AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Kvinnen med hormonprevensjon: ingen sexlyst, har kun sex når hun må Kvinnen uten hormonprevensjon: høy sexlyst og ønsker sex daglig, noen ganger to ganger om dagen Du må dermed bruke kondom siden dama ikke bruker prevensjon. Vil du heller at hun skal tvinge seg til å ha lyst og til å ha sex når hun går på p-piller, enn at du må bruke kondom samtidig som dere begge blir tilfredsstilt? Hvorfor kutter du ikke strengen om du har fått barna du vil ha, slik at du kan få glede av at kvinnen også er kåt og vil ha sex med deg? Interessant å høre hva mennene mener om dette. Anonymkode: 6822f...3c0 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Nei jeg puler ikke med kondom. Da får hun bruke pille...... Anonymkode: b2fc7...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Har brukt kondom som eneste prevensjon sammen med kona i over 20 år. Skjønner ærlig talt ikke hva de aller aller fleste menn har å klage over. Det handler om å finne ut rett type kondom, litt læring/tålmodighet i begynnelsen, og ikke minst respekt for alle problemer og helserisikoer for dama. Kondom har virkelig ikke satt noen demper for verken kjærligheten eller sexlivet, snarere tvert i mot😘 Dette fra en erfaren bruker! Anonymkode: 5e82d...ee3 18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 For endel år siden da jeg ble sammen med min fremtidige kone så kom denne problemstillingen opp. Hun hadde kjipe bivirkninger av hormonprevensjon. Vi løste det med å bruke kondom. Brukte det faktisk over flere år, til vi begynte å tenke på barn. Vet mange menn «aldri hadde giddet» å bruke kondom i forhold, men for oss så gikk det helt fint. Anonymkode: 0a6eb...10a 7
Resignert Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Kondom, og så ble strengen kappet etter at vi hadde fått to barn. Har faktisk aldri vært i forhold med damer som har brukt hormonprevensjon 😁 1
Jdz Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Bruker kondom nå. Foretrekker selvsagt uten, men har full forståelse for at hun ikke ønsker å bruke hormonprevansjon. Hadde vært skeptisk selv. 4
Hr. Aktiv Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Trenger ingen prevensjon. Det blir ingen sex uansett. Det var jo slikt mas om p-piller og manglende sexlyst. Så var det at de reagerer på gummien i kondomen. Etter jeg steriliserte meg var de tomme for argument og grunner for å slippe å ha sex så da ble de bare sure. 2
Bamseklemmer Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Heldigvis er mitt område utenfor prevensjon, og jeg har heller ikke i voksen alder blitt eller smittet noen. Voksne har en bedre evne av å være ærlige, så jeg tror den tilliten gjør at vi har unngått kjønnsykdommer. Og når vi først har vunnet den tilliten treffes vi gjerne igjen. Tillit er vår troskap, og vi roter heller ikke med noen andre samtidig... Det skal føles trygt å ha sex tross alt, og ikke minst gøy. Det er når latteren sitter i taket man skaper kjemi, og kommunikasjon skaper sexlyst på hverandre.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Kan garantere at ikke alle damer mister sexlyst med hormonprevensjon. Anonymkode: 13114...228 3
wandagirl Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan garantere at ikke alle damer mister sexlyst med hormonprevensjon. Anonymkode: 13114...228 Nei, men maaange gjør det 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Kondom kjennes ubehagelig for henne etter fødsel, så piller her. Fortsatt sexlyst da.. Anonymkode: 3cf5c...0ae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Jeg hadde byttet til kondom på flekken. Anonymkode: b85e3...57e
herremann Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Kondom - 0 sexlyst. Så da blir det hormoner eller ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 4 minutter siden, herremann said: Kondom - 0 sexlyst. Så da blir det hormoner eller ingenting. Slik tenker min mann også, og vi har ikke hatt sex på 2 år. Anonymkode: 27044...fb6 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Jeg gjør som jenta vil, enkelt og greit. Anonymkode: 5ce27...523 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 herremann skrev (42 minutter siden): Kondom - 0 sexlyst. Så da blir det hormoner eller ingenting. Da synes jeg virkelig du fortjener 0 sexlyst også. Passe "straff" for egoister som deg. Anonymkode: 5e82d...ee3 1
StripeteM Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kvinnen med hormonprevensjon: ingen sexlyst, har kun sex når hun må Kvinnen uten hormonprevensjon: høy sexlyst og ønsker sex daglig, noen ganger to ganger om dagen Anonymkode: 6822f...3c0 Dette var vel et pussig premiss for diskusjonen. Uansett, kvinnen må få bestemme om hun vil bruke prevensjon eller ikke. Så får vi gutta innordne oss etter det. Kondom er ikke min favoritt, men definitivt bedre enn ikke noe sex. Endret 25. august 2021 av StripeteM 1
Anonym Anonym Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 Dersom man skulle være mot abort, bør man vite at kobberspiral ikke bare virker ved å redusere sannsynligheten for befruktning, men også som et abortmiddel ved å forhindre et eventuelt befruktet egg fra å feste seg på livmorslimhinnen. Den sistnevnte effekten er også en av flere måter hormonspiral og spesielt inert spiral (spiral laget av et annet materiale enn kobber og uten hormoner) forhindrer graviditet. Se f. eks. artikkelen "Mechanisms of action of intrauterine devices: update and estimation of postfertilization effects" (Stanford, J. B. & Mikolajczyk, R. T., Am. J. Obstet. Gynecol. 2002, 187, 1699-1708). Det kan heller ikke utelukkes 100% at p-piller og andre hormonbaserte prevensjonsmidler kan virke på denne måten, dersom et egg blir befruktet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 Jeg er allergisk mot p-preparater og kan ikke bruke spiral, så her må mannen bruke kondom ellers blir det 0 sex. Han syns det er helt greit. Det har aldri vært et tema at det er kjipt. Anonymkode: d7cf8...bbf 1
Jr.Garcon Skrevet 26. august 2021 #20 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har brukt kondom som eneste prevensjon sammen med kona i over 20 år. Skjønner ærlig talt ikke hva de aller aller fleste menn har å klage over. Det handler om å finne ut rett type kondom, litt læring/tålmodighet i begynnelsen, og ikke minst respekt for alle problemer og helserisikoer for dama. Kondom har virkelig ikke satt noen demper for verken kjærligheten eller sexlivet, snarere tvert i mot😘 Dette fra en erfaren bruker! Anonymkode: 5e82d...ee3 Når du har pult med kondom i 20 år, så har du jo selvfølgelig glemt hvordan det er uten 😂. Kondom er en selvfølge som beskyttelse mot kjønns/ infeksjonssykdommer, men i et fast forhold hvor begge har testet seg, så er det helt uaktuelt. Da kan sexen likeså godt bare droppes for min del. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå