Imedeen Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 Vil gjerne høre om erfaringer med Mexikansk nakenhun..... vuderer det:)
Gjest Alina "Web-Linn.com" Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg skal få en om 16 dager. men min er med pels da :rødme:
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har, jeg har!!! Verdens nydeligste jente! Noe spesielt du lurer på? De er veldig spesielle og underlige, aldri møtt en hund som hun jeg har hvertfall Hmm... Du over meg her, du skal ikke tilfeldigvis kjøpe fra Kennel Indian Fall i Hokksund?
Gjest Wicky79 Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Heia. Jeg vurderer å kjøpe en av de fra Hokksund.. Kjenner du til den oppdretteren? Mvh Wicky79 Jeg har, jeg har!!! Verdens nydeligste jente! Noe spesielt du lurer på? De er veldig spesielle og underlige, aldri møtt en hund som hun jeg har hvertfall Hmm... Du over meg her, du skal ikke tilfeldigvis kjøpe fra Kennel Indian Fall i Hokksund?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jepp, kjenner eieren godt, og min tispe var hennes første mexicaner
Gjest vimselot Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Nakenhunder jeg har møtt, er ikke som andre bikkjer. De har bl.annet en litt høyere kroppstemperatur enn "normalt". De blir litt lett uglesett av andre bikkjer, og de kan gråte, felle tårer. Trur jeg, mulig jeg tar feil...? De mobber gjerne de andre bikkjene, om de lever sammen med flere hunder, men det er bare på lek. Blir raskt knyttet til eieren. Har inntrykk av at andre bikkjer ikke ser på nakenhunder som en HUND, men er det sosialiserte bikkjer, overser de at nakenhunden mobber de (har kun sett nakenhunder som er sammen med sosialiserte bikkjer) Personlig ville jeg ikke hatt en nakenhund, men de som velger å ha en, står fritt til å velge. Synes jo de er litt søte da, og så ekstra søte når de mobber "normale" bikkjer...de er litt sånn morsomme, men nakenhund og meg? De trenger jo klær om vinteren osv.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Nakenhunder jeg har møtt, er ikke som andre bikkjer. De har bl.annet en litt høyere kroppstemperatur enn "normalt". De blir litt lett uglesett av andre bikkjer, og de kan gråte, felle tårer. Trur jeg, mulig jeg tar feil...? Først; det er feil at de har høyere kroppstemperatur enn andre hunder. Man trodde det lenge, fordi de kjennes så varme ut når man tar rett på huden i stedet for på pelsen, men de har lik temperatur som alle andre hunder. Har heller aldri opplevd at hun har blitt 'uglesett' av noen hunder. Alle hunder kan jo 'felle tårer' hvis de får noe i øyet, og det er jo mye lettere for en nakunhund og få det, siden de ikke har øyevipper (med mindre de har pels rundt øynene). Men de får sinnsykt mye grums på øynene da, det skal være sagt! De mobber gjerne de andre bikkjene, om de lever sammen med flere hunder, men det er bare på lek. Veldig sant De rotter seg veldig fort sammen... Men det synes jeg jeg ser ofte hos andre raser og, at de som ligner på hverandre gjerne går sammen mot de andre. Blir raskt knyttet til eieren. Tja... De blir rask knyttet til de de liker, er vel mer sant. Men de er veldig skeptiske til folk de ikke kjenner, hvis ikke de sosialiseres veldig som valp. De er både sky og mistroiske av natur, men samtidig utrolig nysgjerrige, noe som gjerne gjør at de kan løpe fram og tilbake mellom eier og 'den nye skumle personen' Har inntrykk av at andre bikkjer ikke ser på nakenhunder som en HUND, men er det sosialiserte bikkjer, overser de at nakenhunden mobber de (har kun sett nakenhunder som er sammen med sosialiserte bikkjer) Bare tull at andre hunder ikke ser på dem som hund. Har aldri sett noen bikkje reagere rart min eller noen av de andre mexicanerne jeg har møtt. Personlig ville jeg ikke hatt en nakenhund, men de som velger å ha en, står fritt til å velge. Synes jo de er litt søte da, og så ekstra søte når de mobber "normale" bikkjer...de er litt sånn morsomme, men nakenhund og meg? De trenger jo klær om vinteren osv. Hehe, ja gudskjelov har vi forskjellig smak Hvis ikke hadde vi jo bare trengt en rase. Men joda, de trenger forsåvidt 'klær'. Potesokker og en fleecedress er det de trenger, men når man først da har en hund som må ha det, så har jeg faktisk tillatt meg og kjøpe et regndekken og et bobledekken som jeg kan dra utenpå hvis det sludder eller er virkelig beinkaldt. Men de holder faktisk godt ut med kulde til å være nakne! Da jeg spurte tidligere eier når jeg burde bruke fleecedress på henne fikk jeg til svar at hun klarer seg fint til vi kommer ned i 10 blå. Da var det på tide å kle på seg litt. Vi har jo vært nede i 0 og -1 her nå, og hun har enda ikke hatt på seg noe. Bortsett fra en potesokk når hun fikk vannblemme under foten, da Edit: Men er det mexicanere du har møtt? For de er enda mer spesielle enn kinesiske Det er hvertfall min oppfatning... Endret 12. oktober 2007 av Pia 30.08.08
Gjest vimselot Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Eh, er ikke sikker på om det var kinesisk eller brasiliansk... Men man må vel smøre de inn med solkrem om de er mye ute på sommeren? Og de kan være plaget av kviser? Hva gjør man da? Og kjøpe "babyklær" til dem...ja, takk for at alle har hver sin smak. Jeg synes de er veldig sjarmerende, men de kan felle tårer, dvs. jeg mener ikke at det renner fra øynene om de f.eks. har fått noe søtt å spise... Men siden du mener de ikke kan det, får jeg anta at du har rett. Som sagt, har bare opplevd de og hørt om rasen, og har ingen spesiell personlig erfaring, men har sett hvordan de kan terge på seg og direkte mobbe andre bikkjer. Virker veldig lekne, og spretne i alle fall.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Eh, er ikke sikker på om det var kinesisk eller brasiliansk... Men man må vel smøre de inn med solkrem om de er mye ute på sommeren? Og de kan være plaget av kviser? Hva gjør man da? Og kjøpe "babyklær" til dem...ja, takk for at alle har hver sin smak. Jeg synes de er veldig sjarmerende, men de kan felle tårer, dvs. jeg mener ikke at det renner fra øynene om de f.eks. har fått noe søtt å spise... Men siden du mener de ikke kan det, får jeg anta at du har rett. Som sagt, har bare opplevd de og hørt om rasen, og har ingen spesiell personlig erfaring, men har sett hvordan de kan terge på seg og direkte mobbe andre bikkjer. Virker veldig lekne, og spretne i alle fall. Solkrem er et must ja, hvertfall hvis bikkja har hvite flekker sånn som min De kan stå bom stille med sida til sola i evigheter, elsker å sole seg Og jeg kjøper IKKE babyklær, bare sånn at det er sagt! Jeg er veldig imot kle opp bikkjer for moro skyld. Andre bikkja mi har kun hatt på seg refleksdekken, og det synes jeg virkelig ikke er å dolle henne opp. Som sagt, jeg har kun det hun trenger; potesokker (for ikke å få frostskader på beina), fleecedress/-er som svigermor syr på bestilling (også fordi den norske vinteren ikke er det beste stedet å vandre rundt naken), et regndekken (til når det sludder) og et bobledekken (til de aller kaldeste dagene). Absolutt ikke noe dollete i det hele tatt, kun så enkelt som mulig Og du har helt rett når det kommer til å være lekne og spretne. Selv om min ikke er det ofte, for hun har endel problemer med hormoner og nerver etter en tøff fødsel. Men i går hadde vi besøk av en 3 mnd. gammel bebi, og da fikk hun faktisk skikkelig ras. Kosa seg glugg ihjel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå