Gå til innhold

NOKAS-ranet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser episoden "NOKAS-ranet" i serien "Da Norge sto helt stille" på TV2 Play nå. Selv over 17 år senere er jeg fortsatt sjokkert over alt som skjedde. Alle pengene som forsvant, men som ingen har funnet i ettertid. Det er vel over 51 millioner som fortsatt ikke har blitt funnet? I tillegg synes jeg det er helt sykt at mange av ranerne den dag i dag er ute av fengsel med frie grenser. De skulle fått straff i fengsel på livstid. 

Hva tenker dere om NOKAS-ranet? 

Anonymkode: 6e3c9...a8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den egentlige grunnen til at vi fikk nye sedler var pga at flere av deltagerne av ranet slapp ut av fengsel ;-) 

Vet hvem en av de er, han har ikke noe fint liv. Sliter med å skaffe seg jobber, får ikke tatt førerkort osv.

Anonymkode: 7003f...79a

• Liker 2
Skrevet

Intervju med Kjell Alrich Schumann:
Del 1
Del 2

Anonymkode: 62722...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Den egentlige grunnen til at vi fikk nye sedler var pga at flere av deltagerne av ranet slapp ut av fengsel ;-)

Anonymkode: 7003f...79a

Vil tro at det meste av utbyttet ble vekslet til valuta eller hvitvasket på midten av 00-tallet.

Skrevet

Var det ikke en haug av sedler som nylig ble funnet nedgravd i en park eller noe slikt? Mon tro om ikke det var en brøkdel av kontantene fra NOKAS kanskje

Anonymkode: 12781...91b

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil tro at det meste av utbyttet ble vekslet til valuta eller hvitvasket på midten av 00-tallet.

Det tar enormt med tid å hvitevaske den slags summer, så det er ikke noe de hadde rukket å bli ferdig med før de ble tatt. Med mindre det var flere involverte som fortsatte jobben mens de andre var tatt

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var det ikke en haug av sedler som nylig ble funnet nedgravd i en park eller noe slikt? Mon tro om ikke det var en brøkdel av kontantene fra NOKAS kanskje

Den saken her du tenker på, ikke sant? https://www.nrk.no/osloogviken/ole-_40_-fant-millionbelop-i-skogen-i-moss_-na-er-kripos-koblet-inn-1.15554403

At det kunne være NOKAS-penger var det første jeg tenkte på også, selv om det var langt unna. Skulle gjerne likt å få en oppdatering av saken.

Anonymkode: 4eea4...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...