AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Jenta mi på 9 mnd har spist helt «fint» selv siden 6 mnd og har heldigvis bare satt i halsen en gang før. Da gjorde vi det man skal og fikk opp potet biten som blokkerte. Det var veldig skummelt, men gikk fint og etter det fortsatte hun å spise fint. Men nå helt plutselig satte hun i halsen i går, og to ganger i dag. Det er helt grusomt skummelt og jeg skjønner ikke hvorfor det skjer, jeg gir henne til og med enda mindre biter enn jeg pleier, passer på at alt er så smått som mulig. Hun holder på med sin syvende tann og har veldig vondt, kan det ha noe med det å gjøre? Noen som har opplevd lignende? Jeg tørr nesten ikke gi henne noe nå, og å gå til mos nå virker jo veldig bakvendt når hun er så gammel. Hjelp Anonymkode: dfe62...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Det kan jo være at hun ikke klarer å tygge maten ordentlig, siden hun har vondt der hun får ny tann Anonymkode: a4fb5...0e3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Helt vanlig! De gjør det for å trene! Anonymkode: 14c16...19c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det kan jo være at hun ikke klarer å tygge maten ordentlig, siden hun har vondt der hun får ny tann Anonymkode: a4fb5...0e3 Ja det kan være! Har ikke vært sånn med de andre tennene🤔 burde jeg bare gi mos i noen dager til tannen er ute? Anonymkode: dfe62...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig! De gjør det for å trene! Anonymkode: 14c16...19c Ja men det er ikke sånn «gag», det er sånn at jeg må ta henne opp ned å slå med bakhånd i ryggen for hun får ikke puste😭 Anonymkode: dfe62...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men det er ikke sånn «gag», det er sånn at jeg må ta henne opp ned å slå med bakhånd i ryggen for hun får ikke puste😭 Anonymkode: dfe62...914 Må du egentlig det, eller bare tror du det? Anonymkode: 14c16...19c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du egentlig det, eller bare tror du det? Anonymkode: 14c16...19c Ja jeg må det, hun blir helt rød og har munnen åpen men får gjort noe selv, ser at hun ikke får puste. Hun har «gagget» mye men dette er rett og slett blokkering av luft Anonymkode: dfe62...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Gi henne mos noen dager til tannen er ok. Anonymkode: b5de2...0d5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi henne mos noen dager til tannen er ok. Anonymkode: b5de2...0d5 Tusen takk, da skal jeg gjør det! Anonymkode: dfe62...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Jeg ville hvertfall ikke gitt henne bittesmå biter! Gi henne biter som er såpass store at hun kjenner dem godt med fingre og munn! Da hjelper det motoriske henne, og hun drar dem ikke rett ned fordi hun er utålmodig eller ikke rekker å prosessere konsistens. For min har mos/mos med biter/mating med bittesmå biter vært det som har gitt desidert mest brekninger, fordi han ikke får brukt de sansene han har før det plutselig er i munnen. Evt gi klissete mos som hun får spise selv med fingrene. Anonymkode: c032b...41c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå