen erfaring bak ratt. Hvor lang tid tok det for deg?

Anonymkode: 25e30...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca et år.

Anonymkode: bd8b3...758

Skrevet

Jeg brukte ca. 1 og et halvt år. Det ble noen pauser pga lockdown og fordi jeg strøk første oppkjøring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ca et år.

Anonymkode: bd8b3...758

Brimi skrev (1 minutt siden):

Jeg brukte ca. 1 og et halvt år. Det ble noen pauser pga lockdown og fordi jeg strøk første oppkjøring.

WHAT

Jeg trodde at det tok 1 måned cirka 😀 Nei, da gidder jeg ikke 

Anonymkode: 842f2...b81

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

WHAT

Du kan jo bruke så kort tid du vil, så lenge kjøreskolen har ledige timer og du får bestilt oppkjøring tidlig.

Du kan ha lappen om 1 år...

Eller ikke ha lappen om 1 år.

Opp til deg.

Endret av Flamme
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde første kjøretime rett etter påske, og kjørte opp i midten av juli. Da hadde jeg kun kjørt bil 1 gang før jeg begynte på kjøreskolen. Dette var i 2011, vet ikke hvor mye endring det har vært men at det skal 1 1/2 år høres jo litt vilt ut. 

Anonymkode: 8fa4e...70e

Skrevet

Ikke medberegnet øvelseskjøring hjemme, så brukte jeg fire måneder. 

Anonymkode: eb27a...210

Skrevet

Nå om dagen er det jo umulig å få bestilt timer til oppkjøring og div. bare å bestille teoriprøve var umulig sa  nevøen min.

Anonymkode: 89a70...521

Skrevet

Pga korona nedstenging det siste året så er det vanskeligere å få time. Måtte vente nesten en måned før jeg fikk en kjøretime senere på dagen pga at jeg jobber. Det hjelper nok masse om du kjører privat og ikke bare på kjøreskole.  

Anonymkode: ce03d...203

Skrevet

Alt avhenging av hvor flink du er til å øve.

Jeg brukte 11 år. La meg forklare:

Jeg strøk på teori prøven  5 ganger og ga opp til slutt, så jeg øvelseskjørte med pappa i nærmere 10 år før jeg tenkte, fuck it.. Nu skal jeg virkelig ta teori prøven og ØVE i 2 uker i strekk.

Så jeg øvde i 2 uker i strek, og tok teoritentamen appen og boka.. Og så tok jeg prøven, hadde 2 feil totalt.

Hadde jeg bare tenkt sånn tilbake for 11 år siden..

Nu har jeg hatt lappen i nesten 2 år nå 2 september :)

Jobber som sjåfør og elsker og kjøre bil!!! 

Men igjen, alt avhenger av hvor fort du henger i.

Anonymkode: a250c...023

Skrevet

Fire måneder, inkl. 3,5 uke sommerferie.

Anonymkode: b1c88...23f

Skrevet

Veldig avhengig av hvor i landet du bor. Her i Asker har jeg ventet på ny oppkjøring siden juni - og ennå ikke fått den, min skole sier de har 130 elever i kø til oppkjøring. Og de har ingen ledige kjøretimer før midt oktober. 

Anbefaler sterkt å flytte midlertidig til gokk for å ta lappen...

Anonymkode: 859e5...b7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig avhengig av hvor i landet du bor. Her i Asker har jeg ventet på ny oppkjøring siden juni - og ennå ikke fått den, min skole sier de har 130 elever i kø til oppkjøring. Og de har ingen ledige kjøretimer før midt oktober. 

Anbefaler sterkt å flytte midlertidig til gokk for å ta lappen...

Du kan kjøre opp hvor du vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

WHAT

Jeg hadde kjøretimer 4 dager, så en måned med øvelseskjøring hjemme, så 3 dager til meg kjøreskole. Så tok jeg oppkjøring dagen etter. Så 1,5 måned ca. 

Anonymkode: 991d6...f98

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan kjøre opp hvor du vil. 

Teoretisk sett - ja. Men jeg er småbarnsmor med 100% jobb. Så ikke så lett for meg dette. 

Nærmeste neste stasjoner er selvsagt Oslo og Drammen men det er ikke noe bedre der.

Skrevet

Jeg brukte fire måneder, hadde kun en kveld med trafikalt grunnkurs og tok mørkekjøringen (hadde førstehjelp fra grunnkurset jeg tok som 17-åring) da, du må regne med hele kurset om du er under 25år, eller kun to av delene - mørkekjøring og førstehjelpskurs om du er over 25. I tillegg er det kamp om plassene på teorien og oppkjøringen, samt at du skal på en del flere timer kurs enn hva grunnkurset har. Glattkjøringen er f.eks på dagtid, så da må jo det klaffe med fri fra jobben og sånt.

Anonymkode: b6f8f...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...