AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Føler at Ethan Hawke har rett. Anonymkode: 4530c...bb4 2
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Så lenge folk vil se de så lages de Tilbud og etterspørsel 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Ja, det syns jeg. Det er litt trist at Hollywood satser så mye på disse filmene. Det er lite skuespill som foregår, altfor mye spesialeffekter osv. Mange av de største stjernene tilbringer jo mer tid på treningsstudio enn på å lese manus. Alle skal være muskuløse og kledd i trange kostymer.. Det blir bare latterlig og har lite med film og filmmagi å gjøre. Som flere sier, minner det mer om fornøyelsesparker enn film. Anonymkode: c7fcc...a78 6
Gjest TheCatLady Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Både ja og nei. Jeg liker noen av dem, men gidder ikke å se alle som kommer ut siden mye av det ikke er interessant for meg. Litt enig i at mye av det er basert på spesialeffekter. Det er sånn at karakterene blir litt i skyggen av det, men samtidig synes jeg at det kan være litt kult også. Bare ikke hele tiden og jeg kan bli litt mettet på superhelter. Men de selger mye og mange elsker det. Så de vil nok fortsette å lage det så lenge det selger. Litt synd at, som Ethan Hawke sier i videoen, det skal være hovedfokuset når det gjelder film.
Ricky S Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Svaret er ja. Same shit, new wrapping. For hver superhelt film som blir laget, brukes tid og energi av dyktige mennesker som kunne gitt oss noe originalt og spennende. Men isteden får vi folk i drakt med superkraft som må igjennom en form for personlig utvikling. Ser heller skogstur 2 på repeat, det er i hvert fall noe for seg selv. 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Nja, det er en egen sjanger i seg selv. Føler det er litt det samme nå, som å spør " lages det for mange skrekkfilmer?" " For mange komedier" Det er enkelt å bare ikke se filmer om man ikke liker de. Anonymkode: 8c88e...dbf 3
K.B. Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Scorsese har påpekt det samme. Lenge siden jeg jeg har sett en god film på kino.. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Ja. Jeg synes superheltfilmer er uinteressante, med unntak der de er ekstremt godt laget, som Batman-trilogien. Men jeg er generelt ikke så glad i action/slossing/skyting osv, liker bedre filmer med en god historie. Gjerne en god skrekkfilm, sci-fi osv, uten at de bruker opp mesteparten av tiden på kampscener. Anonymkode: 89465...d8f 2
Gjest TheCatLady Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nja, det er en egen sjanger i seg selv. Føler det er litt det samme nå, som å spør " lages det for mange skrekkfilmer?" " For mange komedier" Det er enkelt å bare ikke se filmer om man ikke liker de. Anonymkode: 8c88e...dbf Tja, ikke helt. Det handler vel litt om promoteringen av disse også. Jeg opplever i hvert fall at det er en del mer promotering rundt superheltfilmer og at det dermed oppleves som det er mye mer av dem enn andre filmer. Så folk kan fint bli lei uten at de ser på slike filmer.
Stina234 Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Ja. Synes Hollywood har sluppet opp for gode ideer. Det er langt mellom hver gode film som produseres. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Ja. Kvalitet over kvantitet. Anonymkode: 76322...02f 2
infectedsopp Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Ja. Alt handler kun om cash og effekter nå. Savner gode gamle dager, det var så mye sjel i alt som ble laget! De siste gangene jeg har vært på kino har vært så kjipe at kommer jeg faktisk aldri til å gjøre igjen. Er så lei av å bli skuffa og kaste penger ut vinduet hver gang. Å finne film på Netflix er også umulig, det meste slås av etter en stund. Gir det alltid en sjanse, men det er for det meste søppel. Nå høres jeg skikkelig negativ ut, beklager, men sånn føler jeg det. Finner ikke glede i straight up cash made movies. Savner en god historie, ordentlig kunst! Er kanskje født i feil årstall 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 2 hours ago, TheCatLady said: Tja, ikke helt. Det handler vel litt om promoteringen av disse også. Jeg opplever i hvert fall at det er en del mer promotering rundt superheltfilmer og at det dermed oppleves som det er mye mer av dem enn andre filmer. Så folk kan fint bli lei uten at de ser på slike filmer. Er det? Jeg ser mye flere reklamer for film som A Quiet Place 2, Knives Out, andre Disney filmer som Cruella, animerte barnefilmer osv. Minions er fortsatt overalt liksom. Anonymkode: 8c88e...dbf
Gjest TheCatLady Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det? Jeg ser mye flere reklamer for film som A Quiet Place 2, Knives Out, andre Disney filmer som Cruella, animerte barnefilmer osv. Minions er fortsatt overalt liksom. Anonymkode: 8c88e...dbf Hm, det kommer kanskje an på hva slags interesser man har/livssituasjon man er i. Det er lite Minions her for eksempel og kan ikke huske å ha sett det på tv eller i sosiale medier på en stund. Cruella har jeg sett endel, men den er ny og Disney er generelt på med å reklamere for ting.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Nja, det er en egen sjanger i seg selv. Føler det er litt det samme nå, som å spør " lages det for mange skrekkfilmer?" " For mange komedier" Det er enkelt å bare ikke se filmer om man ikke liker de. Anonymkode: 8c88e...dbf Ja, men sjangeren superheltfilmer er mye smalere enn det navnet gir uttrykk for.Nesten samtlige superheltfilmen er Marvel og DC-universene. Nesten ingen av de kjente superheltfilmene har andre karakterer. Folk ville reagert om samtlige komedier bygget på Andeby og Loonen Tunes-universene. Ja, folk trenger ikke se filmer de ikke liker. Og om man ser video-klippet i åpningsinnlegget så ser man at Ethan Hawk elsker han superheltfilmer. Han skal også selv spille i en Marvel-serie på Disney+. Det Hawk reagerer på er at superheltfilmene dominerer så mye at mange av de unge ikke får med seg de andre filmene. Så kan man sikkert se på den andre siden. Internett gjør at de som vokser opp i dag har tilgang et uendelig bredt utvalg av filmer og serier. Dette utvalget hadde ikke barn da Hawk(født 1970) vokste opp. Anonymkode: d457b...dc7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Internett gjør at de som vokser opp i dag har tilgang et uendelig bredt utvalg av filmer og serier. Dette utvalget hadde ikke barn da Hawk(født 1970) vokste opp. Ja, akkurat nå kan jeg se 16 678 filmer på de streaming tjenestene jeg har, betalt og gratis. Og om jeg tar med filmer på kino,tv og om jeg vil finne de ulovlig lastet opp gratis er det mange flere. Hvor mange er superhelt filmer? 150? Nå har vi også nettopp hatt ett år uten Marvel filmer, så akkurat nå er det nok ekstra mye reklamer for de filmene som kommer ut for de vil tjene penger på filmer de har utsatt så lenge. Anonymkode: 8c88e...dbf
Gjest Kritisk Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 Definitivt.Er bare cgi og ingen sjel.
Lurium Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Tja, for min del er de vanligvis mye bedre popcorn-filmer enn Fast and the Furious og lignende. En skal heller ikke glemme at det finnes serier som "Daredevilverse", Watchmen, Doom Patrol, etc. som både er orginale og god historeiefortelling. Personlig er jeg lei av Taika Waititi, og føler at hans tolkninger begynner å bli veldig ensformig. Er også litt konservativ når det gjelder "representasjon", og at det for meg går en grense for hvor mye en skal tilpasse karakterene og historiene for å inkludere alt og alle.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #20 Skrevet 26. august 2021 Ser ingen av dem. Interesserer mer null. Så de må bare lage så mange de vil. Anonymkode: d4a18...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå