Gå til innhold

Noen som har vært alene første 24 t etter operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

skal ta en brystoperasjon snart. Har ingen som kan være med meg de første 24 timene etterpå, som klinikken anbefaler. Erfaringer med dette? Hvordan var de første 24 timene etter operasjon? Var du alene? Sammen med noen? Trengte du å ha noen der?

Anonymkode: 159f6...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan være dårlig og svime av på grunn av blodtrykksfall så vær litt obs på det, og du kan bli kvalm. Men mest sannsynlig vil du bare sove og alt går bra. Men etter de 24 timene så føler du deg nok bedre, men smertene varer jo lengre. Det er jo vanskelig å få gjort ting og sånt en god stund etterpå, jeg ville kjøpt en hotell pute så du kan ligge litt høyt og sett alarmen for når du skal ta medisiner. Kanskje kjøpe isposer på apoteket (de skal bare knuses og en kjemisk reaksjon gjør dem kalde) og handle inn mat som er ferdig laget så du slipper handle/lage mat. Abonner på netflix om du ikke har :P 

Kanskje legen/sykehuset kan ringe deg dagen etter for å høre hvordan det går, du må kanskje skifte på såret et døgn eller to etter? Litt usikker på hva du skal men brystreduksjon for eksempel kan ha små dren som må tømmes for veske osv. 

Det går nok helt fint 😊 Men planlegg litt, siden du må gjøre det selv. 

Anonymkode: f5afd...b84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan være dårlig og svime av på grunn av blodtrykksfall så vær litt obs på det, og du kan bli kvalm. Men mest sannsynlig vil du bare sove og alt går bra. Men etter de 24 timene så føler du deg nok bedre, men smertene varer jo lengre. Det er jo vanskelig å få gjort ting og sånt en god stund etterpå, jeg ville kjøpt en hotell pute så du kan ligge litt høyt og sett alarmen for når du skal ta medisiner. Kanskje kjøpe isposer på apoteket (de skal bare knuses og en kjemisk reaksjon gjør dem kalde) og handle inn mat som er ferdig laget så du slipper handle/lage mat. Abonner på netflix om du ikke har :P 

Kanskje legen/sykehuset kan ringe deg dagen etter for å høre hvordan det går, du må kanskje skifte på såret et døgn eller to etter? Litt usikker på hva du skal men brystreduksjon for eksempel kan ha små dren som må tømmes for veske osv. 

Det går nok helt fint 😊 Men planlegg litt, siden du må gjøre det selv. 

Ps: Jeg snakker bare av erfaring, jeg veit ikke noe om helse :) 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, håper jeg bare sover meg gjennom første tida. Og så må jeg jo komme meg på et fly etter et døgn, gruer meg litt til det. Tusen takk for tips! Litt skummelt å være alene første døgnet, iom at de ikke anbefaler det. Er litt redd for å føle meg skikkelig dårlig/ svime av, etc.

Jeg har heldigvis Netflix😊 Jeg skal ta et brystløft, men må redusere det ene. Tror ikke jeg skal inn til noe/ bytte bandasjer etterpå. 
Har du operert noe?☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk for svar!

Ja, håper jeg bare sover meg gjennom første tida. Og så må jeg jo komme meg på et fly etter et døgn, gruer meg litt til det. Tusen takk for tips! Litt skummelt å være alene første døgnet, iom at de ikke anbefaler det. Er litt redd for å føle meg skikkelig dårlig/ svime av, etc.

Jeg har heldigvis Netflix😊 Jeg skal ta et brystløft, men må redusere det ene. Tror ikke jeg skal inn til noe/ bytte bandasjer etterpå. 
Har du operert noe?☺️

Bukplastikk og silikon :) Ble ikke kvalm eller svimte av ved bukplastikken men brystene der ble jeg brå kvalm og svimte av når jeg prøvde å fjerne bandasjer så jeg måtte til fastlegen å få gjort det 😄 Man veit jo aldri, skulle tro det ville være lettere! På flyet har de poser du kan kaste opp i og du kan legge setet tilbake og sove, om det ikke skulle gå knirkefritt, så det går nok bra :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar!

Har du operert noe?☺️

Min søster kom seg på tog alene.

Jeg kommer meg ingen plass på egenhånd etter selv en 15 minutters narkose 😅

Anonymkode: 922ca...387

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...