Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å lufte meg og kjæresten sitt problem vi til stadighet krangler om- som jeg faktisk ikke helt vet om det er meg eller han som har riktig i. Kansje det er meg som er problemet her- men vil høre hva kansje andre mener om saken? 

Hver gang jeg er sliten, eller trøtt- noe som skjer ganske ofte fordi jeg har en ganske krevende jobb- kan han bli fort veldig sur på meg- og nesten guiltriper meg til at jeg får dårlig samvittighet- ved å si ting som ” du orker ingenting ”, du vil aldri gjøre noe etc. idag ble han sur på meg fordi jeg ikke ville komme til han- fordi jeg tok vaksinen dose nr2 og ble veldig dårlig med feber. Da klarer han samtidig å si: åh du er så lat, du orker ingenting. Når jeg da sitter hjemme med høy feber. Dette skjer ganske ofte- han blir sur på meg når jeg ikke kommer over. Ett annet problem vi har er at når jeg skal sove- og sier jeg er trøtt i telefonen- blir han sur på meg fordi jeg ikke vil prate lengre- og sier at jeg bruker ikke tiden min nok på han? Dette til tross for at jeg skal opp klokken 06.00 om morningen- eller rett og slett fordi jeg er stuptrøtt. Burde ikke en partner si heller ; ok, skjønner sov godt, glad i deg god natt, prates i morgen? Istedenfor å bli sur ? 

Er det bare som tenker at den oppførselen er utrolig kontrollerende ? At jeg skal ha rett til å si at jeg er dårlig, sliten etc uten å få dårlig samvittighet for det? Jeg føler jeg til stadighet må si unnskyld for ting, som jeg egentlig ikke burde si unnskyld for. Som å unnskylde meg fordi jeg er sliten, og vil sove, er syk etc. føler meg nesten litt kontrollert til tider- fordi jeg ikke kan bare sitte meg ned å se en film og si at jeg ikke orker å prate og vil slappe av. 

Anonymkode: c7193...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres skikkelig manipulerende og egoistisk ut. Min eksmann var sånn at han alltid fant en måte å gi meg dårlig samvittighet på. Jeg følte meg til slutt så fanget ettersom jeg aldri kunne gjøre det jeg hadde lyst til, fordi jeg alltid måtte ta hensyn til ham.

Det verste var da jeg var høygravid og han truet med å gå fra meg om jeg ikke sluttet å være så sliten, fordi jeg måtte prioritere ham og hans behov.

Ikke havn i min situasjon. Jeg kjenner ikke forholdet deres ellers, og jeg leser bare det du skriver, men det høres ikke sunt ut.

Anonymkode: b2139...018

• Liker 11
Skrevet

Det er ikke for alle å date en som har en så krevende jobb at man ofte blir sliten av det. 

Jeg synes ikke det er så kult at kjæresten min jobber seg helt utslitt. Men jeg krangler heller ikke på det, jeg finner ting å gjøre selv. Og prøver å se det positive i at han er driftig selv om det går ut over vår kjærestetid.

Anonymkode: 2ef15...135

• Liker 3
Skrevet

Han bryr seg kun om seg selv. Ikke bli samboende. Snart vil du innse at det er bedre å være singel enn sammen med ham. 

• Liker 5
Skrevet

Kontrollerende og kontrollerende..

Han er i alle fall en ufyselig og egoistisk drittsekk 😤

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Burde ikke en partner si heller ; ok, skjønner sov godt, glad i deg god natt, prates i morgen? Istedenfor å bli sur ? 

Jo, definitivt. Men jeg tror neppe du noen sinne vil oppleve at han her blir sånn. Så her må du bare komme deg unna.

Egoisme er det personlighetstrekket jeg regner som minst forenlig med et forhold.

En altruist kan ofte bli mer egoistisk, mens en egoist blir sjelden mer altruistisk. 

• Liker 6
Skrevet

Ville ikke kalt det kontrollerende, men kanskje litt lite forståelsesfull. Men utifra det du skriver høres det ut som dere snakker mye om at du er sliten og trøtt. Kanskje det er litt kjipt for han å høre at du alltid er sliten og trøtt? At han oppfatter det som klaging?

Anonymkode: a6f5d...cec

• Liker 2
Skrevet

Ikke kontrollerende, men usympatisk.. ikke så sjarmerende, gitt.

• Liker 1
Skrevet

Det kan nok betegnes som kontrollerende. Men definisjonen er uansett ikke viktig. Det er hvordan du blir behandlet som er viktig. Og slik du blir behandlet er overhodet ikke greit. Ville du beholdt venner som behandlet deg slik? 

Du bestemmer fullt og helt over hvordan du lever livet ditt. Mennesker som får deg til å føle deg dårlig og suger livslyst og energi fra deg må du kvitte deg med. Dette gjelder enten det er venner, kjæreste eller kollegaer det er snakk om. 

Og du verken kan eller vil forandre vedkommende. Dette er grunnleggende personlighetstrekk hos denne personen som ikke kan endres. Det vil altså aldri ta slutt. Hvis du velger å bli i forholdet vil du alltid bli behandlet slik.

Er det sånn du vil levet livet ditt?

Anonymkode: 91b2a...21f

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke kontrollerende i mine øyne, men oppførselen virker hensynsløs og ganske egoistisk. Og han vet tydeligvis ikke hvordan man tar godt vare på damen sin. Det der er ikke akkurat oppskriften på å bevare gløden.

Anonymkode: d1cb6...e52

• Liker 1
Gjest Majoritaa
Skrevet

Det dere trenger å gjøre er å kommunisere!
Si hva du føler å tenker til han, istendenfor å spørre om råd her for å være ærlig!
Det beste man kan gjøre i et forhold er å være åpen og ærlige med hverandre, uten noe frykt.

Så med andre ord, snakk med han om det :)

Skrevet

Dump den egoistiske og uempatiske jævelen, bytt sengetøy, ta en lang dusj, kjør ansiktsmaske og legg deg. Du er ikke til for å underholde han når han vil. 

• Liker 4
Skrevet
Majoritaa skrev (5 minutter siden):

Det dere trenger å gjøre er å kommunisere!

Å nei nei nei!

Hva er det med denne voldsomme iveren etter å kommunisere som man stadig leser om her inne?

Kommunikasjon er ikke en magisk greie som kan trylle mennesker fra å være elendige til å bli fantastiske.

Kommunikasjon er ment å binde to likeverdige mennesker sammen.

Likeverd kommer på første plass, kommunikasjon på andre.

I dette tilfellet er ikke kravet om likeverd ikke oppfylt, og dermed kan kommunikasjon glatt utgå.

Dump fyren!

Anonymkode: 753bf...856

• Liker 1
Skrevet
Ricky S skrev (6 minutter siden):

Dump den egoistiske og uempatiske jævelen, bytt sengetøy, ta en lang dusj, kjør ansiktsmaske og legg deg. Du er ikke til for å underholde han når han vil. 

👍🏻

Anonymkode: 753bf...856

Skrevet

Hvorfor har du en jobb du blir så ofte utslitt av? Bygge karriere? Tjene penger? Blir alle utslitte i din bransje og hvilke muligheter har du for en annen type jobb? Passer din personlighet til jobben du har?,

Det er såklart merkelig av ham å bli sint fordi du har reaksjon på en vaksine. Men hvor mye kvalitetstid har deres sammen hvis du er utslitt av jobben 4-5 av 5 kvelder i uka? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor har du en jobb du blir så ofte utslitt av? Bygge karriere? Tjene penger? Blir alle utslitte i din bransje og hvilke muligheter har du for en annen type jobb? Passer din personlighet til jobben du har?,

Det er såklart merkelig av ham å bli sint fordi du har reaksjon på en vaksine. Men hvor mye kvalitetstid har deres sammen hvis du er utslitt av jobben 4-5 av 5 kvelder i uka? 

Noen jobber er veldig krevende fysisk og psykisk, men man kan godt trives i yrket for det. Det er ikke det som er poenget. Poenget er at når man kommer hjem til en person man har bestemt seg for å dele livet sitt med, burde det være en person med forståelse for livsvalgene man har tatt og jobben man har. 

• Liker 3
Skrevet
Ricky S skrev (12 minutter siden):

Noen jobber er veldig krevende fysisk og psykisk, men man kan godt trives i yrket for det. Det er ikke det som er poenget. Poenget er at når man kommer hjem til en person man har bestemt seg for å dele livet sitt med, burde det være en person med forståelse for livsvalgene man har tatt og jobben man har. 

Vedkommende kommer jo nettopp ikke hjem til personen de har bestemt seg for å dele livet med. De bor hver for seg, den slitne vil at hvile skal skje aleine, og den andre savner flere møter og mer telefonkontakt. Enig i at man må respektere hverandres livsvalg om man skal være sammen, men det høres ut som det er lite kjærestetid i omløp og det gjør at møtene må være bra når en først møtes. Om kjæresten liker mye aleinetid vil det kanskje funke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vedkommende kommer jo nettopp ikke hjem til personen de har bestemt seg for å dele livet med. De bor hver for seg, den slitne vil at hvile skal skje aleine, og den andre savner flere møter og mer telefonkontakt. Enig i at man må respektere hverandres livsvalg om man skal være sammen, men det høres ut som det er lite kjærestetid i omløp og det gjør at møtene må være bra når en først møtes. Om kjæresten liker mye aleinetid vil det kanskje funke. 

Det vesentlige er jo hvordan han reagerer og snakker til henne. Det er ren mobbing.

Anonymkode: 8f4a4...30d

• Liker 1
Skrevet

Mitt råd: Ikke flytt sammen med han! Han der er megaegoistisk! Han burde gitt deg omsorg, du har feber for f***. 

Helt ærlig så heller jeg mot en kg-klisje. Dump han! 

Anonymkode: 94a7f...708

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, forstår poenget ditt og ser greia, men det å komme hjem fra jobb og sette tid til noen andre må man jo i et forhold uavhengig om man bor sammen eller ikke. Spørsmålet er jo, som jeg forstår at du mener og, hvor mye tid som er akseptabel for hver enkel part. I dette tilfellet lar han henne heller ikke være dårlig etter en vaksine dose engang. Det er derfor jeg mener at ho skal dumpe han siden han åpenbart ikke respekterer at ho er sliten og trenger hvile.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som min eks. Han var ufør mens jeg jobber 100% i helsevesenet. Han ble sur hvis jeg ville slappe av litt etter jobb. Han var og kontrollerende på andre ting. Ville ikke jeg skulle treffe venner, familie eller trene. Bare være tilgjengelig for han. Og ble ofte sur. Det er så turn off. Aldri mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...