Gå til innhold

AUF-er lyver om Helgheim foran sønnen hans i publikum

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.ao.no/ropte-at-helgheim-spyttet-pa-og-kalte-brune-for-kakerlakker-foran-frp-erens-sonn-det-er-ikke-greit/s/5-128-161388

Bak betalingsmur, men i korte trekk - AUFeren Rutkay Sabri deltok i skoledebatt i Drammen. Der sa han følgende om Frp-Helgheim:

«Dere greide å sende Drammens eneste klimafornekter inn på Stortinget. Det eneste han har levert er å spytte på alle som er brune i salen ved å kalle oss for kakerlakker. Det finner jeg meg faen ikke i».

Det Sabri ikke vet er at Helgheims sønn sitter blant publikum og hører på løgnene om sin far. Helgheim reagerer på det på some og plutselig skriver Sabri følgende:

– I skoledebatter går det ofte litt fort for seg, og det beklager jeg meg for på det sterkeste. For jeg vet utmerket godt at dette ikke stemmer, skriver han.

Så hvis han vet utmerket godt at noe er løgn, hvorfor sier han det da? Fordi det er slik AUF opererer. Det er holdningene deres.

Det er ikke første gang AUF sprer hat og løgn på skoledebatter. Trusler og aggressiv opptreden har skremt FpU representanter fra å delta i den offentlige debatten. Truslene kommer fra AUF, MDG og andre venstrevridde partier. Det er de som sprer hat og splittelse og det er fint at de blir avslørt og tatt med buksene nede. Men ingen politikere kommer ut og forsvarer dem. Fordi det er Frp og da er det fritt fram med dobbelmoralen. Neste gang en AUF-er sutrer i media om 22.juli relatert hets, skal jeg minne dem om hetsen de selv driver med i skoledebatter. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser at Sabri har gitt en slags unnskyldning der han forklarer at han egentlig mente å kritisere Helgheim for at han støtter Human Rights Service, "han støttet en blogg som kaller oss unge med annen hudfarge for kakerlakker".

Ganske søkt kobling å trekke inn Helgheim personlig i dette. Men, HRS ble vitterlig anmeldt for å ha publisert en fotomontasje der de hadde satt et bilde av Sumaya Jirde Ali sammen med en kakerlakk. Den er jævlig stygg. Og FRP garanterer at HRS skal fortsette å få støtte så lenge FRP er med å bestemme statsbudsjettet. 

Helt håpløst uansett. Sabri bør få en oppstrammer av partiet etter dette. Greit nok at det "går fort for seg" i debatter, men enkelte ting holder man seg bare for god til. 

image.png.8e0c2849882a8d9c1f8ce0c7a1991901.png

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/08/05/sylvi-listhaug-garanterer-fortsatt-stotte-til-human-rights-service/

https://antirasistisk.no/anmeldelse-av-human-rights-service/

Endret av Optimo
Skrevet
1 hour ago, Optimo said:

Ser at Sabri har gitt en slags unnskyldning der han forklarer at han egentlig mente å kritisere Helgheim for at han støtter Human Rights Service, "han støttet en blogg som kaller oss unge med annen hudfarge for kakerlakker".

Ganske søkt kobling å trekke inn Helgheim personlig i dette. Men, HRS ble vitterlig anmeldt for å ha publisert en fotomontasje der de hadde satt et bilde av Sumaya Jirde Ali sammen med en kakerlakk. Den er jævlig stygg. Og FRP garanterer at HRS skal fortsette å få støtte så lenge FRP er med å bestemme statsbudsjettet. 

Helt håpløst uansett. Sabri bør få en oppstrammer av partiet etter dette. Greit nok at det "går fort for seg" i debatter, men enkelte ting holder man seg bare for god til. 

image.png.8e0c2849882a8d9c1f8ce0c7a1991901.png

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/08/05/sylvi-listhaug-garanterer-fortsatt-stotte-til-human-rights-service/

https://antirasistisk.no/anmeldelse-av-human-rights-service/

Hvordan gikk det med den anmeldelsen, det er jo over et år siden så det må da være dom i den nå? Det ble stille?

Det er tydelig at noen debattanter er litt vel høye på seg selv, og velsigner seg selv med "hensikten helliger middelet"...  

• Liker 3
Skrevet
Tiuren skrev (12 minutter siden):

Hvordan gikk det med den anmeldelsen, det er jo over et år siden så det må da være dom i den nå? Det ble stille?

Det er tydelig at noen debattanter er litt vel høye på seg selv, og velsigner seg selv med "hensikten helliger middelet"...  

Finner ingenting mer enn at det ble levert en anmeldelse. Ble vel henlagt da. 

Skrevet (endret)

Han fikk nok jubelklapp i partiet. Jeg kan ikke se et eneste sted at Ap har tatt avstand fra hatretorikken AUF driver med i skoledebattene. Men det driver de med sentralt også, så noe oppstrammer blir det ikke.

Hans beklagelse var bare oppspinn. Hvis du leser resten av kommentarene hans på Helgheim sin facebook side, så ser du at han ikke mente det han sa da han beklaget og står fortsatt på sitt. Han mener fortsatt det han sa i skoledebatten. At AUF og Ap i det hele tatt lar slike personer representere dem er å begå politisk selvmord i troverdighet.

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Skrevet (endret)

AUF er en desverre blitt et parti bestående av 3. verden-innvandrere som vil fylle Norge med likesinnede, samt miljøfanatikere. Praktisk politikk på andre områder har disse barna ingen interesse av. AUF er den viktigste grunnen til å ikke stemme AP.

Endret av lupisnor
  • Liker 6
Skrevet
lupisnor skrev (35 minutter siden):

AUF er en desverre blitt et parti bestående av 3. verden-innvandrere som vil fylle Norge med likesinnede, samt miljøfanatikere. Praktisk politikk på andre områder har disse barna ingen interesse av. AUF er den viktigste grunnen til å ikke stemme AP.

Det er jo logisk - mange ikke-vestlige innvandrere stemmer nettopp Ap. De fremtidige politikerne i Norge fra Ap kommer til å være ikke-vestlige innvandrere X generasjon. 

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (16 timer siden):

Det er jo logisk - mange ikke-vestlige innvandrere stemmer nettopp Ap. De fremtidige politikerne i Norge fra Ap kommer til å være ikke-vestlige innvandrere X generasjon. 

Er det så farlig hvis det skjer da? Ser at du er veldig opphengt i muslimer og ikke-vestlige innvandrere. Husker også du nevnte at du var utlending selv, du kommer aldri til å bli norsk uansett hva du skriver eller gjør. Må være vondt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Wawii skrev (3 timer siden):

Er det så farlig hvis det skjer da? Ser at du er veldig opphengt i muslimer og ikke-vestlige innvandrere. Husker også du nevnte at du var utlending selv, du kommer aldri til å bli norsk uansett hva du skriver eller gjør. Må være vondt.

Det farlige er ikke hudfargen, men holdningene i denne gruppen.

Eh, jeg har det veldig bra, takk som spør :) Nordmann kommer aldri til å bli uten norske forfedre. Jeg har ikke norske aner og det er helt i orden. Jeg ser du er mer bekymret enn meg om dette, men du kan ta det helt med ro og slutte med brukerdebatten.  :) 

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
Wawii skrev (8 timer siden):

Det er jo du som er rasisten her, når du forteller en utlending at det er umulig for en utlending å bli norsk uansett hva man gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...