Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som tilgir samboer for utroskap, han har vært utro 6 ganger, siste dama var han med i 1.5 år... Noen som har vært borti at et forhold overlever slik utroskap..? Han ville gå fra henne, (opptil flere ganger,) men hun ville tilgi, og plutselig var de tilbake til hverandre.. 

Anonymkode: 9003c...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme damer florer det av. 

• Liker 9
Skrevet

Høres ikke ut som det sunneste forholdet. Han vil ikke være sammen med henne, hun er avhengig(?) av han. Tenker de har det best uten hverandre. Kanskje en parterapeut hadde gjort godt for dem.

• Liker 6
Skrevet

Mistolker avhengighet som kjærlighet, er min første tanke. 

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden):

Dumme damer florer det av. 

Flaks for deg

Anonymkode: f77e1...67f

• Liker 5
Skrevet

Dette høres bare merkelig ut. Hun kan vel ikke TVINGE han til å bli mot sin vilje? 😅 

Han vil tydeligvis ha ei hjemme som ordner med hus ig hjem og i tillegg ha ei for spenningens skyld. Og hun tillater det. 
Han har tydeligvis en eller annen makt over henne (psykopat?) siden hun ikke går.. hva er din teori?

Anonymkode: 377d1...1dd

• Liker 2
Gjest Majoritaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei venninne som tilgir samboer for utroskap, han har vært utro 6 ganger, siste dama var han med i 1.5 år... Noen som har vært borti at et forhold overlever slik utroskap..? Han ville gå fra henne, (opptil flere ganger,) men hun ville tilgi, og plutselig var de tilbake til hverandre.. 

Engang utro, ALLTID utro.
Si til venninnen din at hun må gi opp, ikke annet enn nedturer for henne her.

Bli kvitt det før det går for langt! (For henne)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet er ikke om forholdet overlever utroskap, men om hun kan leve med en psykopat. Høres helt håpløst uempatisk og uansvarlig ut, men det er vel Stockholm-syndromet som gjør seg gjeldende for hennes del.

Anonymkode: 35117...f9f

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som at hun tenker at det er bedre å leve i et dårlig forhold enn å leve alene. Er hun redd for å være alene? Medavhengig? Blitt forlatt i oppveksten? Dårlig oppvekst? 

• Liker 1
Skrevet

Kan knapt kalles utroskap, når man blir  delaktig i å legge forholdene til rette.

Sjarmør'n trenger vel en støttekontakt. Utover dèt, er det vel heller en dårlig deal. 

Anonymkode: 28271...d4e

Skrevet

Forholdet kan vel «overleve», men spørsmålet er om det noen gang kan bli et godt forhold? Det må da nærmest utvilsomt bli et forhold preget av grunnleggende mistillit. Han behandler henne slemt og respektløst, men ved å godta dette, sier hun på mange måter at det er ok. Høres selvutslettende og veldig destruktivt ut for henne. 

Er hun avhengig av ham økonomisk? Redd for å være alene? Redd for å tape ansikt?

Uansett hva det er så høres det nitrist ut for hennes del, men han kan jo ha det som plommen i egget med både pose og sekk. Håper hun satser på seg selv og skjønner at hun fortjener bedre! 

Anonymkode: bf76b...e1f

• Liker 2
Skrevet

Så trist. Høres ut som om venninnen din trenger et ordentlig støtteapparat, som er klare for å ta henne imot da han endelig dumper henne. Hun er nedbrutt og ser ikke egenverdi, ei heller en vei ut av tilværelsen sin akkurat nå. Ikke klandre henne for dette - bare vær der og støtt opp. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

La meg se på det fra en annen vinkel:

Kan hun føle seg bedre enn de andre kvinnene han er utro med? Han velger jo bort de til fordel for henne, gang på gang. De andre han har hatt forhold med, hva har de tenkt, at han skal bli sammen med de?

Trådstarter skriver at mannen har villet skille seg flere ganger. Det er altså hun som vil at han skal bli.

Økonomi er medvirkende? Hun vil ikke at de må selge felles bolig og starte over på nytt? Eller det er han som eier boligen?

Hun bryr seg ikke om utroskapen så lenge det er hun som er hans samboer, og de andre "får" han ikke? De bare "låner" han noen ganger?

Endret av ops2
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da handler det vel ikke lenger om utroskap, men om åpent forhold?

(Jeg tenker siden hun vet at han ligger med andre, og hun fremdeles vil fortsette forholdet)

Anonymkode: 1a74c...09b

Skrevet

Jeg traff en gift mann en periode på 1,5 år selv. Var på en jævlig plass i livet mitt. Husker han fortalte meg at jeg ikke var den første han hadde hatt på si over tid, tørr nesten ikke tenke på alle engangstilfeller han har hatt.. fysj. Kona tilga når hun fant ut om oss. De er fortsatt sammen ennå. Traff på han her om dagen etter å ikke ha sett han på flere måneder. Syntes hele mannen bare er ekkel nå. Er flau over meg selv at jeg involverte meg med en gift mann, men så det heldigvis selv og har fått hjelp. Alle tilfeller jeg vet om av utroskap, så er det sjeldent ett engangstilfelle og de fleste er utro igjen om anledningen byr seg etter å ha fått partners tilgivelse.

Anonymkode: 5b17d...7ee

• Liker 1
Gjest Neidasåjo
Skrevet
ops2 skrev (1 time siden):

La meg se på det fra en annen vinkel:

Kan hun føle seg bedre enn de andre kvinnene han er utro med? Han velger jo bort de til fordel for henne, gang på gang. De andre han har hatt forhold med, hva har de tenkt, at han skal bli sammen med de?

Trådstarter skriver at mannen har villet skille seg flere ganger. Det er altså hun som vil at han skal bli.

Økonomi er medvirkende? Hun vil ikke at de må selge felles bolig og starte over på nytt? Eller det er han som eier boligen?

Hun bryr seg ikke om utroskapen så lenge det er hun som er hans samboer, og de andre "får" han ikke? De bare "låner" han noen ganger?

Hvordan kan man føle seg bedre, når mannen er villig til å miste henne for forhold med andre damer. Jeg hadde følt meg så jævlig lite bra, det er hvertfall sikkert. 

Skrevet

De har vel veid ulemper mot fordeler. Det er ingen som kan tvinge folk til å være sammen (snakker vanlige norske forhold her).

Det kan være barn og økonomi og hushold som gjør at det er en fordel å holde sammen, og så får han/hun samtidig lov til å ha noen på si.

Anonymkode: bd497...f66

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan det hende at hun selv er også utro? Derfor hun bare tilgir ham ?

Skrevet

Jeg tenker at hun ikke vet sin egen verdi og at hun er redd for å være alene, enten emosjonelt eller økonomisk. 

Har hun hatt en dårlig barndom ts?

Anonymkode: ed188...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...