AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Leste at LH-peak gjerne kommer 24 til 36 timer før eggløsning faktisk skjer. Fikk positiv på Clearblue digital fredag 20. august på morgenen. Er eggløsningsdagen min da 21. august? Har uregelmessig mens, så kan ikke regne eggløsningsdag ut ifra den. Anonymkode: ab670...d37
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste at LH-peak gjerne kommer 24 til 36 timer før eggløsning faktisk skjer. Fikk positiv på Clearblue digital fredag 20. august på morgenen. Er eggløsningsdagen min da 21. august? Har uregelmessig mens, så kan ikke regne eggløsningsdag ut ifra den. Anonymkode: ab670...d37 Tenker på i ettertid, med tanke på å regne ut hvor mange dager over eggløsning jeg nå er, og når jeg evt. bør/kan ta en test. Ts Anonymkode: ab670...d37
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Tenker dagen etter. Det er i hvertfall stort sett min erfaring, utenom sist syklus. Da var eggløsning 2 dager etter positiv test Anonymkode: 81ceb...b37
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Gjennomsnittlig skjer EL oftest dagen etter positiv EL-test. Hvis du ikke tester flere dager eller temper så ville jeg gått ut fra at du hadde EL 21.aug. Men ha i bakhodet at det kan være feil når du starter med g-testing. En god del kvinner har positiv EL-test i flere dager. To dager er vanlig, men tre og fire dager kan også skje. EL skjer ikke før LH-toppen er over, altså at testen er negativ igjen. Så om du hadde testet for EL den 21.aug også, og testen hadde vært positiv da, så er det ikke sikkert du hadde EL før 22.aug. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Gjennomsnittlig skjer EL oftest dagen etter positiv EL-test. Hvis du ikke tester flere dager eller temper så ville jeg gått ut fra at du hadde EL 21.aug. Men ha i bakhodet at det kan være feil når du starter med g-testing. En god del kvinner har positiv EL-test i flere dager. To dager er vanlig, men tre og fire dager kan også skje. EL skjer ikke før LH-toppen er over, altså at testen er negativ igjen. Så om du hadde testet for EL den 21.aug også, og testen hadde vært positiv da, så er det ikke sikkert du hadde EL før 22.aug. Hei, takk for grundig svar! Jeg testet med både RFSU-strimler og Clearblue digital fram til 19. august. Clearblue negativ 19/8, RFSU var ganske sterk men ikke helt positiv 19/8. 20/8 gikk Clearblue rett på positiv på morgenurin, men denne dagen fikk jeg ikke tatt RFSU (fail, jeg vet). 21/8 tok jeg RFSU igjen utpå dagen, og da var denne ca lik som 19/8 - nesten positiv, og siden ble streken blekere og blekere, så jeg vil da tro at jeg gikk glipp av "peak" på 20/8? 22/8 kunne jeg ta Clearblue igjen, og da var den negativ, og har vært negativ siden - testet fram til i går. Håper den skjedde 21/8 for da hadde vi sex to ganger, mens 22/8 rakk vi ikke før midt på natta, natt til 23/8 😅 Anonymkode: ab670...d37
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenker dagen etter. Det er i hvertfall stort sett min erfaring, utenom sist syklus. Da var eggløsning 2 dager etter positiv test Anonymkode: 81ceb...b37 Hvordan finner du ut dette helt sikkert? ts Anonymkode: ab670...d37
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan finner du ut dette helt sikkert? ts Anonymkode: ab670...d37 Ved at man temper
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Ved at man temper å ja, ok. trodde eggløsningstester ble regnet som mer sikkert enn temperatur, men jeg er veldig ny på dette her. Og da bruker man dem kanskje sammen for å få et mer tydelig bilde? Jeg temper ikke ennå i alle fall men funker det ikke på denne syklusen, skal jeg jammen meg begynne å tempe på neste. Anonymkode: ab670...d37
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): å ja, ok. trodde eggløsningstester ble regnet som mer sikkert enn temperatur, men jeg er veldig ny på dette her. Og da bruker man dem kanskje sammen for å få et mer tydelig bilde? Jeg temper ikke ennå i alle fall men funker det ikke på denne syklusen, skal jeg jammen meg begynne å tempe på neste. Anonymkode: ab670...d37 De har veldig forskjellig bruksområde EL-tester varsler at eggløsningen kommer snart, mens temping bekrefter når eggløsningen har vært. Det er derfor en kombinasjon av å bruke disse verktøyene er gull verdt. Om man ønsker å ha full kontroll. Les gjerne i den store tempetråden ute på prøveforumet her. 1
Fame Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): å ja, ok. trodde eggløsningstester ble regnet som mer sikkert enn temperatur, men jeg er veldig ny på dette her. Og da bruker man dem kanskje sammen for å få et mer tydelig bilde? Jeg temper ikke ennå i alle fall men funker det ikke på denne syklusen, skal jeg jammen meg begynne å tempe på neste. Anonymkode: ab670...d37 Eggløsningstester viser at kroppen forbereder seg på å ha eggløsning, men ikke at du faktisk har det. Hvis du temper i tillegg vil du få vite med sikkerhet om du har hatt eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Amatariel skrev (4 minutter siden): De har veldig forskjellig bruksområde EL-tester varsler at eggløsningen kommer snart, mens temping bekrefter når eggløsningen har vært. Det er derfor en kombinasjon av å bruke disse verktøyene er gull verdt. Om man ønsker å ha full kontroll. Les gjerne i den store tempetråden ute på prøveforumet her. Fame skrev (3 minutter siden): Eggløsningstester viser at kroppen forbereder seg på å ha eggløsning, men ikke at du faktisk har det. Hvis du temper i tillegg vil du få vite med sikkerhet om du har hatt eggløsning. Aha! Ja, da må jeg virkelig komme i gang med temping, om den ikke skulle sitte denne syklusen ! Anonymkode: ab670...d37
Fame Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Temping viser for meg bare når jeg kan roe ned antall ganger vi har sex Jeg holder meg til testingen
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Fame skrev (1 minutt siden): Temping viser for meg bare når jeg kan roe ned antall ganger vi har sex Jeg holder meg til testingen Haha, ja det kan jeg også trenge 😝 Har blitt en del "pliktsex" siste dagene. Klarte å sovne en kveld, og våknet opp kl 03, og måtte nærmest tvinge ham til sex 😝 Hadde vært godt å vite med sikkerhet når vi kan få oss en pause. Anonymkode: ab670...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå