Gjest Lubben jente Skrevet 22. september 2005 #1 Del Skrevet 22. september 2005 I dag var jeg flink å trene step og styrke på S.A.T.S og da jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg spiste en hel rull med Smil sjokolade.. Jeg klarer ikke å ha sjokolade og potetchips i skapet + is i frysen (til besøk og sånt) uten å spise det opp selv! Hva gjør man da? Jeg er 170 cm høy og veier 65 kg...og vil gjerne ned til 57..men jeg må jo ha klart søte greier til de som kan komme innom på besøk - hvordan klarer jeg å ikke røre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 22. september 2005 #2 Del Skrevet 22. september 2005 En sjokolade er ikke verdens undergang. Neste gang du trener, ha med deg en frukt eller en grønnsak i treningsbagen din som du kan spise rett etterpå, så slipper du å få dårlig samvittighet for at du spiser godteri/sjokolade rett etter trening. Og hvis du har vansker med å holde snacks i huset uten å spise det, så la være. Det er alltids noe annet du kan servere gjester (f.eks fruktsalat, grønnsaker med dip, ostesmørbrød osv), du trenger ikke servere masse søtt hver eneste gang du får besøk. Jeg hadde faktisk blitt positivt overrasket hvis jeg kom på besøk til noen som serverte meg noe annet enn is og kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina Skrevet 22. september 2005 #3 Del Skrevet 22. september 2005 hvis det kan være noen trøst så gjorde faktisk jeg akkurat det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 22. september 2005 #4 Del Skrevet 22. september 2005 Ja, hvorfor ha fristelser liggende i tillfelle besøk liksom? Syns også det er deilig å få noe annet enn det på besøk. Som regel har vi jo ingredienser til vaffelrøre i hus og det er fort gjort å smelle sammen om du får besøk sånn om du absolutt må ha noe sånt. Syns mange ganger det bare er godt med en STOOOR kopp te på besøk jeg. Enig med Rhiakath, ta noe frukt rett etter trening og når du kommer hjem lag deg ordentlig mat. Fornuftig å spise etter trening for å fylle opp lager og gi kroppen noe å jobbe med. At du må ha søte ting til besøket du får høres jo også ut som en unnskyldning for å ha søte ting i hus. Kast det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #5 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis du er sulten kan du spise mat vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #6 Del Skrevet 23. september 2005 da får du la vær å ha sånn i hus da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. september 2005 #7 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg klarer ikke å ha sjokolade og potetchips i skapet + is i frysen (til besøk og sånt) uten å spise det opp selv! Hva gjør man da? ← Unngå å ha slike ting liggende i skapet hjemme! Ja, med mindre du skal unne deg noe ekstra en dag. (For det tror jeg er viktig innimellom.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. september 2005 #8 Del Skrevet 23. september 2005 .men jeg må jo ha klart søte greier til de som kan komme innom på besøk - ← Det må du alldeles ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. september 2005 #9 Del Skrevet 23. september 2005 En hel smil? :liksom-sjokkert smiley: Har stappet i meg attskillig mer enn det på en gang. Hvis det er noen trøst. Veier ca det samme som deg og er ikke lubben. Nå kjenner jeg ikke til kroppsbygningen din, men du høres ikke lubben ut. Kos deg heller med sjokoladen, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 23. september 2005 #10 Del Skrevet 23. september 2005 Gjort er gjort og spist er spist som Klatremus sa. Det du har spist får du ikke gjort noe med, men du kan påvirke hva du gjør fra og med nå! Gjør som de andre foreslår og ha sunnere alternativer på lager og fokusere på NÅ-et ikke på gårsdagen. Når det er sagt så må jeg si meg enig med Grønska - jeg kjenner ikke kroppsbygningen din, men det høres absolutt ikke ut som du er overvektig eller lubben. Ifølge BMI er du på nedre grense av normalvekt - 57 vil begynne å nærme seg undervekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 23. september 2005 #11 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg klarer ikke å ha sjokolade og potetchips i skapet + is i frysen (til besøk og sånt) uten å spise det opp selv! Hva gjør man da? lar være å ha det i hus. Det gjør jeg, når jeg er i sånn epeiroder hvor jeg vet jeg ikke greier å styre meg. Så har jeg rett og slett ingenting å ta av. Du må ikke ha noe sånt liggende i tilfelle besøk. Du kan jo og sette frem et fruktfat om du får besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #12 Del Skrevet 23. september 2005 Gjør sånne ting selv jeg om jeg har det i hus. Kan gå med en hel pose med smash for den saks skyld etter trening. Men når man trener så mener jeg det er litt lov også jeg da Selv prøver jeg å ikke ha godteri i huset i uka, bare litt i helgene. Å skal jeg ha besøk så javel, kjøp inn litt druer eller frukt, skjær det opp i biter, det slår an det Mye godt man kan lage som ikke er sjokolade. Men litt sjokolade må man unne seg iblandt Du er jo ikke overvektig høres det ut som, jeg er 168cm å veier ca 63 kg.. så med andre ord vi er ganske like. Kunne også tenkt meg å kommet ned til 60 kg. Men så lenge jeg kjenner kroppen blir fastere av treningen så er ikke vekta så høggfarlig . Tren å vær glad. Å NYT en sjokolade om du har lyst på det. MEn man spiser jo snacks fordi man egentlig er sulten............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 23. september 2005 #13 Del Skrevet 23. september 2005 I dag var jeg flink å trene step og styrke på S.A.T.S og da jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg spiste en hel rull med Smil sjokolade.. ← Nå vet ikke jeg om du gjør dette allerede, men skriver det likevel: Det som er viktig er at du spiser ordentlig mat 1-2 timer før du trener slik at du ikke er sulten under trening... og at du spiser mat rett etter trening for å la musklene få bygget seg opp igjen. Maten du spiser etter trening vil ofte gjøre at suget etter noe søtt avtar. Skulle det likevel ikke det, ta et eple eller noen druer i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #14 Del Skrevet 23. september 2005 En smil er ikke verdens undergang. Neste gang tar du heller litt mat etter trening. Og du, jeg syns ikke du skal bekymre deg for vekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. september 2005 #15 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg spiste to smil jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nusta Skrevet 23. september 2005 #16 Del Skrevet 23. september 2005 En hel smil? :liksom-sjokkert smiley: Har stappet i meg attskillig mer enn det på en gang. Hvis det er noen trøst. Veier ca det samme som deg og er ikke lubben. Nå kjenner jeg ikke til kroppsbygningen din, men du høres ikke lubben ut. Kos deg heller med sjokoladen, du. ← Helt enig Har også stappet i meg mer enn en smil, og det uten å få dårlig samvittighet. Jeg veier mer enn deg og er nesten 10 cm lavere, så hvis du er lubben er jeg feit Du høres jo helt normal ut mht vekt og høyde, så du burde fint kunne unne deg en sjokolade i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2005 #17 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Ojoj... en smil er jo ikke verdens undergang. Du tok treninga med et SMIL da veit du. (Herregud så dårlig humor...) Selv kan jeg da smelle i meg mer ekstreme mengder enn deg, og det uten at har trent i det hele tatt.... Endret 24. september 2005 av Hope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 24. september 2005 #18 Del Skrevet 24. september 2005 Hvorfor kjøper du i det hele tatt slikt? En smil er drøye 500 kalorier fra sukker og mettet fett, blottet for vitaminer og mineraler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #19 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg kjøpte inn masse sjokolade og konfekt til gjester, fordi jeg har flyttet fra Oslo til bygda. På bygda der jeg bor kommer folk uanmeldt og de typiske innfødte damene vil ha sjokolade, kjeks og sånt. Jeg er ikke typen som baker og lager vafler..jeg ser på det som mye arbeid og litt slitsomt, så tenkte det var greit å ha noe fra bygdas eneste butikk stående i skapet. Men jeg har ikke verdens beste viljestyrke, tydeligvis. Men tusen hjertelig takk for alle rådene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Tone- Skrevet 24. september 2005 #20 Del Skrevet 24. september 2005 For det første... 170cm og 65 kilo. Høres akkurat passe ut!! Jeg er 168cm og 61 kilo, og er ganske slank. Om jeg er nede i 57 kilo, er jeg for tynn, beina stikker ut her og der. Du, som er høyere enn meg, vil jeg derfor tro IKKE trenger gå ned så mange kilo. For det andre... 1 Smil? Jeg har pleid å putte i meg en 3-pack, jeg! Da har jeg vært kvalm når jeg har begynt på den siste, men har fått den ned likevel! Ikke at det er noe mål i seg selv, egentlig... 4 pack Kvikk lunsj er heller ingen sak å få ned. Jeg unner meg masse godis, fordi jeg trener 4 ganger i uka. Jeg velger heller å "måtte" trene for å holde vekta og spise det jeg vil, enn å ikke kunne unne meg noe og dermed trene mindre... Men jeg syns IKKE du skal bekymre deg for vekta. Hva med å ta litt mer styrkeøvelser for å stramme opp litt i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå