AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Jeg er enslig forsørger med ett barn. Har ca. 420 000kr brutolønn og 250 000kr egenkapital. Jeg får ikke mer enn 1 milion som lån fra banken. Jeg kan derfor ikke kjøpe noe til et så lavt beløp. Jeg vurderer å søke om startlån fra kommunen. Er det noen som vet hvor mye maksimalt lån kommunen kan tilby? Altså det høyeste lånet? Anonymkode: ac6a5...be1
altflyter Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 20.21): Jeg er enslig forsørger med ett barn. Har ca. 420 000kr brutolønn og 250 000kr egenkapital. Jeg får ikke mer enn 1 milion som lån fra banken. Jeg kan derfor ikke kjøpe noe til et så lavt beløp. Jeg vurderer å søke om startlån fra kommunen. Er det noen som vet hvor mye maksimalt lån kommunen kan tilby? Altså det høyeste lånet? Anonymkode: ac6a5...be1 1. Hvor mye du maks kan få er helt avhengig av kommunen du bor i 2. Hva hjelper det deg egentlig å vite det? De færreste får makslån. Send inn en søknad og kryss fingrene. Vent gjerne til januar med å søke for da har de akkurat fått penger 😊
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Det er veldig forskjellig fra kommune til kommune. I min kommune fikk jeg 1,65 mill i startlån uten ek og enslig med tre barn. Inntekt ca 450000. Måtte søke spesifikk bolig med finnkode. Ei venninne enslig med delt omsorg, 5-600k, tre barn fikk 2,5 mill i startlån. Det var nabokommunen. Det var valgfri bolig. I tillegg må man søke i den kommunen man skal kjøpe i. Var nå slik i 2020. Anonymkode: 4183b...15e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Vi har ca 500 000 til sammen og ingen egenkapital, og fikk egentlig innvilget 1,7… men fikk godkjent legge inn bud på ett hus til 1,85 etter jeg hadde sendt inn budsjett og masse tall i forhold til hvordan jeg tenkte. Ganske mye arbeid, men det gikk igjennom. Samme når vi skulle kjøpe bilen, fikk kontakt med saksbehandler og masse tall 😛 Anonymkode: fcbab...f70
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har ca 500 000 til sammen og ingen egenkapital, og fikk egentlig innvilget 1,7… men fikk godkjent legge inn bud på ett hus til 1,85 etter jeg hadde sendt inn budsjett og masse tall i forhold til hvordan jeg tenkte. Ganske mye arbeid, men det gikk igjennom. Samme når vi skulle kjøpe bilen, fikk kontakt med saksbehandler og masse tall 😛 Anonymkode: fcbab...f70 Var dette i Husbanken? Anonymkode: cb9f2...2f8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Enslig, ingen barn, ingen bil, ingen kredittkort er en vinner. Da kan man maxe ut de tilmålte 5 x inntekten i omtrent hvilken som helst bank. Anonymkode: b4b59...790
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var dette i Husbanken? Anonymkode: cb9f2...2f8 Ja, huslånet er i husbanken. Vi prøvde finne noe til 1,7, men alt vi fant krevde mye oppussing. Fant ett rekkehus som lå til 1,85, og sendte inn budsjett med tanke på akkurat det rekkehuset. Og plutselig fikk vi det godkjent likevel, selv om det var dyrere en det vi egentlig fikk innvilget. Det var litt arbeid, men selvfølgelig verdt det. Du må søke i kommunen du vil kjøpe i, og noen kommuner krever at du bor i kommunen. Anonymkode: fcbab...f70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå