Gå til innhold

Bør jeg vente med tannbehandling til etter stortingsvalget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger kostbar tannbehandling. Det er ikke noe akutt, men heller ikke noe kosmetisk. Vil gjerne ha det unnagjort. 

Starte tannbehandling nå, eller vente til etter valget og håpe på at tannbehandling blir gratis? 

Anonymkode: e4177...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer jo ikke endringer veldig raskt uansett. 

Anonymkode: 181b4...a2c

• Liker 16
Skrevet

Det blir ikke "gratis" over natten, en slik endring (reform) vil ta mange år. Du kan kanskje få reduserte utgifter, men det vil heller ikke skje umiddelbart. 

Anonymkode: 88f67...04c

• Liker 8
Skrevet

Det kommer selvsagt aldri til å skje.

Anonymkode: 484b1...f65

• Liker 10
Skrevet

Nivået her inne … 🥲

Anonymkode: c8a9b...02d

• Liker 5
Skrevet

Det kommer aldri i verden til å bli gratis. Tror ikke på julenissen. Et sted skal da pengene tas fra.

Anonymkode: 8a1fe...92c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nivået her inne … 🥲

Anonymkode: c8a9b...02d

Enig 😬

Anonymkode: 7727a...00b

• Liker 1
Skrevet

Ap og sp vil vel ikke gjøre noe med tannhelseordningen?

Anonymkode: 3a3d5...6f3

• Liker 4
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Du kan nok bare starte behandlingen.  Småpartier som lover slikt, har ikke nok mandater til å påvirke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer aldri i verden til å bli gratis. Tror ikke på julenissen. Et sted skal da pengene tas fra.

Anonymkode: 8a1fe...92c

Og det skal tas fra dere, bilkjørere 😈 Kjør masse bil, fyll masse drivstoff 😈 for tannhelse til alle! 😈😈

Skrevet

Bare ta det nå, det er (dessverre) mest sannsynlig ikke gjennomførbart. Det loves jo hvert stortingsvalg, uten at noe har skjedd ennå.

Anonymkode: 7b71a...957

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er i riktig alder ville jeg heller vurdert å bli student, betale semesteravgift, få tannbehandling, og deretter søke refusjon via studentskipnaden.

Anonymkode: aa7cf...36a

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg trenger kostbar tannbehandling. Det er ikke noe akutt, men heller ikke noe kosmetisk. Vil gjerne ha det unnagjort. 

Starte tannbehandling nå, eller vente til etter valget og håpe på at tannbehandling blir gratis? 

Anonymkode: e4177...700

SÅ fort skjer ikke endringer altså. Dessuten er dette noe enkelte partier ønsker å få igjennom, men selv om de kommer i regjering er det ikke sikkert de får gjennomslag for dette. Deretter så må mannskap og admin ordnes. Du må nok smøre deg med et par års tålmodighet til å vente på et kanskje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du er i riktig alder ville jeg heller vurdert å bli student, betale semesteravgift, få tannbehandling, og deretter søke refusjon via studentskipnaden.

Anonymkode: aa7cf...36a

Hvilken alder? er student på mine gamle dager og har munntørrhet (påvist), og går til tannlege hver mnd🥴1/4 av studielånet rett til tannlege😒

Anonymkode: b5f4d...8c9

Skrevet

Hvis du skal vente på at tannbehandling skal bli gratis så kan du vente lenge. Tror tennene dine vil falle ut før det skjer, så her er det bare å sette i gang med behandlingen.

Politikerene driver med valgflesk slik de gjør ved alle valg, så dette skjer ikke med det første.

Anonymkode: cb6c5...179

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal vente på at tannbehandling skal bli gratis så kan du vente lenge. Tror tennene dine vil falle ut før det skjer, så her er det bare å sette i gang med behandlingen.

Politikerene driver med valgflesk slik de gjør ved alle valg, så dette skjer ikke med det første.

Anonymkode: cb6c5...179

Enig. 

Jeg har levd en stund, og sett gjentatte ganger at venstresiden (inkl.AP) har lovet gratis tannbehandling, Men de gangene de har vunnet valget, har det ikke skjedd noe som helst mht. tannbehandling. 

Så dette er valgflesk, De gjennomfører det ikke. 

Anonymkode: d5c8a...ddc

Skrevet

Ingen får gjennomført alt de lover og gratis tannbehandling er nok ikke øverst på lista, er bare det de reklamerer for uten å innfri. Sånn er det hvert år uansett om det er rødt eller blått. Jeg ville bare satt i gang, det ordner seg jo ikke selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. 

Jeg har levd en stund, og sett gjentatte ganger at venstresiden (inkl.AP) har lovet gratis tannbehandling, Men de gangene de har vunnet valget, har det ikke skjedd noe som helst mht. tannbehandling. 

Så dette er valgflesk, De gjennomfører det ikke. 

Anonymkode: d5c8a...ddc

Når har Ap lovet gratis tannbehandling? Ikke i år i alle fall.

Det eneste partiet som mener at tennene burde bli behandlet på lik linje med alle andre deler av kroppen er Rødt.

Anonymkode: 378f2...66c

• Liker 1
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (22 timer siden):

Du kan nok bare starte behandlingen.  Småpartier som lover slikt, har ikke nok mandater til å påvirke det. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare ta det nå, det er (dessverre) mest sannsynlig ikke gjennomførbart. Det loves jo hvert stortingsvalg, uten at noe har skjedd ennå.

Anonymkode: 7b71a...957

FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden):

Ingen får gjennomført alt de lover og gratis tannbehandling er nok ikke øverst på lista, er bare det de reklamerer for uten å innfri. Sånn er det hvert år uansett om det er rødt eller blått. Jeg ville bare satt i gang, det ordner seg jo ikke selv.

Det er ingen partier som lover noe som helst (kanskje med svært få unntak). Alle partiene vet at de må forhandle, og derfor sier de "Stem på oss så vil vi kjempe for X" eller "X er noe som alle skal ha rett til". 

Ingen sier "Stem på oss så lover vi at X blir gjennomført".

Anonymkode: 378f2...66c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er tannhelse annerledes enn kroppshelse?

Anonymkode: 1e3ca...91c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...