AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Noen som vet hvordan kommuner uten jordmor løser det? Kan man gå til jordmor i nabokommunen? Vet man også kan følges opp av fastlegen, men føler ofte at fastlegene har dårlig tid og man må vente lenge på å få time. Og det er nå sånn en gang at jordmødre jobber spesifikt med gravide, mens fastleger er jo allmennleger som ofte ikke er spesialisert på graviditet og fødsel. Har hørt og lest at jordmødre gjerne fokuserer på litt andre ting enn hva legen gjør og at kombinasjonen av de to er det beste. Anonymkode: 85fbb...374
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Har kommunen heller ikke helsestasjon med helsesykepleier? Hvis de har så ville jeg ringt og spurt der. Evt. spør på fastlegekontoret hva folk pleier å gjøre. Om de lurer er det jo bare å si at du vil ta kontrollene hos jordmor om mulig. Anonymkode: f3934...b86
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Står det noe på kommunens nettsider? Her må vi til helsestasjon og jordmor i nabokommunen, de har ansvar for vår kommune også. Anonymkode: 53401...6ae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Omreisende jordmor finnes hvertfall alle steder i Finnmark. I min kommune er det jordmor som kommer fra Vadsø ca hver 5 uke. Anonymkode: 18e07...eee
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Står det noe på kommunens nettsider? Her må vi til helsestasjon og jordmor i nabokommunen, de har ansvar for vår kommune også. Anonymkode: 53401...6ae Står bare at de for tiden ikke har jordmor og at gravide må ta kontakt med fastlegen. Så veldig lite info. TS Anonymkode: 85fbb...374
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har kommunen heller ikke helsestasjon med helsesykepleier? Hvis de har så ville jeg ringt og spurt der. Evt. spør på fastlegekontoret hva folk pleier å gjøre. Om de lurer er det jo bare å si at du vil ta kontrollene hos jordmor om mulig. Anonymkode: f3934...b86 Nei, det tror jeg ikke de har. Står i hvert fall ikke oppgitt på nettsiden og ikke hørt om det heller. Anonymkode: 85fbb...374
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Står bare at de for tiden ikke har jordmor og at gravide må ta kontakt med fastlegen. Så veldig lite info. TS Anonymkode: 85fbb...374 Huff, er samme her (bor i Sverige). Eller så kommer det en pensjonert vikar som er superstresset og skal ta unna alle pasienter og ikke husker rutiner for gravidkontroll... Her har vi ikkke fastlege engang. Håper du finner ut av det! Anonymkode: 12987...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå