Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 Hun har begynt å gå i skapet til guttunge og hente tykke sokker. Mørke, fortrinnsvis. Disse bærer hun ut i stua eller ut på balkongen eller hva som helst. legger dem fra seg her og der, i stolen, i sengen min, her og der. Man skulle tro hun innbildte seg at hun har fått kattunger, men det er ingen innbildning - de løper jo rundt her alle fem! Har ikke gitt bort en eneste en av dem ennå... merkelige saker? Ungene sine har hun forresten aldri båret en desimeter. Ikke så mye som løftet dem, har hun.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #2 Skrevet 23. september 2005 Hormoner gjør mye rart med både dyr og mennesker...At hun kommer bærende med sokker til ungene sine, er rett og slett instinktet om å ta med byttet tilbake til kattungene for å gi dem jakttrening. Dette er helt vanlig for kattemødre. Regner med at det er en huskatt du har, og at du skal kastrere den etter dette kullet? For det er jo nok av huskatter vi har her i landet, om man ikke skal være med å produsere enda flere. Husk ellers å gi alle kattungene og kattemor ormekur og at kattungene skal være hos mora til de er 12 uker gamle. Men dette hadde du sikkert satt deg inn i før du fikk kattunger, men det er så mange som ikke vet noe om dette før de lar katten føde unger. Derfor jeg nevnte det mens jeg hadde sjansen Lykke til videre med kattungene
Lillesøster Skrevet 23. september 2005 #3 Skrevet 23. september 2005 Eldstekatten vår er lik. Hun drar med seg alle mine hårstikk og legger den i matskålen. Når hun tar tak i hårstikkene smauer hun noe sinnsykt, spesielt på natten. Jeg har tenkt noen tanker om at det er i forbindelse med at hun mistet et kull en gang.
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #5 Skrevet 23. september 2005 Kattene mine er innekatter, og trenger vel ingen ormekur? Ungen er elleve uker nå så det er på tide jeg får inn en annonse. To av dem er allerede bortbestilt og en har jeg tenkt å ha selv, men to fine små gutter skal gis bort. Kattepappa er kastrert så det blir ikke flere. Så hun har vært på jakt etter de sokkene altså? haha, så nå har hun lært ungene sine og jakte på mørke tjukke sokker i skaphyller? fantastisk! Flinke mamman!!
liv Skrevet 23. september 2005 #6 Skrevet 23. september 2005 De kan få mark/orm av å spise fluer samt igjennom morsmelken så det skader ikke med en kur
Lillesøster Skrevet 24. september 2005 #7 Skrevet 24. september 2005 Kattene mine er innekatter, og trenger vel ingen ormekur? ← Sjefen min hadde innekatt, den døde bl.a av at det var en kjempeorm i magen. Tror jeg ville ha kuret katten uansett.
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. september 2005 #8 Skrevet 24. september 2005 Utekatter bør få ormekur 2-4 ganger i året, innekatter kan godt få en kur for sikkerhets skyld på sommeren. Selv om kattemor er innekatt, og hannkatten er kastrert, så bør du sterilisere henne også etterhvert, hvis du ikke skal ha flere kull. Hvis ikke kommer hun til å få løpetid i hytt og pine, og det blir slitsomt både for deg og henne i lengden. Og p-piller er såpass kreftfremkallende for katter at det bare er ett ett midlertidig alternativ.
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2005 #9 Skrevet 25. september 2005 Løpetida hennes er slitsom ja, det har du helt rett i. Hun hadde en for noen få uker siden nå. Både jeg og pappapus ble drittlei henne, enda hun gjorde seg så søt hun bare kunne... Ja, jeg tenkte på det med fluer. Så da får de få en ormekur snart, for sikkerhets skyld. Det er jo det eneste de har å jakte på, mine søte små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå